پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 470
نویسنده : حامد عابدی
خبرگزاری ایمنا: دستگاه کنترل از راه دور با استفاده از کارایی تماس تلفنی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

 طراح این دستگاه در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور صبا می توان تنها با یک تماس از طریق تلفن ثابت و یا همراه شخصی، تجهیزات الکترونیکی شخصی را کنترل کرد، اظهار کرد: از پرکاربردی ترین عملکردهای این دستگاه می توان به استفاده در سیستم‌های درب بازکن اتوماتیک منازل و همچنین درب بازکن های برقی اشاره نمود.

شهرام علیزاده افزود: با وجود این دستگاه دیگر نیاز به خرید تعداد زیادی ریموت کنترل در مجتمع های ساختمانی نبوده و تنها کافیست شماره های مورد نظر را برای دستگاه تعیین نمایید.
وی ادامه داد: هر فردی با تماس با شماره سیم کارت موجود در دستگاه قادر به باز نمودن درب می باشد.
مدیرعامل شرکت نوآوران مدبر صنعت با اشاره به اینکه در صورتیکه شماره ی تماس گیرنده برای دستگاه تعریف نشده باشد تماس رد شده و هیچگونه پاسخی به آن داده نمی شود، گفت: همچنین کانال ورودی در دستگاه امکان استعلام از وضعیت درب را برای کاربران فراهم می آورد.
وی اضافه کرد: به منظور مدیریت کاربران دستگاه امکان استعلام شماره ۱۰ کاربری که آخرین استفاده را از دستگاه نموده اند فراهم شده است.
علیزاده با بیان اینکه کلیه تنظیمات و مدیریت شماره کاربران مجاز تنها توسط شماره مدیریت و از طریق پیام کوتاه امکان پذیر می باشد، افزود: این دستگاه قابلیت اتصال به باطری قابل شارژ به منظور عملکرد در زمان قطع برق و همچنین اطلاع رسانی قطع و وصل شدن برق از طریق پیامک را دارا است.
به گفته وی، این دستگاه را می توان بر روی انواع درب بازکن های اتوماتیک (جک دار و یا ریلی) و همچنین انواع درب بازکن های برقی (آیفون) نصب نموده و بدون نیاز به ریموت کنترل و یا کلید درب منزل را باز نمایید.


:: برچسب‌ها: ریموت کنترل , تلفن همراه ,



بازدید : 493
نویسنده : حامد عابدی

 با توجه به پیشرفت روز افزون علم پزشکی، فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی رادیو تراپی به وسیله شتابدهنده در اکثر مراکز پرتو درمانی جهان جایگزین دیگر دستگاه های درمانی شده اند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه یکی از مهمترین معیارهای امید به زندگی در جامعه توانایی و قابلیت تشخیص و درمان بیماری‌ها می‌باشد، اظهار کرد: سرطان یکی از شایع‌ترین و خطرناک‌ترین بیماری های موجود در انسان ها می باشد.
فرید نجات بخش افزود: با توجه به آمارهای موجود توسط کارشناسان بهداشت جهانی سرطان در کشورهای در حال توسعه هرسال رو به افزایش و بیشتر از ایدز، سل و مالاریا مردم را می کشد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۰۸ بیش از ۱۲ میلیون مورد جدید سرطان در سراسر جهان، که به ۷.۶ میلیون مورد مرگ و میر انجامید، گفت: نیمی از همه موارد سرطان ها و حدود ۶۰ درصد موارد مرگ و میرهای ناشی از آن در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد.
مدیرعامل شرکت بهیار صنعت سپاهان ادامه داد: با توجه به پیشرفت روز افزون علم پزشکی، فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی رادیو تراپی به وسیله شتابدهنده در اکثر مراکز پرتو درمانی جهان جایگزین دیگر دستگاه های درمانی شده اند.
وی با بیان اینکه در شتاب دهنده، باریکه الکترون با جریان بالا تولید می شود و نرخ دزهای بالایی برای درمان با الکترون و پرتو ایکس فراهم می شود، اضافه کرد: از این رو زمان درمان کوتاه و فاصله بیمار تا هدف نسبتا زیاد است.
نجات بخش گفت: بیشتر شتاب دهنده های پیشرفته چندین باریکه الکترون و فوتون با انرژی های مختلف تولید می کنند. این دستگاه ها ثابت بوده و در حجم کم ساخته شده اند و اکثرا درون گانتری هم مرکز قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه ساخت اولین شتابدهنده در کشور ایران با طیف فوتون با انرژی ۶MV در مدت زمانی دو سال توسط شرکت بهیار صنعت سپاهان انجام شده است، عنوان کرد: حمایت از تولید و اشتغال و حمایت از بیماران سرطانی ایرانی با توجه به نیاز روز افزون به سیستم های پیشرفته و موثر درمان سرطان در ایران از مهمترین مزیات و اهداف این طرح است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: با برآوردهای انجام شده تعداد۶۰ نفر نیروی کار مستقیم و ۲۰۰ نفر نیروی کار غیر مستقیم با این پروژه مرتبط خواهند بود و همچنین می توان به تعداد کارگاه های درگیر شامل چهار کارگاه بصورت مستقیم و ۱۰ کارگاه به صورت غیر مستقیم اشاره کرد.
وی همچنین اظهار کرد: در تئوری شتابدهنده و با توجه به هدف شرکت که در مرحله اول قصد تولید یک شتابدهنده شامل یک طیف الکترون ۶MV را دارد، دیگر نیازی به آهن ربای خم کننده نمی باشد.


:: برچسب‌ها: شتاب دهنده خطی , علم و فناوری , شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان , بهیار صنعت , پزشکی , مهندسی پزشکی , سرطان ,



طراحی و ساخت دستگاه چاپگر قابل حمل آنلاین
نوشته شده در یک شنبه 4 خرداد 1393
بازدید : 546
نویسنده : حامد عابدی

دستگاه چاپگر قابل حمل با قابلیت چاپ روی سطوح بدون استفاده از برچسب در یکی از شرکت‌های دانش بینان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

طراح این چاپگر در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه دستگاه چاپگر قابل حمل آنلاین دستگاهی است که می-تواند به عنوان یک نقش تمبر قابل حمل مورد استفاده برای وکلای دادگستری قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به پرداخت هزینه شارژ این دستگاه بصورت کلی در آغاز استفاده می‌توان بدون سرمایه گذاری از طرف دولت در آغاز راه اندازی درآمد بسیار زیادی را بری بخش دولتی و قضایی فراهم نماید.
محمد بهارزاده با بیان اینکه یکی از کاربردهای مهم این دستگاه مهر مالیاتی است که در واقع در مراکز مشاوره املاک مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: پس از عقد قرار داد و ورود اطلاعات به دستگاه، اطلاعات روی سامانه ثبت شده و سپس تایید آن به دستگاه ارسال می‌شود و پس از دریافت تایید دستگاه مهر امنیتی را روی قرار داد چاپ می‌کند.
وی ادامه داد: در این صورت قراردادهایی که فاقد این مهر امنیتی باشند از درجه اعتبار ساقط بوده و اداره مالیاتی کشور، می‌تواند نظارت کاملی برروی کلیه قراردادهای اجاره و فروش املاک داشته باشد.
این مخترع جوان با اشاره به اینکه حسابداران شرکت‌ها برای صدور چک باید جهت ممهور کردن چک‌های صادر شده ابتدا با مدیریت هماهنگ کرده و در صورت موافقت آنها یا ارسال مجوز از طریق پیامک حاوی رمز و اطلاعات چک با ممهور نمودن چک مربوطه می‌توان اقدام به صدور چک نماید.
بهارزاده افزود: این مهر در واقع حاوی اطلاعات چک مانند قیمت و تاریخ بوده که در صورت تطابق آن با موارد چک، دریافت کننده به واقعی بودن آن آگاه خواهد شد و بانک نیز برای وصول آن نسبت به اطلاعات روی مهر و روی چک نسبت به وصول آن اقدام می‌نماید. 
گفتنی است؛ گواهی ثبت اختراع دستگاه چاپگر قابل حمل با قابلیت چاپ روی سطوح بدون استفاده از برچسب به شماره ۸۲۲۵۰ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.




بازدید : 427
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: اقتصاد دانش بنيان مي‌تواند راهكاري براي دست يابي به اقتصاد مقاومتی باشد كه نه تنها به عنوان يك نياز اساسي براي كشورهاي در حال توسعه نظير ايران به شمار مي آيد بلكه اجتناب از حركت به سمت چنين اقتصادي توان رقابتي را به شدت كاهش مي دهد.

به گزارش ایمنا اهمیت شرکت های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی از جمله مسائل و مباحثی است که مورد توجه اقتصاددانان و محققان و مسئولان جامعه قرار گرفته است. با توجه به اهمیت این موضوع در پیشبرد اقتصاد مقاومتی گفت و گویی با دکتر مهدی کشمیری رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انجام دادیم. 
به عنوان سوال نخست، نقش علم و فناوری را در اقتصاد چگونه می بینید؟
باید توجه داشت که نقش علم و فناوری در اقتصاد به دلیل ایجاد تخصص و بهبود بهره‌وری عوامل تولید، از گذشته مورد توجه قرار گرفته و جایگاه فناوری به‌عنوان عوامل درون‌زا در رشد اقتصادی مورد تأکید قرار گرفته است. براین اساس، فرایندهای خلق و ایجاد فناوری، فراگیری و اکتساب آن، پخش و اشاعه و کاربرد عملی آن باید به دقت برنامه‌ریزی تا بازخورد بین فرایندهای مذکور، پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان را تضمین ‌کند.
بر این اساس اقتصاد دانش بنیان چگونه اقتصادی است؟
اقتصاد دانش بنیان، اقتصادی بر مبنای تولید و توزیع و کاربرد دانش شکل گرفته و بر اساس آن سرمایه گذاری در صنایع دانش بنیان مورد توجه خاص قرار می گیرد.
رسیدن به چنین اقتصادی برای کشور چه اهمیتی دارد؟
با توجه به مطرح شدن اقتصاد مقاومتي از سوی مقام معظم رهبری به عنوان يك نظام اقتصادي كه هماهنگ با سياست‌هاي كلان سياسي و امنيتي نظام اسلامي و با هدف توسعه و پيشرفت دنبال می شود، اقتصاد دانش بنيان مي‌تواند راهكاري براي دست يابي به اين مهم باشد كه نه تنها به عنوان يك نياز اساسي براي كشورهاي در حال توسعه نظير ايران به شمار مي آيد بلكه اجتناب از حركت به سمت چنين اقتصادي توان رقابتي را به شدت كاهش مي دهد. اين اقتصاد با وقوع تحولات علمي و فناوری، دگرگوني عميقي در عرصه رشد و توليد اقتصادي ايفا مي كند. اقتصاد مبتني بر علم و فناوری موجب رشد و توسعه پايدار جامعه و در نهايت تحقق اقتصاد مقاومتي مي شود. از سوي ديگر تلاش براي بهبود بهره وري تلاش براي زندگي بهتر افراد و جامعه است. 
نقش نوآوري و خلاقيت در توسعه اقتصاد دانش بنیان را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
عامل اصلي براي تداوم توسعه يك محصول و حضور در بازار به طور قطع به شدت متكي به رضايت مشتريان است، در شرايط اقتصادي امروز و با توجه به پيشرفت‌هاي فناوري جديد، قيمت تمام شده و توانایی رقابت با بازارهای بین المللی نيز نقش اساسي در اين حوزه دارد.
تحقق اين موارد تاثیر به سزایی در رقابت پذيري دارد و نوآوري و خلاقيت در روش توليد و محصول، مهمترين عامل در توفيق بحث رقابت پذيري است. نمونه های زيادي از موفقيت در رقابت در جهان تكيه جدي بر نوآوري دارند. 
با توجه به اهمیت اقتصاد دانش بنیان در رشد و توسعه کشور و با توجه به اینکه پارک های علم و فناوری مهمترین متولیان پیشبرد چنین اقتصادی در کشور هستند، نقش این پارک های در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده به عنوان مهمترین نشانه های رشد اقتصاد چگونه است؟
با گسترش مفهوم سرمایه (شامل سرمایه فیزیکی و سرمایه انسانی)، عوامل مؤثر دیگری علاوه بر سرمایه فیزیکی و نیروی کار نیز در جریان رشد اقتصادی شناسایی شدند. یکی از این عوامل، بهره وری منابع تولید است که تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله دانش قرار می گیرد. یک تعریف عام از دانش می تواند ذخیره‌ی انباشته‌شده‌ای از اطلاعات و مهارت‌ها که از مصرف اطلاعات توسط گیرنده‌ی اطلاعات حاصل می‌شود، باشد. در حقیقت دانش، به عنوان یک منبع دایمی، همواره در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌گیرد و با مشارکت مکرر در فرآیندهای گوناگون تولیدی و خدماتی، سبب افزایش مزیت رقابتی و ایجاد ارزش افزوده می‌شود. در نتیجه، پارک های علم و فناوری به عنوان متولیان تبدیل دانش به ثروت می‌توانند سبب ایجاد اشتغال، گسترش رفاه اجتماعی و عامل کاهش فقر و بی‌عدالتی و موجب ارتقای روند توسعه‌ی پایدار گردند.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای دستیابی به اهداف ترسیم شده در بخش علم و فناوری در چشم‌انداز بیست‌ساله کشور چه برنامه ای دارد؟
مستحضرید که بر طبق متن سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، جمهوری اسلامی ایران باید در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی کشوری توسعه‌ یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری باشد. در همین راستا نقشه جامع علمی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده که راهبردهای کلان و اقدامات ملی در حوزه توسعه علمی و فناوری را به صورت کامل ترسیم نموده است. به عنوان مثال یکی از اهداف کلان این نقشه راه، افزایش سهم تولید محصولات و خدمات مبتنی بر دانش و فناوری داخلی به بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی در افق ۱۴۰۴ می‌باشد. برای تحقق این موضوع حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان باید محور قرار گیرد. خوشبختانه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکنون گام‌های موثری در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته و همچنین در برنامه پنجساله خود (۱۳۹۶-۱۳۹۲) رسیدن به مرز حمایت از ۲۰۰۰ شرکت و موسسه دانش‌بنیان را هدف‌گذاری کرده است. علاوه بر این، حمایت از تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق جذب سرمایه‌های لازم و ترغیب سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع مبتنی بر فناوری‌های شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از اولویت‌های برنامه‌ای این شهرک در راستای اسناد کلان علم و فناوری کشور می‌باشد. به صورت خلاصه توسعه کمی و کیفی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان شهرک و نیز حمایت از تجاری‌سازی و ورود محصولات آنها به بازار، محور اصلی برنامه‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است.
به طور کلی شهرک چه خدماتی به طرح ها و ایده های نو در راستای حمایت از آنها ارایه می کند؟ 
هدف خدماتی که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به شرکت های دانش بنیان مستقر ارایه می کند، کاهش ریسک عدم موفقیت شرکت های نو پا و افزایش ضریب موفقیت آن ها است که به دو دسته با ارزش افزوده بالا و خدمات عادی و معمولی تقسیم می شود. به طور کلی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به هر شرکت و موسسه دانش بنیان خدماتی از جمله خدمات استقرار که شامل فضای اداری، فضای آزمایشگاهی/کارگاهی، سالن اجتماعات، اتاق جلسات، تجهیزات اداری و سمعی و بصری، خدمات مالی و اعتباری، شامل اعتبار خدماتی، اعتبار تحقیقاتی، اعتبارات ویژه، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای شامل برگزاری دوره‌های آموزشی، ارایه مشاوره‌های حقوقی، مالی، بازرگانی، بازاریابی و علمی، خدمات پروژه‌یابی، بازاریابی و همکاری‌های شبکه‌ای، خدمات فنی و تخصصی که شامل آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی خواهد شد، همچنین خدمات انتقال فناوری که شامل حمایت از ثبت اختراع داخلی و بین‌المللی، مشاوره در زمینه ارزش‌گذاری محصول، فراهم نمودن شرایط جهت فروش دانش فنی، خدمات شبکه، اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌ای و خدمات عمومی شامل منشی‌گری، کارپردازی، تایپ و تکثیر، مرکز تلفن/نمابر، امنیت و حراست، سالن غذاخوری ارایه می کند.
به نظر شما برای توسعه اقتصادی در استان اصفهان، مسولان و بخش خصوصی چه رویکردی را باید در نظر بگیرند؟
به واسطه نوع فعالیتی که انجام داده می شود مهمترین بحث، برقراری ارتباط نزدیک میان تولید و فناوری است،. اگر می خواهیم تولید ملی و تداوم آن را تضمین کنیم، باید فضا را برای نیروهای انسانی متخصص که مهمترین سرمایه ما هستند فراهم کنیم، اصفهان نیز به عنوان استانی که ۱۱ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور را در خود جای داده است و همچنین سابقه خوبی در صنعت و به کارگیری فناوری در آن دارد، باید از این لحاظ پیشتاز باشد و لازم است، روش توسعه مبتنی بر دانایی به دلیل ضرورت های زیست محیطی در استان با شدت بیشتری پیگیری شود که البته به شرط فراهم شدن بسترهای لازم می تواند نقش تعیین کننده خود را ایفا کند که یکی از این بسترها ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان است و مطابق مصوبه هیئت محترم دولت ابتدا باید در اصفهان به صورت پایلوت شکل گیرد که در واقع یک منطقه ویژه اقتصادی مبتنی بر دانش است و می تواند نقش مهم و برجسته ای در اقتصاد مبتنی بر دانایی داشته باشد.
به عملکرد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال گذشته اشاره ای بفرمایید.
این شهرک خوشبختانه توانسته در سال های گذشته به توفیقات خوبی دست یابد که از جمله می توان به انتخاب شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان رتبه اول در بین هفت پارک علم و فناوری برتر کشور بر اساس دو شاخص تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و میزان گردش مالی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اخذ جایزه سال ۲۰۱۰ بانک توسعه اسلامی در حوزه علوم و تکنولوژی، کسب جایزه انجمن آسیایی پارک‌های علمی (ASPA Award) توسط هفت شرکت و موسسه دانش‌بنیان شهرک در سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، کسب جایزه مدیر تحقیق و توسعه برتر، مدیران عامل فناوری برتر و واحد فناور برتر کشور در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال‌های ۱۳۸۹، ۱۳۹۰، ۱۳۹۱ و۱۳۹۲ توسط چهار شرکت فراکوش سپاهان، نانو واحد صنعت پرشیا، راه سبز چهلستون و مهندسی ارتباطی پیام‌پرداز اشاره کرد.
به عنوان سوال آخر در این زمینه، یک جمله در مورد آرزوی خودتان از وضعیت علمی، فناوری و اقتصادی آینده کشورمان بفرمایید.
امیدوارم با توسعه مبتنی بر دانایی، کشور عزیزمان نه تنها در عرصه های علم و فناوری بلکه در عرصه های اقتصادی و اجتماعی به عنوان کشوری مقتدر در عرصه های بین المللی شناخته شود و نتیجه این اقتدار رفاه عمومی و فضایی مساعد برای رشد و شکوفایی استعدادهای مردم ما باشد.
گفت و گو: حامد عابدی




بازدید : 440
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرکتهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از لحاظ کیفی در وضع مطلوبی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید احمدی، صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس سابق و جدید شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه تعداد شرکتهای دانش بنیان طبق برنامه جامع علمی کشور باید ۲۰ هزار باشد که تاکنون تنها سه هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان تاسیس شده است، اظهار کرد: باید تلاش بسیاری برای تحقق برنامه های موجود در سند چشم انداز ۱۴۰۴ انجام شود.
وی افزود: سیاست وزارت علوم ایجاد فرهنگی در نسل جدید برای تعامل در عرصه بین الملل و کشورهای دیگر است تا بتوانیم بازارهای جهانی را در دست گیریم.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه شرکتهای دانش بنیان در اصفهان باید به سمت نوآوری و خلاقیت های بیشتر گام بردارند، ادامه داد: شرکتهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از لحاظ کیفی در وضع مطلوبی قرار دارند.
وی ظرفیت سازی و ظرفیت سنجی را از وظایف اصلی شرکتهای دانش بنیان دانست و افزود: این شرکت ها نباید فقط تفکر صنعتی داشته باشند و باید در تولیدات محصولات هنری، فرهنگی و علوم انسانی نیز فعالیت کنند.
احمدی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش عالی از لحاظ کمی و کیفی در وضع مناسبی قرار داریم، بیان کرد: در بخش پژوهش و فناوری از لحاظ کیفی نیازمند فعالیت بیشتر هستیم و از نظر کمی هنوز با آمار برنامه های بالادستی فاصله زیادی داریم.
در این مراسم مهدی کشمیری به عنوان رییس جدید شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معرفی و از تلاشهای محمود شیخ زین الدین رییس سابق این شهرک قدردانی به عمل آمد.




بازدید : 415
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: استاندار اصفهان گفت: مدیریت استان آمادگی کامل خود را برای تاسیس و راه اندازی هرچه سریع تر منطقه ویژه علم و فناوری با محوریت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با همکاری همه دستگاههای ذیربط اعلام می دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول زرگرپور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم تودیع و معارفه رییس سابق و جدید شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بیان کرد: در جهان امروز برای رشد و توسعه اقتصادی و ارتقا سطح رفاه اجتماعی، توجه به نوآوری و فناوری به عنوان عناصر اصلی توسعه مبتنی بر دانایی، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه هم اکنون اقتصاد موفق صرفا بر مبنای تلاش بیشتر و فرصت شناسی نیست، افزود: برخورداری از دانش پیشرفته و توانایی تجاری سازی آن و بازاریابی موثر از الزامات اقتصاد روبه رشد به حساب می آید.
استاندار اصفهان ادامه داد: در سالهای اخیر توسعه مبتنی بر دانایی و تحکیم مبانی اقتصاد دانش بنیان بر اساس افزایش تولید محصولات دانش محور و هم چنین ایجاد زمینه های قانونی حمایت از شرکتهای دانش بنیان مورد تاکید است.
وی به چشم انداز تشکیل پنجاه هزار شرکت دانش بنیان تا سال ۱۴۰۴ در کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همت نهادهای متولی امر فناوری نظیر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و همه پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری شاهد تحقق این مهم باشیم.
زرگرپور با بیان اینکه به دلیل توسعه نامتوازن، استان با مشکلات عدیده ای در بخش منابع آب و محیط زیست مواجه است، تصریح کرد: این مشکلات توسعه بخش های کشاورزی و صنعت استان را با محدودیتهای زیادی روبرو کرده است.
وی اضافه کرد: بنابراین توسعه فناوریهای جدید نظیر زیست فناوری، نانوفناوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر فناوری های نوظهور می تواند محور توسعه استان قرار گیرد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: مدیریت استان آمادگی کامل خود را برای تاسیس و راه اندازی هرچه سریع تر منطقه ویژه علم و فناوری با محوریت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با همکاری همه دستگاههای ذیربط اعلام می دارد.




بازدید : 449
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: شهرداری اصفهان به عنوان برترين سازمان همکار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

ه گزارش ایمنا، صبح امروز(پنجشنبه) در مراسم هفتمین دوره تقدیر از موسسات برتر دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شهرداری اصفهان به عنوان برترين سازمان همکار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.
در لوح تقدیر از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خطاب به شهردار اصفهان آمده است:
پشتبانی‌ها و همکاری‌های مستمر و شاخص شهرداري اصفهان، جایگاه ویژه‌اي را براي آن سازمان در حمايت از طرح‌هاي فناورانه شرکت‌هاي دانش‌بنيان به منظور بومی‌سازی فناوری و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشي رقم زده است. براي شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان موجب افتخار است که قدردان اين حمايت‌ها باشد و از شهرداري اصفهان به عنوان برترين سازمان همکار خود تجليل نمايد.



بازدید : 435
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه به شکل گیری و ایجاد شرکت های دانش بنیان کمک مالی خواهیم کرد و تعداد آنها را افزایش می دهیم.

به گزارش ایمنا، دکتر سورنا ستاری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه به شکل گیری و ایجاد شرکت های دانش بنیان کمک مالی خواهیم کرد و تعداد آنها را افزایش می دهیم، گفت: بیش از یک هزار و دویست شرکت برای پذیرش ثبت نام کرده اند که در حال بررسی پرونده آنها هستیم.
وی با اشاره به وجود حدود یک هزار نخبه و مخترع در بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان، افزود: برنامه ای برای اشتغال این افراد در شهرک علمی و تحقیقاتی با نوعی مکانیزم اعطای حقوق سه ساله از طرف شرکت های دانش بنیان آماده شده است.
ستاری ادامه داد: برای سال آینده حدود ۶۵۰ میلیارد تومان بودجه برای صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شده است و امیدوارم سه هزار میلیاردی که باید ظرف مدت سه سال در صندوق ریخته شود، طبق برنامه تامین شود.
رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه دانشگا‌ه‌ها باید به این حقيقت برسند که دوران اینکه تنها کارهای آموزشی در دانشگاه‌ها انجام شود تمام شده است، گفت: هیئت‌های علمی پژوهشی باید به سمت ارتباط بهتر و بیشتر با صنعت حرکت کنند.
وی از اعطای دو تا سه میلیارد تومان اعتبار دولتی سال ۱۳۹۳ به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبرداد و گفت: این رقم صرف توسعه فیزیکی ،عمرانی تجاری سازی و جذب نخبگان می شود.




بازدید : 406
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: ارزشگذاری فناوری و ارایه خدمات مالکیت فکری و مدیریت مذاکره تا حصول نتیجه با سرمایه گذاران، از جمله فعالیت های شهرک در قالب برنامه فناوری صنعت ساز است.

به گزارش ایمنا، مهدی کشمیری در جلسه ای که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، افزود: از مجموع ۴۷۰ دانش فنی تجاری سازی شده تاکنون،۴۲ فناوری با تکمیل سیکل بلوغ خود در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در قالب برنامه فناوری صنعت ساز با جذب سرمایه از طرف سرمایه گذاران علاقمند تبدیل به صنعت شده و بر اساس آن ها کارخانه هایی در شهرک های صنعتی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شرکت و موسسه دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند، افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون تعداد ۱۱۰ شرکت و موسسه دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پذیرش شده اند و عمده زمینه فعالیت این موسسات دانش بنیان طراحی و مهندسی، اپتیک و لیزر، نساجی و علوم الیاف، کشاورزی و محیط زیست، خدمات مهندسی، مواد و متالوژی، بیوتکنولوژی، برق و الکترونیک، شیمی و صنایع شیمیایی، ساخت و تولید، فناوری اطلاعات و ارتباطات، عمران و ژئوتکنیک، اتوماسیون و انرژی است.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ شرکت دانش بنیان در اراضی پارک علم و فناوری شیخ بهایی سرمایه گذاری کرده اند، گفت: این ۵۰ شرکت دانش بنیان در ۶۰ قطعه زمین به مساحت ۶۰هزار متر مربع سرمایه گذاری نموده اند.
وی با بیان اینکه دهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اردیبهشت سال ۱۳۹۳ برگزار می شود، گفت: این جشنواره از دو بخش مسابقه ای و غیر مسابقه ای تشکیل شده است و در بخش مسابقه‌ای طراحان كسب و كار، فن آفرینان، سرمایه گذاران كار آفرین به رقابت می‌پردازند. 




بازدید : 382
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: رییس دفتر انتقال فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اهمیت توسعه کشور از بستر دانش بر نقش فناوری در این توسعه یافتگی تاکید کرد.

کیوان اصغری در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه با بررسی بازار داخلی و تعداد نیروی متخصص هر کشور می¬توان به طور صحیح بر روی تولید فناوری های مورد نیاز 

 
 بیشتر درآمد یک کشور توسعه یافته از تولید دانش محقق می‌شود و اگر به توسعه کشور از بستر دانش نگریسته شود، فناوری در آن نقش تعیین کننده‌ای دارد 
 

آن کشور سرمایه‌گذاری کرد، افزود: باید از دانش فنی تولید شده تا رسیدن به مرحله تجاری سازی آن محافظت کرد.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات شرکت های دانش بنیان در حال حاضر، جذب سرمایه است، ادامه داد: دفتر انتقال فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، نقش واسط را برای انتقال دانش فنی به بازار ایفا می‌کند که این واسطه گری ها اگر به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام پذیرد می‌تواند موجب اعتماد پذیری در میان صاحبان فناوری و سرمایه گذاران شود.
رییس دفتر انتقال فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به رابطه تنگاتنگ میان فناوری و توسعه پایدار صنعتی تاکید کرد: بیشتر درآمد یک کشور توسعه یافته از تولید دانش محقق می‌شود و اگر به توسعه کشور از بستر دانش نگریسته شود، فناوری در آن نقش 

 
 قوه قضاییه به لحاظ حقوقی و قانونی می تواند مرجع خوبی برای ثبت اختراع در کشور باشد، اگرچه همکاری وزارتخانه هایی مانند علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این زمینه ضروری است 
 

تعیین کننده‌ای دارد.
وی با اشاره به ضعف موجود در خرید و فروش فناوری در کشور گفت: متاسفانه بیشتر امتیازاتی که خریدار دانش فنی به فروشنده آن می‌دهد امتیازات مالی است در صورتیکه انحصاری بودن استفاده از اختراع توسط خریدار می‌تواند یکی از امتیازات مهم برای مخترع باشد.
وی با اشاره به متولی بودن سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان زیر مجموعه قوه قضاییه در خصوص ثبت اختراع یادآور شد: قوه قضاییه به لحاظ حقوقی و قانونی می تواند مرجع خوبی برای ثبت اختراع در کشور باشد، اگرچه همکاری وزارتخانه هایی مانند علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این زمینه ضروری است.
اصغری با اشاره به اینکه راه اندازی دوره های تخصصی برای ممیزی ثبت اختراع باید به صورت جدی پیگیری شود، تصریح کرد: در ایران برخی از کارشناسان اداره ثبت با مدرک کارشناسی و آموزش محدود در این زمینه کار می کنند که لازم است در ظرفیت سازی و ارتقا 

 
 در برخی از منابع خارجی مانند "google patent"و"Qpatent" می‌توان اسناد ثبت اختراعات در جهان را مشاهده کرد که این امکانات در اداره ثبت اختراعات ایران نیز باید فراهم شود 
 

کارشناسان فعلی سرمایه گذاری شود.
رییس دفتر انتقال فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه در کشور در هنگام ثبت اختراع تنها خلاصه‌ای از اختراع قابل مشاهده است، عنوان کرد: در برخی از منابع خارجی مانند "google patent"و"Qpatent" می‌توان اسناد ثبت اختراعات در جهان را مشاهده کرد که این امکانات در اداره ثبت اختراعات ایران نیز باید فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون مالکیت فکری، استفاده از اختراع ثبت شده در آن محل جغرافیایی تنها با کسب اجازه از مخترع آن امکان پذیر است، ادامه داد: سرمایه گذاران برای استفاده از یک اختراع می‌توانند با کسب اجازه و یا با خرید از مخترع از آن اختراع استفاده کنند.
اصغری با بیان اینکه لازم است اطلاعات کامل ثبت اختراع در دسترس عموم قرار گیرد، افزود: با توجه به اینکه مالکیت اختراع تا ۲۰ سال محافظت می¬شود، از این لحاظ جای نگرانی برای مالک اختراع وجود ندارد.




بازدید : 494
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: مدیر مرکز رشد خوشه فناوری های گز، شیرینی، شکلات و صنایع وابسته اظهار کرد: راه اندازی مراکز رشد خوشه های فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای گسترش ساختارهای فناوری و زمینه های حمایت از فعالیت های دانش بنیان است.

فرشید هندی در گفتگو با ایمنا افزود: در همین راستا مرکز آموزش عالی علمی کاربردی گز سکه عتیق موفق به اخذ مجوز مرکز رشد خوشه های فناوری شده و از تابستان ۱۳۹۲ فعالیت خود را به عنوان اولین مرکز رشد در زمینه فناوری های گز، شیرینی، شکلات و صنایع وابسته آغاز کرده است.
وی ادامه داد: این مرکز قصد دارد جهت جذب ایده های خلاقانه و نوآورانه در رونق اقتصادی، توسعه فناوری و به تبع آن، کارآفرینی نقش موثری داشته باشد و با ارایه خدمات حمایتی به افراد حقیقی و حقوقی جهت ارتقا سطح دانش و فناوری های حوزه گز، سوهان، شیرینی و شکلات از میان شرکت های دانش بنیان، مدرسان و اساتید دانشگاه، دانشجویان، مخترعان، کارآفرینان، هسته های فناور و شرکت های خصوصی و واحدهای تحقیق و توسعه وابسته به صنایع که دارای ایده های مبتنی بر کارآفرینی و فناوری پذیرش به عمل بیاورد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان صبا سکه اضافه کرد: مرکز رشد خوشه فناوری های گز، شیرینی، شکلات و صنایع وابسته برای پذیرش واحدهای فناور در حوزه های تولید و عرضه محصولات فراسودمند، فروش، مدیریت، اتوماسیون و آموزش است.
وی یادآور شد: در حال حاضر در این مرکز رشد هسته های فناوری فراسکه و بسته بندی های خاص پذیرش شده اند. 




بازدید : 441
نویسنده : حامد عابدی
خبرگزاری ایمنا: مرکز رشد خوشه فناوری های گز، شیرینی، شکلات و صنایع وابسته مرکز آموزش علمی کاربردی عتیق اصفهان آغاز به کار کرد.

 به گزارش ایمنا، مرکز رشد خوشه فناوری های گز، شیرینی، شکلات و صنایع وابسته مرکز آموزش علمی کاربردی عتیق اصفهان، عصر امروز (شنبه) در محل شرکت دانش بنیان صبا سکه، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز به کار کرد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد اصفهان در آیین گشایش این مرکز با بیان اینکه متاسفانه به دلیل اینکه آموزش ما وابسته بوده، صنایع ما نیز وابسته شده است، اظهار کرد: باید در صدد رفع وابستگی از راه آموزش نیروهای فعال در صنایع گام برداشته شود.
منصور شریعتی با اشاره به اینکه باید سطح آگاهی و علمی صنایع افزایش یابد، افزود: این افزایش سطح آگاهی می تواند در روند افزایش موفقیت این صنایع تاثیر مثبت داشته باشد.
وی به وجود طرح و ایده های نو در ذهن بیشتر جوانان مستعد کشور تاکید کرده و یادآور شد: باید این ایده ها به مرحله تجاری سازی برسند تا کشور بتواند از این ظرفیت ها استفاده کند که ایجاد مرکز رشد از مهمترین فعالیت ها برای رسیدن به این هدف است. 


:: برچسب‌ها: خوشه فناوری , علمی کاربردی , فناوری , جامع ,



بازدید : 980
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به فناوری ايجاد پوشش‌هاي سطحي سخت با ساختارنانوکامپوزیت به روش رسوب فيزيكي بخار (PVD) دست یافت.

مجری طرح و مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفتگو با ایمنا با اعلام این خبر گفت: فن آوريPVD به طور كلي شامل مجموعه تكنيك‌هايي است كه به وسيله آن‌ها با تبخير يك يا چند فلز در يك محفظه خلا و تبديل اين بخار فلزي به پلاسماي اكتيو فلزي و تركيب اين پلاسما با پلاسماي اكتيو غير فلزي ناشي از يونيزاسيون همزمان، يك لايه نازك با خواص مطلوب بر روي قطعه كار رسوب داده مي‌شود.
حسن جهدی افزود: بديهي است خواص اين لايه PVD تشكيل شده روي قطعه کار به تركيب آن و تكنيك لايه نشاني بستگي دارد که این شرکت موفق شده با کنترل نسبت عناصر فلزی تبخیر شونده و کنترل شرایط رسوب؛ به فناوری رسوب پوشش های نانوکامپوزیت TiAlN-Si۳N۴ و TiC-DLC دست یابد.
وی ادامه داد: در این فناوری از یکی از پيشرفته‌ترين روش های لايه نشاني با عنوان Cathodic Arc Deposition استفاده مي‌شود كه در آن به علت قابليت دستيابي به درصد بالاي يونيزاسيون ذرات و انرژي رسوب بالاي ذرات و به علت قابلیت تبخیر کنترل شده چند عنصر به طور همزمان؛ علاوه بر ایجاد انواع پوشش های کریستالی با ساختار مونو بلوک، امکان دست یابی به ساختار نانوکامپوزیت نیز فراهم شده است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: پوشش های نانوکامپوزیت از اوایل سال ۲۰۰۰ در کشورهای پیشرفته کاربرد وسیعی در کنترل خواص سطحی قطعات کاربردی در صنایع مختلف از جمله صنایع هوافضا و انرژی هسته ای داشته اند.
جهدی در ادامه با بیان اینکه عمده فعاليت‌هاي اين شرکت دانش بنیان بر مكانيزم‌هاي مهندسي سطح متمركز شده است، اظهار کرد: در اين بين در فاز اول، اين شركت تنها با تکیه بر دانش بومی، اقدام به راه اندازي راكتور ايجاد پوشش‌هاي سطحي سخت به روش رسوب فيزيكي بخار (PVD) با فناوری آرک کاتدی نموده و با انجام فعالیت تحقیق و توسعه متعدد، موفق به ایجاد و ارایه این پوشش ها در مقیاس صنعتی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در ادامه اين شركت قصد دارد با طراحی و تجهیز راکتور پوشش دهی، در جهت ایجاد پوشش های با سختار نانو لایه نیز گام بردارد.


:: برچسب‌ها: PVD , فناوری , پارک , سطح , ,



بازدید : 435
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید منیزیم خالص و تدوین دانش فنی، بومی سازی و ساخت اولین واحد تولید منیزیم در کشور شد.

مجری این طرح در گفت و گو با ایمنا با اشاره به اینکه منیزیم هشتمین فلز فراوان در پوسته زمین و سومین عنصر فراوان در آب دریا است، اظهار کرد:منیزیم سبک ترین فلز سازه ای جهان و دانسیته آن ۳/۲ دانسیته آلومینیوم است.
یوسف مرتضوی با بیان اینکه منيزيم خالص به عنوان يك احياءكننده مناسب براي توليد فلزاتي از قبيل اورانيوم، زيركونيوم و تيتانيم استفاده مي شود، افزود:همچنين آليا‍ژهاي آن داراي خواص منحصربفردي از قبيل دانسيته پایين، مقاومت به خوردگي بالا و استحكام مناسب مي باشند كه در ساخت قطعات موشك، هواپيما و خودرو استفاده مي شوند.
وی ادامه داد: با توجه به مواد اولیه فرآوان و همچنین روند رو به رشد جهت مصرف این ماده در صنایع آلومینیوم سازی، نفت و گاز و صنایع هوایی کشور، تدوین دانش فنی و تولید این فلز استراتژیک از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیرعامل این شرکت داشن بنیان با اشاره به تولید این فلز سبک در شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: فاز مطالعاتی جهت تولید این ماده از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و در سال ۱۳۹۰ اولین خط تولید منیزیم توسط متخصصین این شرکت طراحی و آغاز به ساخت شد.
یوسف مرتضوی اضافه کرد:در سال ۱۳۹۲ اولین واحد تولید منیزیم خالص با دانش فنی ۱۰۰% بومی شده، آغاز به کار کرد که پیش از این دانش فنی تولید این ماده در جهان تنها در اختیار کشورهای کانادا، چین، آمریکا، روسیه و ژاپن قرار داشت.
وی با بیان اینکه خط تولید منیزیم خالص توسط شرکت دانش بنیان احیاء مواد نوین در سال ۱۳۸۹ طراحی و در سال ۱۳۹۱ عملیات ساخت آن به پایان رسید، گفت: خط تولید منیزیم خالص شامل سیستم کوره، سیستم وکیوم و راکتور احیاء می باشد و از مزایای آن نسبت به نمونه خارجی مصرف انرژی کمتر، بهبود سینتیک واکنش، انتقال بهتر جرم و حرارت و طولانی تر شدن عمر دستگاه نسبت به روشهای مرسوم می باشد.
مدیرعامل این شرکت داشن بنیان ادامه داد: در سیستم های مشابه، سیکل تولید منیزیم ۱۰ تا ۱۲ ساعت می باشد ولی در سیستم طراحی شده شش ساعت است و این مسئله منجر به افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی می شود. 


:: برچسب‌ها: منیزیم , فناوری , اصفهان ,



بازدید : 404
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان مهمترین مشکل پیش روی شرکت های دانش بنیان را عدم بهره برداری از ظرفیت های قوانین و مقررات حمایتی دانست و بر تخصیص هرچه سریعتر اعتبارات حمایتی از صندوق نوآوری و شکوفایی و تقویت بنیه مالی شرکت های دانش بنیان برای ایجاد جایگاه این شرکت ها در اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.

حمید مهدوی در گفت و گو با ایمنا با بیان اینکه پارک علم و فناوری شیخ بهایی اولین پارک شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه پذیرش شرکت های دانش بنیان در سالجاری موفق شد بالغ بر ۱۱۴ شرکت را در دو بخش استقرار در ساختمانهای چند مستاجره و اراضی پارک پذیرش نماید، اظهار کرد: مجموع اراضی واگذار شده به شرکت های دانش بنیان و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع ۶۰ هزار مترمربع است که بیش از نیمی از کل اراضی قابل واگذاری را شامل می شود.
وی افزود: در حال حاضر میزان ساخت و ساز شرکت های دانش بنیان بالغ بر ۲۱ هزار مترمربع زیربنا است که متعلق به ۵۰ شرکت است.
رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان ادامه داد: زمینه فعالیت شرکت های موجود در پارک، بیشتر در زمینه های اتوماسیون، ساخت و تولید، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجهیزات پزشکی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی، انرژی های نو، آب و کشاورزی و مواد و متالورژی است. 
حمید مهدوی با اشاره به این مطلب که تا پایان تحقق چشم انداز ایران ۱۴۰۴ قرار است ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور از محصولات دانش بنیان باشد، بیان کرد: بنابراین یک الزام جدی مبنی بر ایجاد صنایع مبتنی بردانش و رقابت پذیر است که در حال حاضر دو محور اصلی فعالیت پارک را تشکیل می دهد.
وی افزود: فروش دانش فنی و راه اندازی خطوط تولید با بهره گیری از دانش فنی بومی شده و یا تدوین شده در شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی و جذب صاحبان سرمایه به صورت مشارکت در راه اندازی صنایع جدید مبتنی بر فناوری های نو از عمده فعالیت های چند ماه اخیر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی است.
رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان یادآور شد: البته توسعه ارتباطات بین المللی و کمک به بهره برداری از ظرفیت های قوانین حمایتی نیز از دیگر فعالیت های اخیر پارک علم و فناوری شیخ بهایی بوده است. 
رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان مهمترین مشکل پیش روی شرکت های دانش بنیان را عدم بهره برداری از ظرفیت های قوانین و مقررات حمایتی دانست و عنوان کرد: برداشت های شخصی برخی مسوولان ادارات دارایی از قوانین حمایتی شرکت های دانش بنیان و ایجاد مشکل برای این شرکت ها به عناوین مختلف، بروکراسی شدید اداری در ارتباط با تعاملات شرکت ها با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و گمرک و نبود معافیت های مالیاتی نه تنها از مهمترین معضلات جدی شرکت های دانش بنیان است، بلکه ناخواسته رویه کارآفرینی و نقش آفرینی پارک های علم و فناوری را تضعیف می کند.
حمید مهدوی به امضای تفاهم نامه توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان، میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و افزود: امید است با تخصیص هرچه سریعتر اعتبارات حمایتی از صندوق نوآوری و شکوفایی و تقویت بنیه مالی شرکت های دانش بنیان، جایگاه این شرکت ها در اقتصاد دانش بنیان ارتقا یابد.


:: برچسب‌ها: شرکتهای دانش بنیان , شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان , پارک علم و فناوری , فناوری ,



بازدید : 430
نویسنده : حامد عابدی

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان گفت: در سال ۹۱ به دلیل اقدامات پیشگیرانه در سازمان قضایی نیروهای مسلح، با کاهش ۷.۹ درصدی ورودی پرونده‌ها نسبت به سال 90 مواجه بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، ابراهیم مهرانفر صبح روز گذشته (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمار تخلف در میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر اقشار مردم بسیار کم است، اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح به اقتضای وظایف ذاتی خود تلاش می‌کند کوچک‌ترین آلودگی به نیروهای مسلح پاک جمهوری اسلامی نفوذ نکند.

وی با اشاره به اهداف این سازمان که شامل عدالت کیفری، حمایت و پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی جامعه و دفاع از امنیت شهروندان است، افزود: در راستای محقق شدن این اهداف، راهکارهایی چون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات، کشف جرم، تعقیب مجرمین، رسیدگی به تظلمات، شکایات و گزارشات از نیروهای مسلح، رسیدگی، محاکمه، صدور و اجرای حکم و مجازات را دنبال می‌کند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس اصل 173 قانون اساسی، سازمان قضایی نیروهای مسلح تنها مرجع رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح هنگام خدمت است، اضافه کرد: تاکنون سه برنامه پنج ساله از سال 76 تا 91 برای نیروهای مسلح انجام گرفته که شامل آسیب‎شناسی، آسیب‎زدایی و پژوهش با تاکید بر بررسی و ارایه راهکارهای عملیاتی موثر برای پیشگیری از جرایم و تخلفات بوده است.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از جرایم و تخلفات بر روی ۲۰ جرم شایع در نیروهای مسلح کار و بررسی شد و تاکنون حدود ۸۰۰ راهکار احصا و تعدادی از آن ها برای اجرا در مبادی مربوطه بررسی و ابلاغ شده است و همچنین برنامه چهارم پنج‌ساله نیز تدوین شده و از امسال در حال آغاز و ابلاغ است.

مهرانفر با بیان اینکه در سال ۹۱ به دلیل اقدامات پیشگیرانه در سازمان قضایی نیروهای مسلح، با کاهش ۷.۹ درصدی ورودی پرونده‌ها نسبت به سال گذشته آن مواجه بوده‌ایم، گفت: تاکنون 69 هزار و 550 نفر ساعت آموزشی برای پرسنل انجام داده شده است و نیروها در سال جاری برای مشارکت و تحقق‎ حماسه سیاسی فعالیت کردند.

مهرانفر همچنین عنوان کرد: رسیدگی به جرایم خاص نظامی، جرایم در حین خدمت، جرایم عمومی نظامیان که در حین رسیدگی به جرم نظامی کشف شود، جرایم امنیتی نظامیان، جرایم اسرای ایرانی و بیگانه، جرایم کارکنان وزارت اطلاعات که در ارتباط با ماموریت و وظایف و یا مشتمل بر اسرار نظام باشد جزو صلاحیت‎های این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه کاهش اطاله‌ی دادرسی از دیگر دغدغه‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح است، افزود: با اقدامات انجام شده در سال ۹۱، میانگین رسیدگی به پرونده‌های دارای زندانی در دادسرا ۴.۹ روز، رسیدگی در دادگاه ۳.۷ روز و اجرای احکام ۱.۸ روز بوده است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان ادامه داد: همچنین متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های بدون زندانی در دادسرا ۴۵ روز، در دادگاه ۱۹ روز و اجرای احکام ۳۲ روز است.

مهرانفر با بیان اینکه اهانت به مافوق و مادون در نیروهای مسلح جرم غیرقابل گذشت است، اظهار کرد: اهانت در قانون نیروهای مسلح، جرم غیر قابل گذشت است و مجازات زندان دارد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان به اهمیت تکریم ارباب رجوع در این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: در بحث تکریم ارباب رجوع، از آنجایی ‌که متهمان، مراجعان و مخاطبان ما افراد خاصی هستند، لذا موضوع تکریم ارباب رجوع در این سازمان بسیار حایز اهمیت می‌باشد.

وی همچنین به بهره برداری از ساختمان جدید این سازمان حداکثر تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع ساخته شده است.

مهرانفر در پایان به زندان مخصوص نظامیان در اصفهان اشاره کرد و گفت: اگرچه احداث زندان نظامیان تا به حال با ۶۵ درصد پیشرفت مواجه بوده و وعده داده بودیم که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد اما متاسفانه به دلیل کمبود بودجه، بهره برداری آن با مشکل روبرو است.




بازدید : 457
نویسنده : حامد عابدی

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تخلفات انتخاباتی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی، گفت: از آغاز رای گیری انتخابات، تخلفاتی گزارش شده است.

سيد ناصرموسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه از آغاز رای گیری انتخابات، تخلفاتی گزارش شده است، افزود: اما اینها، تخلفاتی نبوده است که تاثیری در نتایج آرا و انتخابات داشته باشد.

وی ادامه داد: از جمله تخلفات گزارش شده می توان به تبلیغات برخی افراد در شعبه های رای گیری برای یکی از کاندیداها و یا خودروهایی نزدیک شعبات که بر روی آنها عکس کاندیداها چسبانده شده بود، اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برخی از این تخلفات پس از انتخابات بررسی خواهد شد و برخی از آن ها نیز در هنگام برگزاری انتخابات بررسی و جلوی آن گرفته شده است و حتی با وجود قاضی های کشیک که در دادگستری حضور دارند، ممکن است به دادگاه فرستاده شوند.

موسوی لارگانی حضور مردم در انتخابات را بسیار خوب و چشمگیر دانست و گفت: خوشبختانه این حضور حماسی بود و حتی یک لحضه صف های طولانی تمام نشد.

وی تاثیر این حضور حماسی را ناامید شدن دشمنان داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: با حضور چشمگیر مردم در پای صندوق های رای، کسانی که چندین ماه است با ترفندهای مختلف مشغول ناامید کردن مردم در رفتن به پای صندوق های رای بودند را مایوس کرد.



:: برچسب‌ها: انتخابات , موسوی لارگانی ,



بازدید : 392
نویسنده : حامد عابدی

نشست پرسش و پاسخ نمايندگان كانديداهاي رياست جمهوري با دانشجویان به همت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در این جلسه که بعد از ظهر روز گذشته – دوشنبه 20 خرداد ماه- با حضور "دکتر انصاری فر " نماینده دکتر قالیباف، "مهندس محمد جعفر دانش" نماینده دکتر ولایتی و "مهندس علیرضا روحانی" نماینده دکتر روحانی در تالار آوینی دانشگاه اصفهان برگزار شد. نمایندگان پس از تشریح دیدگاه کاندیداها به پرسش دانشجویان پاسخ دادند.

دولت پای خود را از اقتصاد بیرون بکشد

نماینده محمدباقر قالیباف، کاندیدای ریاست جمهوری در اصفهان با بیان اینکه یکی از خصایص دانشگاهیان بصیرت است، گفت: امام خمینی (ره) مردم سالاری دینی را برای ما به ارمغان آوردند و افتخار می‌کنیم که ایران در خاورمیانه تنها کشوری است که نظام خود را به صورت دموکراتیک اداره می‌کند.

انصاری‌فر افزود: در فرانسه که مدعی مهد دموکراسی است، ما این موضوعات را شاهد نیستیم و حتی مسلمانان آن کشور نماینده‌ای در پارلمان ندارند، ولی در ایران اقلیت‌ها هم برای خود نماینده دارند.

وی ادامه داد: مردم باید سپاسگزار خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس باشند چرا که با دفاع آنها، ما در حال حاضر در ایران در اوج امنیت به سر می‌بریم اما کشورهای حاشیه ما در ترور و ناامنی هستند.

نماینده محمدباقر قالیباف در این جلسه گفت: تکیه اصلی قالیباف در تحول اقتصادی بر مبنای دو سند قانون اساسی و فرمایشات و تدابیر و فرامین ولی امر مسلمین با عنوان سکان‌دار جامعه اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبری است.

انصاری فر با بیان اینکه دولت نباید تصدی گر مسائل اقتصادی باشد، گفت: امام (ره) فرمودند دولت نمی‌تواند کارخانه‌دار، مزرعه‌دار و بازرگان خوبی باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 90 درصد اقتصاد ما دولتی است، اضافه کرد: دولت باید براساس اصل 44 قانون اساسی، پای خود را از اقتصاد بیرون بکشد و بخش تعاونی و خصوصی باید بیش از هر قسمتی در اقتصاد نقش داشته باشند.

نماینده قالیباف در این نشست تصریح کرد: وظیفه دولت سیاستگذاری نیست. مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کشور را ساخته و توسط رهبری در این خصوص تصمیم گیری می‌شود و دولت باید قدرت اجرایی خوبی برای این سیاست‌ها داشته باشد.

به سمت خصوصی سازی شبه دولتی حرکت کرده‌ایم

هم‌چنین نماینده دکتر علی اکبر ولایتی نیز در این جلسه گفت: ولی فقیه عادل شخص اول کشور و رییس جمهور شخص دوم کشور است و به دلیل اینکه ولی فقیه حق حکومت دارد، سیاست‌های کلان کشور را طراحی می‌کند و رییس جمهور و مجلس باید بتوانند این سیاست‌ها را به خوبی اجرا کنند.

محمد جعفر دانش با بیان اینکه مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاست خارجه و مدیریت، چهار موضوع مهم امروز است، افزود: متأسفانه مشکلاتی در گذشته ایجاد شده است و برخی رییس جمهورها بخشی از سیاست‌های رهبری را اجرا نکردند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه همراه با عدالت، تصریح کرد: در بعضی از دولت‌ها، توسعه وجود داشته ولی همراه با عدالت بوده است و در دولت اخیر نیز به عدالت توجه شده ولی سرمایه گذاری و توسعه فراموش شده است .

نماینده دکتر علی اکبر ولایتی در این نشست با بیان اینکه اجرای سیاست‌های کلان برای ما بسیار مهم است، با اشاره به اصل 44 قانون اساسی، خاطرنشان کرد: در این اصل به خصوصی کردن و رقابتی کردن اقتصاد، صنایع، مخابرات و ... اشاره شده است ولی متأسفانه به سمت خصوصی سازی شبه دولتی حرکت کرده‌ایم.

دانش ادامه داد: تولید ملی به دلیل سیاست‌های غلط و نبودن قوانین محکم و ... در کشور بسیار ضعیف است و سرمایه به جای استفاده در تولید به سمت سفته حرکت می‌کند اما اگر قدرت خرید بیشتر شود، تورم کمتر می‌شود.

وی افزود: صنایع پتروشیمی، نفت، راه آهن و ... باید با ارایه تسهیلات بلندمدت و با سود کم فعالیت کنند.

دانش با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان برای رفع مشکلات اقتصادی به 10 تا 15 سال زمان نیاز است، گفت: دکتر ولایتی معتقد است با بازسازی سیاست خارجی می توانیم بیشتر این مشکلات را در کمتر از دو سه سال رفع کنیم.

باید اقتصاد ملی را احیا کرد

هم‌چنین نماینده دکتر حسن روحانی در این جلسه گفت: جریان اصولگرایی گرچه به دنبال تطهیر خود هستند، اما باید بپذیرند که احمدی‌نژاد با تابلوی آنها وارد عرصه شده است.

علیرضا روحانی با بیان اینکه دولت کنونی در بسیاری از حوزه‌ها، عملکردش مثبت نبوده است، گفت: اصولگرایان باید بپذیرند که احمدی نژاد برخواسته از جریان اصولگرایی بود و جریان اصولگرا باید ضعف‌های احمدی نژاد را به پای خود بنویسد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال آسیب شناسی باشیم، ادامه داد: در دولت تدبیر و امید به تمامی حوزه‌ها مانند اقتصاد، سیاست خارجه، فرهنگ و ... توجه و برای آنها برنامه درنظر گرفته شده است.

نماینده دکتر حسن روحانی در این جلسه با اشاره به آمار بانک مرکزی، تصریح کرد: درآمد نفت و گاز بین سال‌های 84 تا 90، از 53.8 میلیارد دلار به 118 میلیارد دلار رسید و رشد سرمایه گذاری در آخرین روزهای دولت هشتم، 8.7 درصد بود ولی در حال حاضر به 1.2 درصد رسید.

روحانی اظهار کرد: نرخ تورم در سال 84، 10.3 درصد بود ولی امروز 30.5 درصد است.

وی با اشاره به اختلاس معروف 3 هزار میلیارد تومانی و بی انضباطی مالی در این دولت گفت: باید اقتصاد ملی را که به اقتصاد محور تبدیل شده است، احیا کرد.

به گزارش ایسنا، مشروح گزارش نشست و پرسش دانشجویان از نماینده کاندیداها در روزهای آینده منتشر می‌شود.

نباید اصلاحات و اصولگرایی را در تقابل هم قرار دهیم

در ادامه نماینده قالیباف گفت: از بخشی نگری در کشور باید پرهیز کنیم؛ اصلاحات و اصولگرایی دو جریان پایدار انقلاب اسلامی هستند و نباید این دو جریان را درتقابل هم قرار دهیم.

انصاری فر با اشاره به افق چشم انداز 1404، بیان کرد: برای رسیدن به جایگاه اول منطقه در فناوری، علم و اقتصاد، 12 سال فرصت داریم و ما می‌خواهیم سوئیس جهان شده و به یک جامعه توسعه یافته تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه هیجانات سیاسی کافی است، خاطرنشان کرد: همه ما از درون خانواده انقلاب هستیم و نباید خانواده انقلاب را به جان هم بیاندازیم.

در دولت ولایتی بانک‌ها حق ساختمان سازی و کارخانه‌داری ندارند

هم‌چنین نماینده ولایتی در این نشست با بیان اینکه در دولتهای گذشته محاسن و معایبی در عملکرد آنها وجود داشت که باید مورد توجه دولت آینده قرار گیرد، گفت: دولت هاشمی به سمت توسعه کشور بدون عدالت رفت و نیز در دولت اصلاحات توسعه سیاسی مطرح شد که البته متاسفانه حکومت دینی و اصل ولایت فقیه را مورد سوال قرار داد و جامعه را دچار دوگانگی کرد. دولت احمدی نژاد نیز عدالت را بدون توسعه اقتصادی دنبال کرد با توجه به اینکه نمی‌توان عدالت را بدون توسعه کشور برقرار کرد.

دانش با بیان اینکه دکتر ولایتی در 16 سال تصدیش بر وزارت خارجه کشور، تمام سیاستها را با ولی فقیه تنظیم و اجرا می نمود، ادامه داد: حضرت امام(ره) اعتماد خاصی به خصوص در مسئله قطعنامه 598 به ولایتی داشتند و در حال حاضر نیز وی مشاور بین الملل مقام معظم رهبری هستند.

وی با اشاره به اینکه اسلامیت نظام در سراسر جهان الگو است، اما متاسفانه جمهوریت آن با مشکلاتی روبه‌رو شده است، تصریح کرد: باید با اعتلای وضعیت کشور، خصوصی سازی و کوچک نمودن دولت و جذب سرمایه و بردن پول در گردش به سمت تولید، وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشیم تا کشور به الگویی در جهان تبدیل شود.

وی به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد این صندوق، ریختن سهمی از پول فروش نفت برای توسعه کشور است که متاسفانه تحریمها بر فروش نفت و سهم این صندوق تاثیر منفی گذاشته است.
وی، ولایتی را در اجرای اصل 44 قانون اساسی بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: در دولت وی بانکها حق ندارند ساختمان سازی و کارخانه‌داری کنند.

بهترین راه برای اعتلای کشور اعتدال‌گرایی است

هم‌چنین نماینده حسن روحانی در این نشست با اشاره به شعار دولت حسن روحانی به نام تدبیر و امید گفت: به طور حتم تدبیر را نمی‌توان با حذف جریان خاصی به وجود آورد، بلکه بهترین راه برای اعتلای کشور اعتدال‌گرایی و استفاده از تمام ظرفیتهای کشور است.

علیرضا روحانی ادامه داد: متاسفانه تندروی‌ها و اتخاذ سیاست‌های نادرست در حوزه سیاست خارجی و تقابل با جهان کشور را با تحریم‌های سختی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت دانشگاه‌ها تا حدی امنیتی شده است، تصریح کرد: باید با سیاستهای عقلانی و ایجاد اعتماد در فضای دانشگاه‌ها به این وضع خاتمه دهیم.

میزان آزادی رسانه‌ها در دولت قالیباف و روحانی

در ادامه انصاری‌فر، نماینده محمد باقر قالیباف در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان آزادی رسانه‌ها در دولت قالیباف بیان کرد: بر اساس قانون اساسی به رسانه‌ها اهمیت ویژه‌ای داده شده است و آزادی بیان و گردش اطلاعات موجب رشد و اعتلای کشور می‌شود.

وی با ابراز عقیده نسبت به اینکه متاسفانه گردش اطلاعات در حال حاضر در کشور به صورت ایده‌آل نیست و باید تغییر کند، ادامه داد: آقای قالیباف نزدیک به هشت سال سرپرست روزنامه همشهری که روزنامه‌ای معتدل و میانه‌رو است را داشته و از بیان مطالبی که در امنیت کشور خلل ایجاد می‌کند در این روزنامه خودداری شده است.

اما نماینده حسن روحانی در پاسخ به این سوال با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: آقای روحانی با ارایه لایحه برنامه‌های فرهنگی که البته در سایت ایشان نیز موجود است در این راه خواهد کوشید.

علیرضا روحانی ادامه داد: اجرای کامل انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات و همچنین احترام به حریم خصوصی افراد و اجرای کامل قانون حقوق مولفان و اصحاب رسانه از جمله برنامه‌های این کاندیدا است.

آمار بیکاری در طبقه تحصیلکرده بالا است

در ادامه این جلسه، انصاری فر در پاسخ به سوال دانشجویی در خصوص برنامه‌های محمد باقر قالیباف برای ایجاد اشتغال گفت: متاسفیم که آمارهای خطرناکی از بیکاری در کشور منتشر می‌شود که باید مجمع تشخیص مصلحت به آن رسیدگی کند.

وی افزود: متاسفانه آمار بیکاری در طبقه تحصیلکرده بالا است و فرار مغزها به گفته یک محقق به اندازه فروش نفت به کشور ضرر وارد کرده است.

وی با بیان آماری در خصوص اینکه در هر هفت دقیقه یک بیکار به جمع بیکاران بخش کشاورزی در کشور اضافه می‌شود، تصریح کرد: اگر این آمار صحت داشته باشد بسیار خطرناک است که البته کار خوبی که در زمان دولت سازندگی اتفاق افتاد اجاره 10 ساله منابع طبیعی به فعالان کشاورزی بود که باید دوباره تکرار شود.

نماینده قالیباف در این نشست ادامه داد: باید با جذب سرمایه گذاران ایرانی و حذف بروکراسی دست و پاگیر برای ثبت شرکت و همچنین قرار دادن یک کارشناس و حتی جاسوس اقتصادی در سفارتخانه‌ها موجب رشد و اعتلای اقتصاد کشور شویم.

باید علم را به سمت اقتصاد سوق داد

همچنین دانش به برنامه‌های ولایتی در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: باید با تجاری سازی یافته‌های علمی در دانشگاه‌ها، علم را به سمت اقتصاد سوق داده و از دانشگاه‌ها در حوزه اشتغال استفاده حداکثری کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد یک برنامه شعاری نیست، ادامه داد: باید با بسیج نیروی سفارتخانه‌ها به جذب سرمایه‌گذارهای خارجی برای تولید و ایجاد اشتغال حرکت کنیم.

برنامه‌ها و سیاست‌های نوشته شده را بازنگری می‌کنیم

هم‌چنین نماینده روحانی نیز در این نشست در خصوص فضای کسب و کار و برنامه حسن روحانی در این خصوص گفت: ما به دنبال تغییر برنامه‌ها و سیاست‌های نوشته شده نیستیم چون معتقدیم برای تدوین آنها وقت و هزینه شده است.

علیرضا روحانی ادامه داد: اما با بازنگری این برنامه‌ها، همچنین استفاده صحیح از متخصصان، حمایت جدی از سرمایه گذاران و آسان سازی عقد قراردادهای برون مرزی به سمت تحقق رشد اقتصادی مناسب و اعتلای فضای کسب و کار حرکت می‌کنیم.

ائتلاف 1+2 و حمایت جامعتین از ولایتی

در ادامه جلسه یک دانشجو در خصوص ائتلاف 1+2 و خبرهای مبنی بر حمایت جامعتین از علی اکبر ولایتی پرسید و دانش پاسخ داد: اینکه اصولگراها باید بر روی یک کاندیدا به توافق برسند بسیار مسئله خوبی است.

وی ادامه داد: در ابتدا اصولگراها با پنج کاندیدا ثبت نام کردند و در ائتلاف موسوم به 1+2 هر سه ثبت نام کردند که اگرچه آقای حدادعادل امروز انصراف خود را اعلام کرد، اما همچنان منتظریم زیرا طبق توافق هر سه کاندیدا، قرار بود هر کسی در نظرسنجی‌ها در رده بالا قرار گرفت به عنوان کاندیدای اصلی ادامه دهد.

وی افزود: اگرچه این مسئله نباید به جامعتین ارجاع داده می‌شد، اما با ارجاع این موضوع شش نفر از کمیسیون که توسط جامعتین تشکیل شده بود از آقای ولایتی حمایت کردند.

اما در ادامه انصاری فر با رد تایید آقای ولایتی توسط همه اعضای جامعتین تاکید کرد: تنها آقای یزدی بر این نظر بوده است و هیچکدام از اعضای دیگر نظری نداده‌اند.

همچنین نماینده حسن روحانی در این نشست در پاسخ به سوال دانشجویی در خصوص اینکه "چرا به جای شعار توسعه سیاسی، دولت اصلاحات شعار توسعه کلی کشور را نداد؟" تاکید کرد: نتیجه توسعه سیاسی رشد تولید و اقتصاد کشور با وجود فروش نفت با قیمتی در حدود هفت دلار و همچنین رشد تولید ناخالص ملی بود.

پولهای سرگردان موجب تورم در کشور شده است

هم‌چنین دانش، نماینده علی اکبر ولایتی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه "آیا در دولت ولایتی دغدغه قشر تحصیلکرده برای اشتغال درک می‌شود؟"گفت: در دولت آقای ولایتی اقتصاد و سیاست خارجی به صورت همزمان حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه پولهای سرگردان موجب تورم در کشور شده است و کاهش ارزش پول ملی و نیز کاهش صادرات تولید را با رکود مواجه کرده است.

دانش ادامه داد: نتایج اقتصادی کشور تا سال 91 مربوط به دولت اصلاحات است و نتایج فعالیتهای اقتصادی دولت احمدی نژاد تا 20 سال آینده در کشور وجود خواهد داشت.

وی افزود: باید با کاهش هزینه‌های دولت و نیز کاهش نیاز کشور به فروش نفت باعث رشد زیرساخت‌های اقتصادی کشور شویم.

همچنین دانش در ادامه با اشاره به امضای حکم ریاست جمهوری توسط ولی فقیه تاکید کرد: بنی صدر مورد تایید امام نبود اما حضرت امام با هدف توسعه و رشد مردم در عرصه سیاست، حکم بنی صدر را امضا کردند که در آخر خود مردم او را خلع کردند.

وی عنوان کرد: آقای خاتمی در جلسه‌ای با مقام معظم رهبری گفته بود که با وجود صحبتهای پیشین من، فکر نمی‌کرده که ایشان حکم اقای خاتمی را امضا کنند، اما حضرت آقا گفتند رای آقای خاتمی ستاره درخشانی در پیشانی مردم است.

وی به دیدار سرکروزی با ولایتی اشاره کرد و افزود: دیداری که قرار بود در سه نوبت 5/2 ساعته برگزار شود در همان نوبت اول، فرانسه 90 درصد از مواضع مارا پذیرفتند، اما متاسفانه دولت احمدی نژاد گفت که این مذاکرات را قبول ندارد و باید این را پرسید که چرا رییس جمهور نباید حرف مشاور بین الملل رهبری را قبول کند؟

تفکر نظامی‌گری نباید وارد سیاست شود نه خود نظامی

در ادامه دانشجویی از نماینده محمد باقر قالیباف پرسید "حضرت امام فرمودند نظامیان نباید در سیاست دخالت کنند پس چرا آقای قالیباف و رضایی در انتخابات شرکت کرده‌اند؟" و انصاری فر پاسخ داد: آقای قالیباف قبلا نظامی بودند و بر اساس قانون اساسی کسی که لباس نظامی‌گری را کنار بگذارد و استعفا دهد می‌تواند در انتخابات شرکت کند.

وی همچنین در پاسخ به سووال دانشجویی مبنی بر اینکه "چرا احراز صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان انجام می‌شود؟" تصریح کرد: این مسئله در قانون اساسی به صورت صریح قید شده است که همه باید به آن احترام بگذاریم.

هم‌چنین علیرضا روحانی، نماینده حسن روحانی در خصوص حضور نظامیان در عرصه سیاست گفت: منظور حضورت امام از خودداری نظامیان در عرصه سیاست، نه خود نظامیان بلکه تفکر نظامی‌گری است و با توجه به اینکه آقای قالیباف در عرصه اجرایی بسیار موفق بوده است، باید پرسید که آیا می‌تواند با تفکر پادگانی در قامت یک رییس جمهور که باید هم اجرایی باشد هم سیاستگذار، انجام وظیفه کند؟

رییس جمهور تنها مجری است

در پاسخ به این مسئله مطرح شده از سوی نماینده حسن روحانی، نماینده قالیباف با بیان اینکه رییس جمهور مجری قوانین است و نه یک سیاستگذار اظهار کرد: استراتژی کشور توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین و توسط مقام معظم رهبری تایید می‌شود و قوانین جاری کشور را نیز مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کند و رییس جمهور تنها مجری است.

انصاری فر ادامه داد: به طور مثال در در بحث لایحه هدفمندی یارانه‌ها، اگر مشکلی در حال حاضر در روند اجرای آن پیش آمده است تنها دولت مقصر نیست و مجلس نیز باید پاسخگو باشد.

وی به برنامه‌ریزی به عنوان یکی رویکرد صحیح در اداره کشور اشاره کرد و یادآور شد: دلیل پیشرفت کشور چین با جمعیت میلیاردی، انجام طرحهای آمایش سرزمین است که موجب برنامه ریزی صحیح می‌شود.

دیگر فرصت به کارگیری وزرای جوان نیست

در پایان دانش با بیان اینکه دیگر فرصت به کارگیری وزرای جوان با وجود مشکلات زیادی که در کشور وجود دارد نیست، تاکید کرد: مشاوران جوان در کنار وزرای باتجربه می‌توانند کشور را به سمت پیشرفت سوق دهد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، برای برگزاری این مراسم بدون حمایت از کاندیدای خاصی با روسای ستادهای هشت کاندیدای اعلام شده برای انتخابات ریاست جمهوری در اصفهان تماس گرفت که تنها نمایندگان چهار کاندیدا برای حضور اعلام آمادگی کردند، اما نماینده سعید جلیلی به دلیل جلسه‌ای در تهران نتوانست در نشست حضور یابد.


:: برچسب‌ها: ریاست جمهوری , کاندیدا , حسن روحانی ,



بازدید : 392
نویسنده : حامد عابدی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: متاسفانه هنوز در کشور ما مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود که این خود مهمترین دلیل ارزش بیش از حد مسکن در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمود محمودزاده صبح امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان در سال 85 در حدود یک میلیون و 180 هزار واحد مسکونی وجود داشت، اظهار کرد: از سال 1388 که عملیات اجرایی طرح مسکن مهر به طور رسمی آغاز شد، در حدود 20 درصد این رقم به صورت مسکن مهر به تعداد واحدهای مسکونی استان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از آغاز ساخت واحدهای مسکن مهر، واحدهای مسکونی حمایتی ساخته شده در استان در حدود 14 هزار و 300 واحد بوده است، افزود: با افتتاح مسکن‌های مهر در اردیبهشت ماه سال جاری، این تعداد به 143هزار واحد مسکونی رسیده است و درحدود 70هزار واحد نیز در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: پروژه‌های مسکن مهر که به صورت مستقیم توسط دولت اجرا می‌شود، تا شهریورماه سال جاری به اتمام می‌رسد، اما پروژه‌هایی که توسط تعاونی‌ها در حال اجرا است، باید با تلاش بیشتری دنبال شود.

وی هدف اجرای طرح مسکن مهر را اقشار کم درآمد و آسیب پذیر دانست و یادآور شد: طرح اجاره 99 ساله به این دلیل است که قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن حذف شود.

محمودزاده همچنین به پرداخت وام مسکن به کسانی که زمین شخصی و پروانه ساختمانی دارند، تحت عنوان مسکن مهر اشاره کرد و گفت: تعداد 23 هزار واحد مسکونی در شهر اصفهان به صورت وام مسکن مهر ساخته شده که این طرح موجب از بین رفتن بافت فرسوده شده است که در کوتاه و بلند مدت برای شهر و استان اصفهان حایز اهمیت خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر کسانی که تا تاریخ 15 بهمن ماه سال 91 اقدام به ثبت نام اخد وام مسکن کرده‌اند به نوبت در حال دریافت آن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه نباید شهرها از نظر کالبدی بسیار بزرگ شوند و لازم است جمعیت در شهرها به صورت یکنواخت توزیع شده باشد، تصریح کرد: با سرمایه گذاری در شهرهای جدید فولادشهر، بهارستان و مجلسی تلاش شده است این یکنواختی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه صاحبان مسکن مهر، سند اعیانی دریافت می‌کنند که قابل واگذاری و فروش به غیر است، اضافه کرد: در شهرهای با جمعیت بالای 25هزار نفر، 74 هزار واحد مسکن مهر ساخته شده است که سه پنجم این تعداد به صورت خود مالک است.

محمودزاده به ساخت مترو از دو شهر بهارستان و فولادشهر به مقصد شهر اصفهان با هدف دسترسی آسان مسکن‌های مهر به مرکز شهر اشاره کرد و گفت: مترو بهارستان در مرحله خوبی است و هفت کیلومتر ابتدایی مسکن فولادشهر نیز در حال آزادسازی می‌باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل گرانی قیمت و اجاره بهای مسکن با وجود ساخت مسکن مهر در کشور بیان کرد: متاسفانه هنوز در کشور ما مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود که این خود مهمترین دلیل ارزش بیش از حد مسکن در کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در اصفهان تنها 140هزار واحد مسکونی بدون سکنه وجود دارد این در حالی است که کل نیاز اصفهان به مسکن به 140هزار واحد نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم در حدود 620 کیلومتر راه، ساخت و یا بهسازی شده است، گفت: در حدود 200 کیلومتر راه روستایی و 13 تقاطع و پل غیر همسطح نیز ساخته شده است.

محمودزاده افزود: تاکنون 42 پروژه راه و شهرسازی انجام شده است که 25 پروژه حتی قبل از افتتاح آن در حال بهره برداری است.

وی به پروژه‌های مهر ماندگار در حوزه راه در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: بیمارستان 24 تخت خوابه دهاقان، 96 تخت خوابه کلیشاد و سودرجان، 165 تخت خوابه خمینی شهر، 24 تخت خوابه چادگان از جمله این پروژه‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با کنارگذر غربی اصفهان به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهر ماندگار اشاره کرد و افزود: بیش از 80 کیلومتر از این کنارگذر ساخته شده و 14 کیلومتر باقی مانده است که حداکثر تا تیرماه به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین به کنارگذر شرق اصفهان نیز اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه مشکلاتی با پیمانکار و شریک این پروژه ایجاد شده که مسئله به شورای عالی فنی کشور ارجاع داده شده است تا رای نهایی در خصوص این اختلاف صادر شود.

محمودزاده عنوان کرد: کنارگذر شرق اصفهان بسیار برای استان حایز اهمیت است که به صورت سه فاز نطنز- اردستان، اردستان- نایین و نایین – بهارستان ساخته خواهد شد و فاز دوم این طرح تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی به ساخت کمربندی خمینی شهر به صورت شرقی و غربی اشاره کرد و افزود: این کمربندی از زیر پالایشگاه اصفهان آغاز خواهد شد و تا ابتدای بزرگراه نجف آباد ادامه خواهد داشت که فاز اول آن آماده بهره بردای بوده و فاز دوم به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در حدود 12هزار کیلومتر راه مطلق در استان اصفهان وجود دارد، گفت: از این آمار 400 کیلومتر آزادراه است و در حدود 3500 کیلومتر نیز باید دو بانده شود تا امنیت در آن افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تلفات در آزادراه کاشان اتفاق می‌افتد، افزود: شاهد هستیم که این آزادراه با وجود شش باند، بیشترین تلفات را دارد که دلیل اصلی آن عوامل انسانی است.

محمودزاده به جاده زیار اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که اگرچه استانداردسازی راه‌ها در کاهش تلفات موثر است اما مهمترین دلایل این تلفات به سرعت زیاد راننده به دلیل مناسب بودن جاده و یا خواب آلودگی بوده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه‌ها، دو بانده کردن جاده زیار است که متاسفانه آزادسازی محور آن با مشکلاتی که بیشتر محلی است روبرو شده که امیدواریم با همکاری مردم محل برطرف شود.


:: برچسب‌ها: مسکن مهر , شهرسازی , پروژه , راه , جاده , زیار , جاده زیار , جاده مرگ , تصادفات ,



بازدید : 179
نویسنده : حامد عابدی

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم کشور ما به رییس جمهوری نیاز دارند که مردانه وارد میدان شود و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی کشور را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه های امروز نماز جمعه اصفهان با اشاره به سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و سخنان مقام معظم رهبری در این مراسم اظهار کرد: حضرت امام(ره)، خدا، مردم و خود را باور کرده بودند که ما می توانیم و در نهایت نیز توانستند.

وی با اشاره به نقش امام و مردم در هشت سال دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس یک امتحان الهی برای مردم ایران بود که خوشبختانه مردم با رهبری حضرت امام این امتحان را با سربلندی به پایان رساندند.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه به سالروز فرمان تاریخی امام (ره) در خصوص تشکیل ستاد فرهنگی اشاره کرد و گفت: حضرت امام سیاست، دیانت و فرهنگ مردم را احیا نمودند و مسوولان کشور نیز باید در خصوص فرهنگ، حساسیت بیشتری نشان دهند.

وی ادامه داد: مشاهده می شود که کاندیداهای ریاست جمهوری دوره یازدهم، بیشتر بر وضعیت معیشت و اقتصاد مردم تکیه می کنند که البته صحیح است، اما فرهنگ و وضعیت فرهنگی کشور نیز بسیار با اهمیت است و باید به آن توجه شود.

میردامادی اضافه کرد: مردم کشور ما به رییس جمهوری نیاز دارند که مردانه وارد میدان شود و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی کشور را برطرف کند.

وی یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی کشور را رشوه خواری دانست و تاکید کرد: رشوه خوار و رشوه دهنده اهل دوزخ هستند و باید مسوولان کشور برای رفع این معضل عظیم اجتماعی و فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشند.




آیت‌الله طاهری در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت
نوشته شده در پنج شنبه 16 خرداد 1392
بازدید : 219
نویسنده : حامد عابدی

آیت‌الله سیدجلال‌الدین طاهری اصفهانی در میان خیل عظیم مردم اصفهان در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، مراسم تشییع پیکر حضرت آیت‌الله سید جلال‌الدین طاهری اصفهانی صبح امروز سه‌شنبه از مسجد اعظم حسین‌آباد اصفهان که محل مبارزات این روحانی فرزانه علیه رژیم ستم‌شاهی بوده است آغاز و در جمع میان علاقه‌مندان به این روحانی وارسته و برخی مقامات استانی و کشوری و حجت‌الاسلام روحانی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری یازدهم و محمدرضا خاتمی از شخصیت‌های سیاسی و محمد نوری‌زاد فیلم‌ساز به سمت گلستان شهدای اصفهان تشییع شد.

حضرت آیت‌الله عظما شبیر زنجانی از مراجع تقلید شیعیان بر پیکر این روحانی مبارز رژیم ستم‌شاهی، نماز خواند.

در این مراسم شعارهایی از جمله «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، طاهری مجاهد پیش خداست امروز»، هم‌چنین «هیهات من الذله» و ... سر داده شد.

به گزارش ایسنا، مراسم یادبود این روحانی وارسته فردا چهارشنبه از ساعت 9 صبح در محل مسجد سید اصفهان برگزار خواهد شد.




بازدید : 191
نویسنده : حامد عابدی

مدیر دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) در اصفهان گفت: حفظ و نشر اندیشه های حضرت امام (ره) وظیفه همه آحاد مردم است و نمی توان گفت که تنها این موسسه وظیفه این کار را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حشمتی در اجلاس ویژه پنجاهمین سالگرد نهضت امام خمینی در محل نگارخانه امام خمینی (ره) با بیان اینکه بنیاد حفظ و نشر آثار امام خمینی با پیشنهاد سید احمد آقا خمینی و با تایید حضرت امام شروع به فعالیت کرد، افزود: پس از وفات یادگار گرامی حضرت امام و طبق وصیت ایشان مسوولیت این بنیاد به سید حسن آقا خمینی، نوه گرامی حضرت امام (ره) سپرده شد.

وی ادامه داد: سید حسن آقا خمینی با وجود اینکه طبق وصیت پدرشان مسوول این بنیاد بودند، در نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری تاکید کرد که چون پدرم در وصیت بر اطاعت از ولایت فقیه تاکید کرده است پس مایلم در صورت موافقت شما این مسوولیت به بنده تنفیذ شود، که مقام معظم رهبری نیز در جواب نامه موافقت فرمودند و برای ایشان آرزوی موفقیت کردند.

مدیر دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) در اصفهان، با بیان اینکه وجود دفاتر استانی در سیاست این بنیاد وجود نداشت، اظهار کرد: با وجود پیگیری های مکرر امام جمعه وقت اصفهان و همچنین مدیران اجرایی این دفتر به عنوان تنها دفتر استانی در کشور در اصفهان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه این موسسه با محوریت فعالیت های فرهنگی و هنری شکل گرفته است، گفت: حمایت از پایان نامه ها با محوریت اندیشه های امام (ره) و دوره های آموزش وصیت نامه حضرت امام از جمله فعالیت های مهم انجام شده در این مدت بوده است.

حشمتی اضافه کرد: حفظ و نشر اندیشه های حضرت امام (ره) وظیفه همه مردم کشور است و نمی توان گفت که تنها این موسسه وظیفه این کار را بر عهده دارد.




بازدید : 318
نویسنده : حامد عابدی

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: این دانشگاه شرایط لازم برای ایجاد رشته‌های تحصیلی مکانیک و برق در مقاطع دکترای تخصصی را دارد و امیدواریم در آیندهای نزدیک در شورای گسترش استان این موضوع به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، مهران مجلسی امروز (شنبه) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس تقسیم بندی دانشگاه‌های آزاد اسلامی در کشور، دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در منطقه چهار قرار می‌گیرند، اظهار کرد: در این منطقه سه واحد جامع و هفت واحد بسیار بزرگ وجود دارد که واحد خمینی شهر جزو واحدهای بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در حال حاضر سومین دانشگاه آزاد اسلامی در استان از نظر تعداد دانشجو پس از واحدهای نجف آباد و خوراسگان است، افزود: بیش از 9 هزار دانشجو در این واحد آموزشی در مقاطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به فعالیت هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر ادامه داد: با توجه به امتیاز یکهزار و 760 در میان دانشگاه‌های آزاد کشورکه برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در نظر گرفته شده است این واحد آموزشی آماده تبدیل شدن به یک واحد جامع است.

وی با بیان اینکه سه دانشکده‌ فنی و مهندسی، عمران و مکانیک و علوم انسانی در این واحد آموزشی قرار دارد، گفت: در تلاش هستیم دانشکده عمران را در چارت دانشگاه به صورت مستقل تشکیل دهیم.

مجلسی اضافه کرد: شرایط لازم برای تشکیل رشته‌های تحصیلی مکانیک و برق در مقاطع دکترای تخصصی در دانشگاه آماده است و امیدواریم در آینده نزدیک این موضوع در شورای گسترش استان به تصویب برسد.

وی به تشکیل هیئت امنای استانی برای انجام امور دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: این هیئت امنا مسوول رسیدگی به امور واحدهای آموزشی استان است و هیئت امنای مرکزی تنها نقش نظارتی را ایفا می‌کند.

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر با بیان اینکه تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور موظف به تدوین برنامه پنجساله برای گسترش و پیشرفت آن واحد آموزشی شده‌اند، عنوان کرد: در برنامه پنجساله آینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، 60 رشته تحصیلی جدید پیش بینی شده است که در حال حاضر رشته‌های ICT و کارشناسی ارشد در گرایش‌های برق، قدرت در شورای گسترش به تصویب رسیده است.

وی به وجود 175 عضو هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت و 350 حق التدریس در این واحد آموزشی اشاره کرد و افزود: اعضای هیئت علمی این دانشگاه با ترکیبی به صورت 80 نفر با مدرک دکترای تخصصی و 75 نفر دانشجوی دکترا تشکیل می‌شود.



 

 




بازدید : 203
نویسنده : حامد عابدی

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: سه طرح موتورسیکلت برقی، پرنده عمود پرواز و توربین بادی در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد که دستگاه توربین بادی در دانشگاه نصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، سعید رسولی امروز (شنبه) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با هدف حمایت از نخبگان جوان و اعضای هیئت علمی، باشگاه پژوهشگران جوان در این دانشگاه تشکیل شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد، برقراری ارتباط سازنده با صنایع کشور و انجام پروژه‌های پژوهشی است.

وی از ثبت 10 اختراع توسط اعضای این باشگاه خبر داد و افزود: برگزاری کارگاه‌های علمی، انجام طرح‌های پژوهشی و ارایه مقالات از جمله فعالیت‌های مهم این باشگاه است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر سرانه کتاب در این دانشگاه را به ازای هر دانشجو، 15 جلد کتاب عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر 122هزار و 600 جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه موجود است که تلاش می‌کنیم این تعداد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه این دانشگاه صاحب آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز به امکانات برای تحقیقات دانشجویان است، اضافه کرد: سال گذشته 600 میلیون تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در نظر گرفته شد که این مبلغ در سال جاری به حدود یک میلیارد تومان می‌رسد.

رسولی با بیان اینکه در حال حاضر 114 طرح پژوهشی خاتمه یافته، در دانشگاه به اجرا در آمده است، گفت: 41 طرح پژوهشی نیز هم اکنون در مرحله اجرا هستند.

وی به طرح‌های مشترک با برخی ادارات و صنایع استان اشاره کرد و گفت: پروژه‌ای با اداره برق استان به مبلغ 210 میلیون تومان انجام شد و چند پروژه نیز با مشارکت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انجام پذیرفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر به چاپ 180 مقاله ISI توسط اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: تا کنون 254 مقاله نیز در کنفرانس‌های معتبر خارجی به صورت سخنرانی و پوستر ارایه شده است.

وی به کسب شش عنوان بین المللی توسط دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: از سه طرح موتورسیکلت برقی، پرنده عمود پرواز و توربین بادی در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

هم‌چنین معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر نیز با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه در دو بخش فوق برنامه و قرآن و عترت است، گفت: بخش فوق برنامه شامل هشت کانون فرهنگی و هنری است که به هنر و کانون‌های آزاد اندیشی می‌پردازد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: تدوین نقشه جامع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر آغاز شده و با هدف مهندسی فرهنگی به زودی به اتمام می‌رسد.
 



 




بازدید : 243
نویسنده : حامد عابدی

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: موزه بزرگان دين تا پايان ارديبهشت ماه افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان محمد شريف ملک‌زاده عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان در سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با بیان اینکه معاندین نظام تبلیغات بدی را علیه نظام اسلامی و ملت ایران آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: موفقيت نظام اسلامی مديون خون شهدا است و خون شهدا اجازه نخواهد داد معاندین به سوء استفاده دست بزنند.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور در شرایط خاصی قرار دارد، افزود: باید همه کمک کنیم تا مشکلات اقتصادی هرچه زودتر برطرف شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: برخی‌ها با بزرگنمایی و درست کردن گزارش خبری در شبکه‌های معاند قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را دارند، در صورتی که این امر محقق نخواهد شد.

ملک‌زاده با اشاره به تحریم‌ها و مشکلاتی که بر اثر این تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: به لطف خدا و با دعای مردم و مقام معظم رهبری کشور از این شرایط عبور کرده و مشکلات به زودی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: نباید برخی خبرها در شبکه‌های معاندین نظام را جدی بگیریم چون کشور، ولایت فقیه دارد و به واسطه محبوبیت ایشان، کشور در جایگاه بالایی ایستاده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به نزدیکی انتخابات دوره يازدهم ریاست جمهوری و شورای‌هاي اسلامی شهر و روستا گفت: دشمنان در نظر دارند فضای خوب و مطلوب انتخاباتی کشور را تخریب کرده تا مشارکت حداکثری اتفاق نیفتد.

ملک‌زاده با بیان اینکه در تمام دولت‌های پس از انقلاب خدمت‌گزاری و خدمت‌رسانی انجام شده است، تأکید کرد: خوشبختانه این خدمت‌رسانی در دولت‌های نهم و دهم، چشمگیرتر و بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه تمام مكان‌ها و زمان‌ها در دولت‌های نهم و دهم برای خدمت‌رسانی مدنظر قرار گرفته است، اضافه کرد: بودجه كشور به صورتی تنظیم شده است که تمام نقاط کشور را پوشش دهد و امكان خدمت‌رسانی در تمام کشور ميسر شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به مصوبات استانی سفرهای ریاست جمهوری عنوان کرد: در دولت‌های پیش از دولت نهم تصویب یک مصوبه بسیار سخت و دشوار بود، در صورتی که در دولت نهم و دهم در سفرهای استانی این مصوبات بسیار آسان تصویب شده و دولت‌های آینده نیز آن را دنبال خواهند کرد.

ملک‌زاده با بیان اینکه موفقیت اصلی در کشور قرب به ولایت است، تصریح کرد: به امید خدا، مشکلات با دعای مقام معظم رهبری و کمک مردم و مسؤولان رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیاری در جهان اسلام به خاطر داشتن ولایت فقیه و وجود مقام معظم رهبری به جمهوری اسلامی افتخار می‌کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه اصفهان درخصوص مسائل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منحصر به فرد است، گفت: تنوع صنایع دستی در اصفهان به 196 مورد می‌رسد و تنها از سوی یونسکو 106 مهر اصالت به اصفهان داده شده است.

ملک‌زاده با بیان اینکه 6 اثر تاريخي در استان اصفهان به ثبت معنوی و جهانی رسيده است، افزود: یونسکو مراسم قالی‌شویی در مشهد اردهال را نیز به ثبت رسانده است که این نشان‌دهنده تلاش استانداری، دولت و علما در اصفهان است.

وی با بیان اینکه ما همه نوع موزه‌ای در ایران داریم اما جای موزه بزرگان دین در میان این موزه‌ها خالی است، گفت: خوشبختانه تمام کارهای لازم برای تشکیل این موزه انجام شده و تا آخر اردیبهشت ماه موزه بزرگان دین بازگشایی خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های گردشگری کشور و اصفهان استفاده کنیم، گفت: وقتی تمام زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر محقق شود، می‌توانیم به خود و کشورمان در این مورد رتبه جهانی دهیم.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه بیش از 600 مسجد توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت‌های نهم و دهم مرمت شده است، افزود: سهم اصفهان در این مرمت 130 مسجد با هزینه‌ای بالغ بر 8.5 میلیارد تومان بوده است.
 




مصلحی: گردشگری مهم‌ترین عامل توسعه استان اصفهان است
نوشته شده در پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392
بازدید : 435
نویسنده : حامد عابدی

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه گردشگری مهم‌ترین عامل توسعه استان است، به سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در این صنعت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان محسن مصلحی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان در محل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با دارا بودن 20 هزار اثر تاریخی هر ساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را جذب کرده است، اظهار کرد: اصفهان با دارا بودن 196 نوع صنایع دستی، بالاترین رقم را در بخش صادرات کشور دارد.

وی افزود: اصفهان با ثبت 106 مهر اصالت از یونسکو، نخستین جایگاه را در کشور دارا می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی در استان اصفهان بسیار بالا است، ادامه داد: به غیر از مراکز تاریخی که در این شهر وجود دارد، مناطق نمونه گردشگری و هم‌چنین سالن اجلاس سران با یک هتل 5 ستاره و مجموعه بزرگ سیتی سنتر در سال‌های اخیر در حال ساخت است.

مصلحی با بیان اینکه بیش از 85 درصد طرح‌های در حوزه گردشگری در استان اصفهان در حال انجام است، عنوان کرد: 15 درصد باقیمانده در 22 شهرستان دیگر استان در حال انجام است و مهم‌ترین اصل انجام این طرح‌ها استفاده از منابع موجود در سطح منطقه است.

وی با بیان اینکه گردشگری در استان اصفهان مهم‌ترین عامل توسعه این استان است، یادآور شد: می‌توان با استفاده از این ظرفیت استان اصفهان را جزو بهترین شهرها از نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جهان قرار داد.




بازدید : 213
نویسنده : حامد عابدی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ما نمی گوییم کار کردن برای زن مناسب نیست، اما فعالیت بیرون از منزل برای زن فضیلت نیست به طور مثال زنی که پشت تریلی می نشیند برایش فضیلت ایجاد نمی شود، بلکه همسر داری، مهر و محبت برای او فضیلت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان با اعلام تسلیت و همدردی با زلزله زدگان بوشهر بیان کرد: همه ما در کشور وظیفه داریم که به هموطنان خود در بوشهر کمک کنیم.

وی با بیان اینکه هلال احمر با اعلام شماره حساب 99999 در بانک های ملی، ملت و مسکن آماده جمع آوری کمک های نقدی مردم برای زلزله زدگان بوشهر است، افزود: وقوع این رخدادها در کشور می تواند امتحانی برای همه هموطنان باشد که چگونه می توانند به همدیگر کمک کنند و وظیفه انسانی و شرعی خود را انجام دهند.

خطیب جمعه اصفهان در ادامه به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در هفته پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در طول مدت فعالیت، این بنیاد توانسته خدمات خوبی به مردم و به خصوص قشر آسیب پذیر جامعه ارایه دهد.

وی اضافه کرد: این بنیاد باید مسکن های بزرگ بسازد، چون فقرا به خاطر توکلی که به خدا دارند معمولا صاحب اولاد بیشتری هستند و باید مسکن ها به گونه ای طراحی شود که مدت زیادی در آن زندگی کنند.

امام جمعه اصفهان همچنین به سالگرد پیوند ارتش با مردم در 29 فروردین اشاره کرد و گفت: در این روز به فرمان امام (ره) ارتش در تمام شهرهای ایران رژه رفت و مردم نیز از آن ها استقبال کردند که بسیار در حرکت انقلاب اسلامی تاثیر گذار بود.

وی در پایان به شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و این حضرت را نماد کامل یک زن و الگویی برای تمام انسان ها از جمله زنان و مردان دانست.

طباطبایی نژاد افزود: حضرت زهرا (س) چهار خصوصیت مهر و عطوفت، همسرداری، بچه داری و فرزندپروری را داشت که مهمترین خصوصیت ها برای یک زن است.

وی تصریح کرد: ما نمی گوییم کار کردن برای زن مناسب نیست، اما فعالیت بیرون از منزل برای زن فضیلت نیست به طور مثال زنی که پشت تریلی می نشیند برایش فضیلت ایجاد نمی شود، بلکه همسرداری و مهر و محبت برای او فضیلت است. 


:: برچسب‌ها: نمازجمعه , طباطبایی نژاد ,



مصطفي پورمحمدي: استكبار از عزت و وحدت ما مي‌ترسد
نوشته شده در چهار شنبه 21 فروردين 1392
بازدید : 251
نویسنده : حامد عابدی

 رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: روز ملی فناوری هسته‌ای، نمادی برای تحول علم و فناوري و پويايي صنعت کشور است و به همين دليل استكبار از وحدت و عزت ما در تمامي زمينه‌ها در هراس است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، صبح امروز (سه‌شنبه) به مناسبت روز بزرگداشت فناوری هسته‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز با بیان اینکه آمارهای رشد توسعه علمی کشور بسیار قابل توجه و ارزشمند بوده است، اظهارکرد: در حال حاضر 4 میلیون دانشجو و 6 میلیون فارغ‌التحصیل و دهها هزار استاد دانشگاه و صدها دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد و در چندسال اخیر از رتبه‌های اول رشد علمی در جهان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توسعه علمی کشور را به عنوان اصلی‌ترین هدف و رسالتی بزرگ برگزیده‌اند، افزود: هیچ حوزه‌ای به اندازه دانشگاه و دانشگاهیان و موضوعات تحقیقات و پژوهش‌ها وقت مقام معظم رهبری را نمی‌گیرد و ایشان شخصاً این حوزه را مدیریت می‌کنند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه اگر می‌خواهیم از گزند متجاوزان و سلطه طلبان آسوده باشیم باید مسیر توسعه و رشد علمی را بپیماییم، ادامه داد: خوشبختانه پیمودن این مسیر باعث شده جامعه جوان کشور پرتلاش به پیش رود.

پورمحمدی دانش هسته‌ای را به عنوان نماد بلوغ علمی، فناوری و صنعتی کشور دانست و عنوان کرد: در دانش هسته‌ای باید علوم فراوانی با ساز و کار مناسب با هم پیوند داده شود تا دستاوردهای فناوری هسته‌ای به ثمر برسد.

وی با بیان اینکه حساسیت دنیا به دلیل رسیدن کشور ما به قابلیت ممتاز در دانش فناوری هسته‌ای است، اظهار کرد: باید به این نکته توجه کرد که تنها با دانش و پژوهش نمی‌توان به قله پیشرفت رسید و باید این دانش و پژوهش تبدیل به فناوری، صنعت و ثروت گردد تا یک کشور به جایگاه مناسب رسد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای کشور، 30 سال است، گفت: این مطلب نشان دهنده وجود نسلی پویا را دارد که خود را برای ساختن آینده‌ای ممتاز و برجسته برای کشور آماده می‌سازد.

پورمحمدی با بیان اینکه دانشمندان جوان هسته‌ای کشور نه انقلاب اسلامی و نه جنگ تحمیلی را تجربه کرده‌اند، افزود: ولی خوشبختانه این نسل چنین به نظام، کشور و ملتش تعلق داشته است که توانسته روی پای خود بایستد و برای کشور افتخارآفرینی کند.

وی با اشاره به برخی هجمه‌های دشمن در خصوص نبود تعلق جوانان به نظام و انقلاب، گفت: وجود دانشمندان هسته‌ای در کشور گواه وجود علاقه و تعلق در جوانان نسل پس از انقلاب به نظام و انقلاب و کشور است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه امام با پیروزی انقلاب بمب نوری را منفجر کردند، ادامه داد: حاصل انفجار بمب‌های جنگی و هسته‌‌‌ای، تخریب است، در صورتی که حاصل انفجار نور، پیشرفت، خیر و محبت است.

پورمحمدی افزود: دنیا از داشتن کلاهک هسته‌ای در ایران نمی‌ترسد چون آمریکا، روسیه، چین، کره شمالی و حتی اسرائیل کوچک نیز کلاهک هسته‌ای دارند بلکه باید بگوییم دنیا از عزت ما، از انگیزه ما و وحدت و پیام ما می‌ترسد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما موجب ایجاد انگیزه و تحول آفرینی و تغییر در ملت‌های آزادی‌خواه جهان شده است، تصریح کرد: ما به جوان فلسطینی انگیزه و امید دادیم که می‌تواند روبروی دشمن صهیونیست بایستد و یا پیروز شود و یا با عزت نفس به شهادت برسد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگرچه مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، اما باید این سؤال پرسیده شود که اگر ما دوست آمریکا و رفیق اسرائیل بودیم اجازه می‌دادند که صاحب فناوری‌های روز دنیا شویم؟ آیا می‌توانستیم صاحب فناوری‌های نانو، دانش هسته‌ای و امثالهم شویم؟

پورمحمدی در پاسخ به این سؤالات تأکید کرد: البته که آنها در صورت دوستی اجازه نمی‌دادند که به فناوری‌های نو دست پیدا کنیم، چون می‌خواهند در جهان یکه‌تازی کنند و همه کشور‌ها زیر سلطه آنها باشند.

وی گفت: اگر می‌خواهیم کشور به پیشرفت و تعالی برسد و حماسه اقتصادی حقیقی در کشور ایجاد شود، باید علمی که در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تولید می‌شود را به فناوری تبدیل کرده و از این علم در بازار کار و صنعت و تولید محصولات مفید و ثروت استفاده کنیم که خوشبختانه بلوغ کافی در کشور به خصوص در میان جوانان وجود دارد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهمیت چرخه تبدیل علم به ثروت، بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح این چرخه را طراحی و هدایت کرده تا بتوان به خوبی از علم تولید شده در دانشگاه‌ها استفاده کرد و اقتصاد کشور را متحول ساخت.

پورمحمدی شرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را یکی از مصداق‌های مهم حماسه سیاسی عنوان کرد و افزود: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سفری به اروپا اعتراف کرد که به دلیل بلوغ سیاسی مردم ایران ما با دولتی منتخب روبرو هستیم که با صحبت‌های سابق سردمداران آمریکا متفاوت بود و نشان دهنده عقب‌نشینی مواضع آنها است.

وی خاطرنشان‌کرد: درست است که ممکن است قانون انتخابات مشکلاتی داشته باشد که البته مجلس آن را تصویب می‌کند اما چیزی که مهم است خود انتخابات و بلوغ سیاسی و بالندگی مردم در کشور است.


:: برچسب‌ها: پورمحمدی , فناوری , هسته ای , دانش , استکبار , انتخابات ریاست جمهوری ,



بازدید : 223
نویسنده : حامد عابدی

 وزیر سابق امور خارجه کشورمان رشوه خواری را یکی از بزرگترین معضلات موجود در کشور دانست و بر رفع این معضل به وسیله نظارت و گزینش صحیح مسوولان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، منوچهر متکی شامگاه گذشته (جمعه) در مسجد لنبان اصفهان رشوه خواری را یکی از مهمترین معضلات در سیستم اداری کشور دانست و تاکید کرد: اگر رییس جمهور و قوه قضاییه با ایجاد یک حاشیه امن، اعلام کنند که هرکس رشوه گرفته است خود را معرفی کند، متاسفانه آمار خوبی به دست نخواهد آمد.

وی افزود: متاسفانه در بسیاری از ادارات کشور ابتدایی‌ترین فعالیت‌ها تنها با پرداخت رشوه میسر می‌شود که این یک نکته بسیار خطرناک است و باید با گزینش مسوولان و نیز نظارت بر آنها این مسئله را کاهش داده و برطرف کنیم.

متکی در ادامه سخنانش نام‌گذاری امسال به نام " حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" را فلسفه‌ای دانست که رمز گشایی و تحقق آن بر عهده تمامی اقشار جامعه و مخاطبان این شعار است.

وی با بیان اینکه مردم در پیش از انقلاب هیچ نقشی در سرنوشت خود نداشتند، افزود: سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس، نمایندگان مجلس و نخست وزیر و وزرای کابینه را تعیین کرده و به شاه اعلام می‌کردند و این اسامی از صندوق در می‌آمد.

وزیر سابق امور خارجه کشور ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی مردم بر سرنوشت خود مسلط شده و با نقش آفرینی در آن به صورت شرکت در انتخابات آن را رقم زدند.

وی با بیان اینکه همه دولت‌ها پس از اتمام دو دوره خود مایل بودند که دولت بعدی از همفکران خودشان تشکیل شود، گفت: اما شاهد بودیم که این اتفاق نیفتاد و مهمترین دلیل این امر، آزادی انتخابات بود که مردم می‌توانستند هر فکر و منطق سیاسی را که مایل بودند، انتخاب کنند.

نماینده دوره‌های اول و هفتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقایعی که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 رخ داد، تصریح کرد: برخی از آن سوی مرزها منتظر هستند وقایعی همچون چهار سال پیش در کشور رخ دهد و یا انتخابات برگزار نشود و البته این خواسته آنها در انتخابات مجلس نهم نیز وجود داشت و خوشبختانه بیش از 60 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و موجب ناامیدی دشمن شدند.

وی ادامه داد: امسال نیز مشارکت گسترده مردم در مهمترین رخداد سیاسی کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری را می‌طلبد که البته مردم مانند سه دهه گذشته از انقلاب در آن حضور حماسی خواهند داشت.

متکی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در رویدادهای انقلاب همچون انتخابات و راهپیمایی‌ها به این معنی نیست که آنها هیچ مشکل و یا مطالبه‌ای از نظام و مسوولان ندارند، تاکید کرد: مطالبه حق مردم است و مسوولان باید به مطالبات مردم رسیدگی و آنها را به انجام رسانند.

وی تورم و بیکاری را مهمترین معضل خانواده‌های ایرانی دانست و گفت: باید با اتخاذ تصمیم‌های صحیح و کارشناسانه و اقدامی حماسی در اقتصاد، مشکلات را بشکنیم و بر آن فائق آییم.

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به اینکه امور اقتصادی در تمام کشورها یک امر عرفی است، بیان کرد: در همه جای دنیا اگر میان عرضه و تقاضا اعتدال نباشد تورم حاصل شده و مشکلات زیادی در ادامه آن در کشور رخ خواهد داد.

وی با اشاره به الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت در کشور و با اهمیت دانستن آن گفت: باید برای رسیدن به هدف رشد اقتصادی و پیشرفت کشور و توسعه عدالت از این الگو و تجربیات دیگر کشورها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه روزگاری در مالزی مشکلات اقتصادی همچون کاهش ارزش پول ملی و نیز تورم زیاد وجود داشت، افزود: مهاتیر محمد، نخست وزیر وقت مالزی با بستن دفاتر جورج سورس و نیز اتخاذ تصمیم های صحیح و کارشناسانه باعث رشد و اعتلای اقتصادی آن کشور شد.

وی همچنین خصوصی سازی را گام مهمی در پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: دولت تاجر، کشاورز، صنعت ساز و صنعت گر خوبی نیست، بلکه تنها باید ناظر و تصمیم ساز باشد و این مردم و بخش خصوصی هستند که باعث ارتقای اقتصاد خواهند شد.

متکی حمایت از تولید ملی را ضامن پیشرفت کشور دانست و یادآور شد: تولید ثروت در کشور باید به عنوان یک امر مهم تلقی شود و این مسئله تنها با ارتقا و حمایت از تولید ملی میسر خواهد شد.

وی ادامه داد: باید تمام سیاست‌های حمایتی از تولید ملی در دولت یازدهم بازنگری شده که یکی از این موارد سیستمی شدن حمایت به جای سفارشی شدن آن است.

منوچهر متکی افزود: گاو صندوق خاوری، مدیرعامل فراری بانک ملی ایران پر بود از برگه‌هایی که برای درخواست وام و حمایت از اشخاص خاص به دست او رسیده بود که حاصل آن فساد سه هزار میلیارد تومانی شد.

وی بازگرداندن زمین‌های مردم که توسط رضاشاه و پس از آن محمدرضا شاه به زور گرفته شده بود و در حال حاضر در اختیار بنیاد علوی است را خواستار شده و گفت: به دستور حضرت امام (ره) این اموال از خانواده پهلوی گرفته شده و از بنیاد پهلوی به علوی سپرده شد و باید این اموال به مردم بازگردانده شود.

وی به وضعیت آموزش و پرورش در کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه گام‌های مثبتی در این زمینه در کشور برداشته شده است که آخرین آنها سند تحول آموزش است که البته اجرایی شدن آن اهمیت بسیاری دارد.

وزیر سابق امور خارجه کشور ادامه داد: ایمن سازی مدارس یکی از گام‌های مهمی است که دیگر حوادثی همچون مدرسه شین آباد اتفاق نیفتد.

وی رابطه دانش آموزان با امور بین الملل را ضعیف دانست و تصریح کرد: متاسفانه دانش آموزان با وجود خواندن درس زبان انگلیسی نمی‌توانند به صورت کاربردی از آن استفاده کنند و باید این درس و آموزش رایانه از اولویت‌های آموزش و پرورش در دولت یازدهم قرار گیرد.




بازدید : 579
نویسنده : حامد عابدی

 نخستین مجمع خیرین فن آفرین استان اصفهان با هدف حمایت از توسعه فن آفرینی در کشور و استان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شامگاه گذشته (شنبه) در این مراسم با بیان اینکه فن آفرینی چیزی شبیه به کار آفرینی است، اظهار کرد: فرد فن‌آفرین در واقع همان کارآفرین است با این تفاوت که این کارآفرینی باید بر مبنای فعالیت علمی و نوآورانه باشد.

محمود شیخ زین الدین افزود: باید به دنبال این بود که فارغ التحصیلان دانشگاهی نوآور بتوانند علم خود را به ثروت تبدیل و کارآفرینی کنند.

وی با اشاره به خدمات شیخ بهایی در اصفهان عنوان کرد: شاید بتوان شیخ بهایی را یکی از نخستین فن آوران در کشور دانست که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان جشنواره ای در سطح ملی به نام او هر ساله برگزار می شود.

شیخ زین الدین با بیان اینکه این شهرک ساختاری موثر در فرایند توسعه مبتنی بر دانایی بوده و کار آن متکی به بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان است، گفت: با توجه به اینکه دولت تمام زیرساخت های لازم را در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فراهم کرده است، اما به کمک خیرین برای حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان در این بخش نیاز است.

وی ادامه داد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نتیجه همکاری انسان‌هایی خوش‌فکر در دانشگاه، صنعت و استانداری بود تا ارتباط صنعت و دانشگاه ایجاد شده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قادر به تجاری کردن طرح های نوآورانه خود باشند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد فارغ‌التحصیلان این مرکز پنج برابر پارک‌های فناوری بزرگ کشور است، افزود: نیازمند حمایت خیران از این بخش هستیم تا بتواند در ساخت ساختمان‌های در حال احداث و یا تخصیص اعتبار حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان تاثیر گذار باشد.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم با اعلام نامزادها برای انتخاب هفت عضو اصلی هیئت مدیره مجمع خیرین فن آفرین، از حاضران رای گیری شد که نتایج آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ هیئت مدیره مجمع خیرین فن آفرین استان اصفهان از هفت عضو اصلی که به وسیله آرای خیرین و یک عضو حقوقی و یک عضو حقیقی که از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معرفی می‌شوند، تشکیل خواهد شد.


:: برچسب‌ها: خیرین , مجمع , شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان , فن آفرین , شیخ بهایی ,



بازدید : 230
نویسنده : حامد عابدی

 عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی یکی از چالش‌های بزرگ زمانه ما را بازسازی فلسفه اسلامی دانست و بر توسعه بخشیدن به این فلسفه برای علوم انسانی و طبیعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، غلامعلی حدادعادل عصر امروز (یکشنبه) در نخستین همایش بین المللی فلسفه مکتب اصفهان که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، بیان کرد: چالش بزرگ زمانه ما بازسازی فلسفه اسلامی است و بنابراین ناچاریم این فلسفه را بازسازی کنیم و توسعه ببخشیم تا پشتوانه‌ای برای علوم طبیعی و انسانی باشد.

وی افزود: تاریخ فلسفه و نگارش آن و همچنین فلسفه اسلامی، به گونه‌ای که در حال حاضر نزد ما موجود است، تاریخ دیرینه‌ای ندارد و این شیوه تاریخ نگاری تحلیلی جدید از اختراعات تاریخ نگاران غربی بوده که البته بسیار خوب است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همین تاریخ نگاری جدید اصطلاح مکتب اصفهان شکل گرفته است، افزود: این اصطلاح توسط فیلسوفان و مورخان فلسفه اسلامی عنوان شده است که توجه دانشگاه اصفهان به این مطلب امری طبیعی است و البته سزاوارتر از دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان جایی برای پرداختن به این مطلب وجود ندارد و باید میراث ‌دار این مکتب باشد.

حدادعادل با بیان اینکه مکتب اصفهان را باید یکی از دستاوردهای حکومت صفویه در اصفهان و ایران دانست، ادامه داد: متاسفانه هنوز صفویه شناسی در کشور ما به صورت کامل و صحیح وجود ندارد و باید به این امر اهتمام بیشتری شود.

وی با اشاره به دوران طولانی سلطنت شاه عباس صفوی گفت: در این دوران دو عامل دین و سیاست موجب اعتبار حکومت صفویه در ایران و جهان شد.

حدادعادل عنوان کرد: در آن زمان حکومت صفویه با اتحاد و یکپارچه کردن کشور به یک وحدت ملی دست یافته بود که پیش از آن با حکومتهای محلی در کشور وجود نداشت.

وی افزود: این حکومت در غرب روبروی هجوم دولت قدرتمند عثمانی که تا پشت دروازه‌های وین پیش رفته بود، در شرق جلوی ازبکان و در خلیج فارس از نفوذ پرتغالی‌ها به خاک کشور جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حکومت صفوی سیاست را با عامل مهم فرهنگی به نام تشیع همراه کرده بود، یادآور شد: دو بال قدرتمند دین و سیاست توانست صفویان را به یکی از قدرتمندترین حکومتهای آن روز جهان از نظر امنیت داخلی، رشد اقتصادی، رشد معماری و قدرت نظامی تبدیل کند.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی بود که مکتب اصفهان شکل گرفت. اگر آن را به یک درخت تشبیه کنیم، خاکی که ریشه این درخت در آن است حکومت صفوی، ریشه آن عقل و ایمان و عرفان، تنه این درخت فیلسوفان بزرگی نظیر میرداماد و میرفندرسکی و شیخ بهایی، هوایی که این درخت در آن رشد و نمو کرده است، فضای معارف شیعه است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس میوه درخت مکتب اصفهان را فیلسوفان پس از میرداماد و میرفندرسکی دانست و بیان کرد: اگرچه با سقوط حکومت صفوی این مکتب از اوج و موج افتاد اما پایان نپذیرفت.

وی ادامه داد: اگر روزی تخت فولاد اصفهان به زبان درآید و از گوهرهایی که در دل خود نهفته سخن بگوید، در می‌یابیم که چقدر فیلسوف و عارف و متکلم در این مکتب پدید آمده‌اند.

حدادعادل افزود: مکتب اصفهان گامی بلند در راه تلفیق و پیوند میان عقل و عرفان و شرع بوده و مانند اشعه همگرایی در کانون مکتب اسلام به همدیگر رسیده است.

وی به تلاش ملاصدرا برای ارایه یک نظام هستی شناسی و یک الگوی معرفتی قابل قبول اشاره کرد و یادآور شد: فلسفه‌ای که هم اکنون در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود، ادامه همان مکتب اصفهان است که از ملاصدرا آغاز و نسل به نسل به حکیمان و عالمان زمان ما همچون علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) رسیده است.

حدادعادل افزود: سیر تفکر فلسفی امروز ما در همان جاده همسو با تفکر ملاصدرا و مکتب اصفهان است و در طول چهار قرن از این جاده اعراض نشده است.

وی با بیان اینکه اهمیت برگزاری این همایش تنها نشان دادن واقعیت تاریخی مکتب اصفهان نیست، تاکید کرد: اگرچه چاپ اثرات ارزشمند حکمای مکتب اصفهان کار بسیار خوبی است، اما باید مقدمه‌ای برای مطالعه و تحقیق عمیق مکتب اصفهان تبدیل شود.

حدادعادل با بیان اینکه باید به روح و جوهر این مکتب توجه شود، گفت: آنچه در این مکتب اهمیت دارد این است که فیلسوفان این مکتب چگونه توانستند منطق را همراه با عرفان و شهود عرفانی و شرع در این مکتب جای دهند.

وی اضافه کرد: کسی که نهج البلاغه را مطالعه کرده باشد می‌تواند شهادت دهد که معارف علوی زمینه‌ای برای تلفیق عقل، دل و شرع است که حکمای ما به دنبال آن بوده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز در جهان متفاوت با عصر صفوی یک حکومت اسلامی به نام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، بیان کرد: رهبری این حکومت در 34 سال گذشته با دو حکیم، فیلسوف و معلم اخلاق بوده است که حضرت امام (ره)، استاد این معارف و مقام معظم رهبری نیز اهل حکمت و از معتقدان به حکمت اسلامی هستند.

وی تفاوت حکومت صفوی را با جمهوری اسلامی وجود عالمان در راس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به فرهنگ اسلامی نیاز به فلسفه اسلامی داریم که نقطه مقابل فرهنگ غربی است.

حدادعادل ادامه داد: فلسفه غربی که در بسیاری از جهان سیطره دارد، دین و وحی در آن جای ندارد و در آن فلسفه جای دین نشسته و فیلسوفان حکم پیامبران را دارند.

وی در پایان افزود: فلسفه غربی در حقیقت انسان را از آسمان بریده است و پایه‌های امانیسم را در جان همه انسان‌ها تقویت کرده است.


:: برچسب‌ها: فلسفه , منطق , دین , حداد , حدادعادل , فلسفه غربی , صفوی , حکومت , فیلسوف , ملاصدرا , شیخ بهایی , میرفنرسکی ,



بازدید : 261
نویسنده : حامد عابدی

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اهمیت جایگاه حوزه های علمیه و مساجد در شهر اسلامی، بر اجرای طرح شهر اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت‌الله مرتضی مقتدایی صبح روز گذشته (پنجشنبه) در دومین همایش ملی شهر اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان بیان کرد: طراحی شهر اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است ولی متاسفانه دیر به فكر آن افتاده ایم.

وی افزود: اما سوالی که مطرح می شود این است که در این شهر اسلامی جایگاه حوزه های علمیه و مساجد کجاست؟

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه متاسفانه 30هزار مسجد در کشور امام جماعت ندارد، اضافه کرد: در شهر و کشور اسلامی مساجد باید همیشه دایر باشد و نماز جماعت در آن برگزار شود.

وی با بیان اینکه شهر اسلامی خواسته رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های برنامه پنجم توسعه است، ادامه داد: همچنین امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب تاكید داشتند تمام اركان نظام، اعم از قوای سه گانه اسلامی شود كه یكی از این اركان، شهرها هستند.

مقتدایی با اشاره به اینکه با ایجاد شهر اسلامی می‌توانیم الگویی مناسب برای جهان ایجاد کنیم، گفت: در طراحی شهر اسلامی باید ترتیبی داده شود كه اول ظهر بازار، ادارات، ‌مدارس و مراكز آموزشی تعطیل شوند و نماز جماعت دایر شود.


:: برچسب‌ها: مسجد , امام جماعت , شهر , اسلامی , شهر اسلامی , حوزه علمیه , خبرگان ,



بازدید : 222
نویسنده : حامد عابدی

 امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخن حضرت امام(ره) که فرمودند تمام مقصد ما مکتب ماست، گفت: اوباما، بزرگترین دشمن ایران اسلامی تاکید کرده است که تا ایران، دینی باشد نمی‌شود با آن طرف شویم و وقتی توان غلبه بر آن وجود دارد که دین از آن رخت بر بسته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در کنگره بزرگداشت شهدای کارگر استان اصفهان هشدار داد: دشمنان می‌خواهند با پر اهمیت جلوه دادن نمادهای ملی نسبت به جلوه‌های دینی، دین را در جامعه کم رنگ کنند، آن‌ها با بزرگ کردن چهارشنبه سوری، نوروز و نظایر این‌ها می‌خواهند به این هدف نایل شوند.

وی ادامه داد: نوروز مورد نظر اوباما، نوروز منهای «یا مقلب القلوب و الابصار» است که این خود جلوه فتنه‌های گذشته و آینده در کشور بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند دشمنان از ایران هسته‌یی نمی‌ترسند، بلکه از ایران اسلامی می‌ترسند، افزود: باید با پررنگ کردن مظاهر دینی در جامعه به خصوص به وسیله خانواده‌های شهدا کشور را قدرتمندتر از پیش کنیم.

خاتمی با بیان این‌که «ملت بزرگ ایران اسلامی تنها در چهار دیواری ایران اسلامی نیستند» تاکید کرد: ملت ایران نه تنها در خاورمیانه، بله در مسایل تمام دنیا تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به راه حل مذاکره سوری-سوری ایران درباره مسایل سوریه گفت: آمریکا و اروپا با فرستادن اسلحه و مجهز کردن تروریست‌ها تلاش کردند که این کشور را نابود کنند اما موفق نشدند و پس از دو سال به این نتیجه رسیدند که این وضعیت تنها با مذاکره قابل حل است که این نشان دهنده موفقیت نظام در سطوح کلان جهانی است.

وی با بیان این‌که «دشمن در تلاش است با توطئه‌هایی از جمله اعمال تحریم‌ها عقبه مردمی نظام اسلامی را تحت فشار قرار داده و روبروی نظام قرار دهد» تصریح کرد: اوباما در 11 تیرماه گفته بود پس از تحریم‌ها ملت و دولت ایران دست خود را به نشانه تسلیم مقابل آمریکا بالا خواهند برد، اما یازدهم چندین ماه گذشت و در روز قدس همان سال و مردم دستان خود را با شعار مرگ بر آمریکا بالا بردند.

این عضو مجلس خبرگان افزود: آن‌ها با اعمال تحریم‌ها می‌خواستند چند نفری در خیابان‌ها دست به تظاهرات بزنند و آن‌ها در رسانه‌های‌شان بگویند چند صد هزار نفری در ایران علیه نظام تظاهرات کرده‌اند و فیلم‌های راهپیمایی‌های میلیونی شما را نشان دهند. این در حالی است که ملت ایران اسلامی با توجه به مشکلات اقتصادی که دشمن برای آن‌ها به وجود آورده هزینه حریت و آزادگی و استادگی خود را می‌دهند و در تظاهرات میلیونی 22 بهمن این مساله را به جهانیان نشان دادند و به امید الهی در انتخابات ریاست جمهوری نیز با شکوه شرکت خواهند کرد.

وی پیام شهدا را ولایتمداری آن‌ها دانست و گفت: با مطالعه وصیتنامه‌های شهدا می‌توان دریافت که آن‌ها به فرزند امام حسین(ع) یعنی حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفته و برای دفاع از دین به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل پیروزی انقلاب، حضور ولی فقیه به عنوان رهبر بود، در مراحل مختلفی از تاریخ حکومت پهلوی‌ها، کمونیست‌ها، ملی‌گراها و گروه‌های مختلف مبارزه کردند، اما این نظام متلاشی نشد و تنها رهبری ولی فقیه بود که توانست کمر نظام شاهنشاهی را بشکند.

این عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که «از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ نهادی به اندازه ولایت فقیه مورد هجمه دشمنان قرار نگرفته است» تاکید کرد: به همین دلیل بود که حضرت امام فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور شما آسیبی نرسد. این زمزمه جدید برخی جریانات در کشور است که می‌خواهند نهاد دین و ولایت فقیه را ضعیف کرده و مدل ترکیه را پیاده کنند که باید به آن‌ها گفت حکومت الهی باید حاکمی خدایی داشته باشد. این می‌تواند زمزمه فتنه آینده باشد. باید به ملت گفته شود در این 34 سال ولایت فقیه بوده کشور شما را از بحران‌ها نجات داده است.

وی بصیرت را پیام دیگر شهدا دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه واژه بصیرت را در مقابل واژه فتنه نام می‌برند و این به دلیل این است که بصیرت تنها راه نجات از فتنه‌هاست.

وی با بیان این‌که «دشمنان برای انتخابات آینده ریاست جمهوری برنامه‌هایی برای ایجاد فتنه دارند» اظهار کرد: سیاه‌نمایی شرایط کشور و بزرگنمایی مشکلات برای مایوس کردن مردم از نظام اسلامی مهمترین برنامه دشمن است. دشمن باید بداند تنها با یک دولت طرف نیست، بلکه با یک ملت طرف است، خوشبختانه چهارچوب اقتصاد کشور درست است و اگر مشکلاتی به وجود آمده به دلیل تحریم‌های شدید دشمنان است.

خاتمی ایجاد دعوا و میان برخی مسوولان را فتنه دشمن دانست و تاکید کرد: پس از سخنام مهم مقام معظم رهبری در باره مسایل اتقاق افتاده در مجلس و شهر قم هرکسی که این سخنان را فصل الخطاب قرار نداده و به مسایل دامن بزند ضدولایت فقیه است.

وی پخش شایعات دروغین در رسانه‌های وابسته به دشمنان را از جلوه‌های فتنه‌گری آن‌ها دانست و ادامه داد: این رسانه‌ها و سایت‌های وابسته فاسق هستند و مردم باید همیشه به اخبار این رسانه‌ها با نگاه بدبینانه نگاه کرده و اخبار آن‌ها را دروغ پندارند مگر در مسایلی که دروغ نبودن آن ثابت شود.

وی تحریف و تخریب جایگاه ولایت فقیه را یکی از مهمترین برنامه‌های دشمنان برای نابودی کشور دانست و ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری بارها با صلابت تاکید کرده‌اند که مذاکره با آمریکا کار اشتباهی است به دلیل این است که می‌دانند برخی مشکلات با مذاکره حل نمی‌شود و آمریکا می‌خواهد ایران روبروی او زانو بزند و تسلیم شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: حضرت امام آمریکا را مانند سگی دانسته بود که اگر از او فرار کنی به دنبال انسان می‌دود اما اگر بمانی و فرار نکنی آن سگ هم می‌ایستد.

وی داشتن بمب اتم را خلاف شرع دانست و گفت: بر اساس روایتی از پیامبر اسلام جایز نیست بر شهرهای دیگران سم ریخته شود که البته بمب اتم از سم هم بدتر است. البته مشکل آن‌ها انرژی هسته‌یی نیست و اگر از این مساله کوتاه بیاییم حقوق بشر را علم می‌کنند. حقوق بشر از نظر آن‌ها یعنی هر کسی هر غلطی در جامعه خواست بکند و حد زنا و حد شراب و مسایل دینی بر او جاری نشود.

وی با بیان این‌که «تمام مواضع رهبر گرامی همان مواضع حضرت امام است» تاکید کرد: تمام مواضع مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری حاصل کار کلان کارشناسی است که با گذشت زمان حقانیت آن به اثبات رسیده و خواهد رسید.

خاتمی در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به افتخارات استان اصفهان یکی از آن‌ها را تعداد بالای شهدای کارگر دانست و از ایشان به عنوان سرمایه بزرگ و ارزشمند این جهان و آن جهان یاد کرد و با اشاره به تاثیرگذاری جامعه کارگری در انقلاب اسلامی و پس از آن در دفاع مقدس ادامه داد: جامعه کارگری در دوران طاغوت با فعالیت‌های خود کمر رژیم شاه را شکست و پس از انقلاب در جبهه‌های حق علیه باطل بیش از هزاران شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد. جامعه کارگری با تمام تلاش‌های کمونیست‌ها و شعارهای آن‌ها به عنوان حمایت از کارگران، حتی یک روز هم جواب مثبت به آن‌ها نداد و پای علم دین و پرچم دین ایستاد.

وی با اشاره به این‌که «زنده نگهداشتن یاد شهیدان کمتر از خود شهادت نیست» خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم فرهنگ شهادت را پاسداری کنیم که با برگزاری چنین کنگره هایی این فرهنگ بازبینی شده و در جامعه گسترش داده خواهد شد.

وی با بیان این‌که «آرامش و امنیت امروز کشور مدیون شهیدان است» گفت: باید با بازگویی این موارد به نسل جوانی که دفاع مقدس را به خاطر ندارند گفته شود که اگر شهیدان جانفشانی نکرده بودند امنیت و آرامش فعلی در کشور حاکم نشده بود.

این عضو مجلس خبرگان به وضعیت کشورهای همسایه ایران اشاره کرد و افزود: باید دید که آمریکا چه خوابی برای این کشورها و خاورمیانه دیده است، اما با وجود تمام این توطئه‌ها، ایران اسلامی آرام و از امنیت کافی برخوردار است.

وی ادامه داد: بوش تاکید کرده بود که ناآرامی‌ها را به تهران می‌آوریم، اما به کوری چشم تمام دشمنان اسلام تهران و ایران اسلامی از امنیت برخوردار است.

وی با بیان این‌که «کنگره‌هایی که برای بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود دارای پیام‌های بزرگی است» اظهار کرد: پیام نخست شهدا وفاداری آن‌ها به اسلام و مکتب است و باید تاکید کرد که شهدا تنها برای مکتب و دین به جبهه رفته و جان خود را فدا کردند؛ چراکه معقول نیست انسانی جان خود را فدای خاک کند.


:: برچسب‌ها: خاتمی , احمد , تحریمها , اوباما , ن , روز ,



بازدید : 231
نویسنده : حامد عابدی

 یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بر اساس چهار نظرسنجی علمی که در چهار ماه اخیر انجام شده است، اقبال مردم برای شرکت در انتخابات در حال رشد بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، محمدحسین صفارهرندی عصر دیروز (یکشنبه) در دانشگاه صنعتی اصفهان، در تشریح نتایج این نظرسنجی‌ها اظهار کرد: 58 درصد گفته‌اند قطعا و 37 درصد نیز گفته‌اند احتمالا در انتخابات شرکت می‌کنند، که اگر نیمی از افراد دوم شرکت کنند، 70 درصد مشارکت در انتخابات را شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به اینکه "آیا در انتخابات سال 92 ریاست جمهوری امکان فتنه وجود دارد یا خیر؟"، اظهار کرد: در پاسخ به این پرسش باید میزان تحرکات و علل دشمنی آمریکا را به عنوان مهمترین دشمن جمهوری اسلامی بررسی کرد.

صفار هرندی یکی از این علل را تسلط راهبردی ایران بر عراق پس از اشغال آن توسط آمریکا برشمرد و افزود: بر اساس صحبت برخی تحلیلگران آمریکایی، با وجود هزینه سنگین اشغال عراق توسط آمریکا، ایران توانست امور را به دست گیرد و به قول آنها سردار سلیمانی عراق را می‌گرداند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اختیار گرفتن پهپاد آمریکایی توسط نیروی هوافضای سپاه را از جمله علل دشمنی آمریکا دانست و ادامه داد: این عملیات مهم نشان‌دهنده سرشاخ شدن جمهوری اسلامی با آمریکا به صورت غیرمستقیم است، اگرچه ایران حق دارد هواپیماهای نظامی و جاسوسی را که به صورت غیرقانونی به حریم هوایی آن وارد می‌شوند، شناسایی و منهدم کند.

صفارهرندی در ادامه با اشاره به جنگ هشت روزه اسرائیل در غزه اظهار کرد: آنها می‌خواستند کار غزه را در این جنگ تمام کنند اما اسرائیل اذعان کرد اگر حماس و جهاد اسلامی قدرتی دارند با تکیه بر جمهوری اسلامی پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه "آمریکا با اعمال تحریم‌های شدید و ایجاد آشوب در کشور، خواستار کشاندن ایران بر سر میز مذاکره است"، گفت: آمریکا با اعمال این تحریم‌ها می‌خواهد فاصله میان مردم و نظام را بیشتر و ضرباتی به جمهوری اسلامی وارد کند که به گفته مقامات آن کشور، ایران توانسته تحریم‌ها را دور بزند و کم کم خود را با این شرایط هماهنگ کند. کابوس آنها این است که کشوری که تاکنون نفت خام می‌فروخته، اگر بر اثر این تحریم‌ها بتواند فرآورده نفتی بفروشد دیگر تحریم نفت بی‌اثر خواهد بود.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، حمله به ایران را برای آمریکا بسیار هزینه‌بر دانست و تاکید کرد: به گفته یکی از تحلیلگران آمریکایی در روز نخست حمله به ایران باید منتظر کشته شدن 30 هزار آمریکایی بود که این یک فاجعه است. جنگ عراق و افغانستان، یک جنگ فانتزی برای آمریکا بود ولی احتمال حمله به ایران به دلیل قدرت نظامی و ضریب نفوذش تقریبا زیر پنج درصد است.

صفارهرندی فتنه اندوزی در انتخابات سال 92 را محتمل دانست و تصریح کرد: آمریکا با استفاده از فرصت انتخابات می‌خواهد از طریق عوامل داخلی خود مانند سال 88 فشار را برای تسلیم جمهوری اسلامی بیشتر کند. احتمال فتنه در انتخابات آتی ریاست جمهوری می‌تواند وجود نداشته باشد ولی نظام، فتنه 88 را پشت سر گذاشته است و آن تجربه می‌تواند در پیشگیری از یک فتنه دیگر موثر باشد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور برآورد خوبی از تحرکات دشمنان داخلی و خارجی دارند و با تسلط بر اوضاع، غافلگیر نخواهند شد و همچنین شرایط مخالفان نیز مانند قبل نیست.

صفارهرندی در ادامه در برابر پرسشی درباره بررسی عملکرد دولت‌های پیشین و استفاده از تجربیات این دولت‌ها در انتخابات آتی پاسخ داد: نمی‌توان این عملکرد را به صورت مطلق، بد یا خوب دانست و هرکدام از این دوره‌ها خدمات ارزنده‌ای داشته‌اند. برآیند خدمتگذاری در دولت‌های پس از انقلاب مثبت بوده و یکی از شواهد آن، رشد شش برابری مقالات علمی از سال 83 و همچنین پرتاب موجود زنده به فضاست که دشمن را بسیار خشمگین کرده است به طوری که به گفته بسیاری از مراجع علمی جهان ایران توانایی رسیدن به قدرت چهارم علمی دنیا پس از سال 2025 را دارد.

وی ادامه داد: دولت اصلاحات بر این باور بود که با توسعه سیاسی می‌تواند پیشرفت حاصل کند که متاسفانه این مهم محقق نشد که می‌توان مصداق این امر را شرکت 30 درصدی در انتخابات شوراها دانست که در آن زمان انجام شد. ولی به دلیل مشارکت 40 میلیونی مردم در سال 88 و 65 درصدی در انتخابات مجلس نهم، می‌توان گفت که مردم به برگزاری این انتخابات اعتماد دارند و معتقدند که بازی نمی‌خورند.

صفارهرندی با بیان اینکه "باید عوامل کاهنده در انتخابات را شناسایی کرد"، هم‌زمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را در میزان مشارکت مردم بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: به دلیل اهمیت شوراها در شهرهای کوچک و روستاها و همچنین اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای بزرگ می‌توان پیش‌بینی یک انتخابات پرشور را داشت.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره ادعای دخالت سپاه در سیاست تصریح کرد: از ابتدای تشکیل سپاه قرار نبود این نیرو مانند ارتش‌های ایران و دیگر نقاط جهان باشد و من هم وقتی وارد آن شدم به این دلیل بود که از نظر فکری و عقیدتی ساخته شوم. سپاه 90 درصد فرهنگی و 10 درصد سیاسی است. وقتی در جنگ تحمیلی صحبت از دفاع از سرزمین مطرح شد سپاه وارد شده و دستاوردهای خوبی نیز داشت.

وی در ادامه درباره جریان اصولگرایی و تشکیل آن گفت: از سال 81 جریانی به نام اصولگرایی شکل گرفت که نخستین دستاورد آن نیز پیروزی در انتخابات شورای دوم بود و پس از آن برای مجلس هفتم و ریاست جمهوری نهم خیز برداشت که البته موفق شد. برای انتخابات ریاست جمهوری نهم قرار بود چندین کاندیدا اعلام حضور کنند و در آخر هرکس از سوی مردم اقبال بیشتری داشت به عنوان کاندیدای اصولگرایان معرفی شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور محمود احمدی‌نژاد را در انتخابات ریاست جمهوری نهم به عنوان مستقل از هر جبهه و تشکل سیاسی را رد کرد و گفت: احمدی‌نژاد مولود تفکر اصولگرایی است و با تایید و حمایت این جریان بر سر کار آمد. در دوره اول انتخابات آقای احمدی‌نژاد با رای اصفهان توانست از آقای کروبی پیشی بگیرد و رقیب آقای هاشمی در دور دوم انتخابات شود.

وی در ادامه صحبتهای خود، به انتخابات سال 76 و پیروزی خاتمی در آن انتخابات اشاره و ابراز عقیده کرد: در آن دوره آقای خاتمی برای پیروزی کاندیدا نشده بود و می‌خواست خود را معرفی کند تا در دوره‌های بعدی شانس خود را امتحان کند. مهمترین دلیل پیروزی خاتمی، گفتمان جدیدی به نام تغییر بود که وی با ارایه آن توانست مردمی که از تورم 49 درصدی زمان هاشمی نگران و ناراضی بودند را به نفع خود پای صندوق رای بکشاند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مساله معیشت را از مهمترین مسایلی دانست که برای مردم در انتخابات آینده مهم و حیاتی است و اضافه کرد: البته این مساله همیشه برای مردم مهم و حیاتی بوده است و مردم ایران می‌خواهند مطمئن شوند که کشورشان بر روی نوار پیشرفت حرکت می‌کند.

صفارهرندی در پایان، به جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و ضمن انتقاد از حواشی مربوط به جلسه استیضاح گفت: اگر مجلس به حق گریبان دولت را گرفته است پس مرحبا به آن، اما اگر برای رو کم کنی این کار را کرده باید جلوی اینگونه کارها گرفته شود.




بازدید : 233
نویسنده : حامد عابدی

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت هرچقدر تانك‌هاي ما بهتر و هواپيماهاي ما پيشرفته‌تر و قدرت نظاميمان بالاتر رود، اما ثروت و اقتصاد و فرهنگمان رشد نداشته باشد اين قدرت تداوم نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، محسن رضايي عصر روز گذشته (جمعه) در همايش اقتصاد داخلي، سياست خارجي، آينده در مسجد سيد اصفهان با بيان اينكه اصفهان شهر قهرمانان ملي ايران است، اظهار كرد: اين شهر و استان، زادگاه غيورمرداني همچون خرازي، ميثمي و رداني‌پور است.

وي افزود: اصفهان پايتخت نخستين تمدن اسلامي در تاريخ و شهر همه خوبي‌ها و ارزش‌هاي انساني بوده و در مقاطع مختلف تاريخ نقش بالنده‌اي ايفا كرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نقش مردم اصفهان در دوران مشروطه، ملي شدن صنعت نفت و 22 بهمن بسيار تاثير گذار بود و هيچگاه نمي‌توان اين نقش بزرگ را ناديده گرفت.

وي در اين همايش كه حضور بختياري‌هاي اصفهان در آن بسيار مشهود بود، با اشاره به دعوت علماي اصفهان از عشاير بختياري براي كمك به مشروطه خواهان گفت: سلحشوران بختياري با لبيك به اين دعوت، پادگان‌هاي محمدعلي شاه را تصرف كرده و با سردمداري علماي اصفهان به كمك مشروطه خواهان تهران رفتند.

رضایی در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر كشور در شرايط حساسي به سر مي‌برد، تاكيد كرد: بايد با آگاهي و هوشياري بالا به وضعيت كنوني كشور نگاه شود و دستاوردهاي انقلاب در اين 34 سال را نمي‌توان ناديده گرفت.

وي افزود: در سال 57 كه انقلاب اسلامي و آفتاب ولايت طلوع كرد، قدرت كشور پس از چند صد سال دوباره احيا شد و توانست نفوذ خوبي در جهان به دست آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بيان اينكه قدرت بدون ثروت و فرهنگ ماندني نيست، تصريح كرد: هرچقدر كه تانك‌هاي ما بهتر و هواپيماهاي ما پيشرفته‌تر و قدرت نظاميمان بالاتر رود، اما ثروت و اقتصاد و فرهنگمان رشد نداشته باشد اين قدرت تداوم نخواهد داشت.

وي ادامه داد: به طور مثال در دوره صفوي كشور ما كه از نظر جغرافيايي چند برابر امروز بود، هم از نظر نظامي و هم از نظر اقتصادي و فرهنگي از سرآمدان جهان به شمار مي‌رفت.

رضایی اضافه كرد: در آن روزگار، كشورهاي پهناوري همچون هندوستان به زبان فارسي سخن مي‌گفتند و هركس براي نشان دادن سواد خود اشعاري از حافظ و سعدي را مي‌خوانده است.

وي با بيان اينكه متاسفانه پس از دوره صفوي كشور بسيار ضعيف و كوچك شد، گفت: به دليل فقر فرهنگي، علمي و اقتصادي براي نام آوردن از بزرگان علمي تنها به ابوعلي سينا و خواجه نصيرالدين و همه دانشمندان قديم ايران تكيه مي‌شد، چون هيچ انسان شاخصی در دوره پس از صفوي رشد نيافت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در اين دوره به دليل نبود توليدات فرهنگي در كشور، فرهنگ بيگانه جايگزين شده و حتي تفسيرهاي مذهبي نيز وارونه به مردم گفته مي‌شد.

وي با بيان اينكه خوشبختانه انقلاب اسلامي سرآغاز يك خيزش جديد در كشور شد، افزود: در حال حاضر به اين دليل، ايران پشتوانه بسياري از كشورهاي جهان است.

رضایی با طرح اين سووال كه چرا با توجه به اين قدرتي كه جمهوري اسلامي ايران دارد در قيمت‌هاي مرغ و برنج و گوشت و معضل اعتياد و گراني اقلام مصرفي خود مانده است، تصريح كرد: خيمه نظام سه ستون قدرت، اقتصاد و فرهنگ دارد که ستوان اول محقق شده اما دو ستون بعدي هنوز ايجاد نشده است.

وي با اشاره به اينكه اگر پايه‌هاي اقتصادي كشور ساخته شود نفوذ ما در جهان بيشتر خواهد شد، ادامه داد: دليل اصلي تحريم آمريكا عليه ايران اين است كه آنها مطمئن هستند كه با اعمال اين فشار به دليل نبود زيرساخت‌هاي لازم اقتصادي در كشور و نبود تاثيرگذاري آن بر اقتصاد جهان، جمهوري اسلامي ضربه مي‌خورد و تاثير منفي نيز بر اقتصاد جهان نخواهد گذاشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر تحريم‌ها نيز برداشته شود نبايد به اقتصاد پيش از تحريم‌ها بازگرديم و بايد پايه‌هاي يك اقتصاد كارآمد و صحيح را پايه‌ريزي كنيم.

وي با اشاره به مشكلات يك اقتصاد نفتي تاكيد كرد: اقتصاد مبتني بر فروش نفت موجب پيشرفت زيرساخت‌ها نمی‌شود و مي‌توان گفت فروش نفت اعتلاي ثروت نيست، انهدام ثروت است.

رضایی ادامه داد: البته اگر از نفت چند محصول ساخته شود و به قيمت چند برابر نوع خام آن به فروش برسد هم ايجاد اشتغال كرده و هم توليد ثروت مي‌كند.

وي خشكي زاينده رود را حاصل يكي از بي‌برنامگي‌هاي موجود در كشور دانست و گفت: متاسفانه صنايع را به بالادست زاينده رود برده‌اند و با بي‌برنامگي شاه‌راه حيات اصفهان را خشكانده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بيان اينكه نبايد اقتصاد را با فعاليت‌هاي عمراني اشتباه گرفت، افزود: اگر سدي بر روي رودخانه‌اي نتواند توليد ثروت کند و اشتغالي به همراه داشته باشد بايد از نظر اقتصادي تخریب شده و در نقطه ديگري ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور پیش از تحریم‌ها نیز آسیب پذیر بوده است، گفت: متاسفانه علم ما تجاری سازی نمی‌شود و تنها تبدیل به مقاله شده و مورد استفاده کشورهای خارجی قرار می‌گیرد.

رضایی عنوان کرد: در کشور ما وسایل حمل و نقل مدرن وجود دارد اما هوای آلوده، شهرهای ما را احاطه کرده و دچار مشکل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ما در کشور سرمایه کافی داریم اما پول نداریم، تصریح کرد: اگر پولی هم در دست مردم وجود دارد، قدرت خریدشان با توجه به تورم کافی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سهم یارانه برای هر نفر ادامه داد: ارزش هر 45هزار تومان در سال گذشته معادل 15هزار تومان در حال حاضر است که نشان می‌دهد قدرت خرید به یک سوم کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه کمتر از عقل در اداره کشور استفاده شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم خوبی داریم، با خودزنی و خود تحریمی اجازه نداده‌ایم اقتصاد کشور ساخته شود و شیرینی به کام مردم باشد.

رضایی با اشاره به عملکرد دولت‌های پیشین در جمهوری اسلامی تصریح کرد: در همه دولت‌ها زحمت زیادی کشیده شده است و طبق آمارهای موجود پیشرفت‌های فراوانی نسبت به پیش از انقلاب داشته‌ایم اما باید بسیار بیشتر از این انجام شود.

وی با بیان اینکه باید اولویت به اقتصاد و معیشت مردم داده شود، ادامه داد: باید همان آفتاب اسلام که در سال 57 در کشور طلوع کرد در اقتصاد و فرهنگ نیز طلوع کند تا به شکوفایی اقتصادی و فرهنگی برسیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از امنیتی و سیاسی کردن اقتصاد و فرهنگ انتقاد کرد و گفت: نباید خلا نبود اقتصاد و فرهنگ را با سیاسی و امنیتی کردن اوضاع پر کرد.

وی با بیان اینکه بهترین راه حل برای اداره کشور مردمی کردن آن است، افزود: هرجا کار دولتی شده با مشکل روبرو شده‌ایم.

رضایی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: این طرح بسیار خوب بود اما متاسفانه دولت و مجلس در وسط راه نتوانستند آن را اداره کنند و در حال حاضر با مشکل روبرو شده‌اند که بهترین راه بردن یارانه‌ها در تولید و ایجاد اشتغال و ثروت برای مردم است.

وی با اشاره به کشاورزی در کشور گفت: این یکی از مشاغل بسیار مهم در کشور بوده است اما متاسفانه به دلیل کمبود آب در بسیاری از نقاط و نیز قدیمی بودن امکانات و وسایل کشاورزی، بسیار کاهش یافته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مشاغل خانگی را یکی از مهمترین عوامل اشتغال‌زا در برخی کشورهای آسیای جنوب شرقی دانست و عنوان کرد: بسیاری از وسایل الکترونیکی که در حال حاضر مورد استفاده ما در کشور قرار می‌گیرد محصول تولید در خانه است که در این کشورها تولید می‌شود.

وی به ارایه راه حل برای گذر از بحران اقتصادی پرداخت و تاکید کرد: نباید با مردم گدامنشانه برخورد کرد و اگر مسوولی خود را پاسخگوی مردم و آرایی که گرفته، بداند، بهتر فعالیت خواهد کرد.

رضایی یکی دیگر از راه حل‌های موجود در اداره اقتصاد را منطقه‌ای کردن آن دانست و گفت: باید کشور را به مناطق اقتصادی تبدیل کرده و اداره آن را به مردم واگذار کنیم تا واسطه‌ها برای فعالیت آنها کمتر شود.

وی برنامه‌ریزی در اداره کشور را بسیار حایز اهمیت دانست و بیان کرد: بدون پیش بینی و برنامه ریزی برای آینده کشور نمی‌توان آن را به خوبی اداره کرد، به طور مثال اگر ما تحریم‌ها را پیش بینی کرده بودیم حالا به این راحتی بر روی اقتصاد ما اثر نامطلوب نگذاشته بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حسابرسی و نظم در اداره کشور را بسیار مورد تاکید قرار داده و یادآور شد: حسابرسی در اداره کشور موجب به حداقل رسیدن مفاسد اداری می‌شود که لازمه آن کوچک کردن بدنه دولت است.

وی ادامه داد: باید در دولت هرکسی سرجای خود قرار گیرد و اگر اینگونه نشود مانند الان به دلیل ندانم کاری‌هایی اوضاع روز به روز بدتر می شود.

رضایی ادامه داد: نباید از تحریم‌ها بترسیم چون به زودی تمام می‌شود بلکه باید از بی‌توجهی و بی‌لیاقتی خود بترسیم و با برنامه‌ریزی از بحران عبور کنیم.




بازدید : 235
نویسنده : حامد عابدی

 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی در کشوری از ابتدای کودکستان تا انتهای دانشگاه از برنامه‌های وارداتی اروپا با اضافه کردن چند آیه از قرآن و چند روایت از ائمه استفاده می‌شود، نمی‌توان انتظاری از بسط فرهنگی اسلام در جامعه داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، آیت‌الله محمد صادق حائری شیرازی صبح امروز (سه‌شنبه) در دومین همایش تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توصیف یک کشتی که به دو بخش عرشه و کابین تقسیم می‌شود، بیان کرد: دو نوع مدیریت عرشه‌ای و کابینی در این کشتی انجام می‌شود که عوض شدن سیاست‌های کابین، الزاماً بر روی عرشه اثر نمی‌گذارد.

وی افزود: دین هم همچون کشتی دو جنبه کابینی و عرشه‌ای دارد و نماز و روزه و حج و جهاد و کل فروع دین در عرشه کشتی دین هستند که کابین آن انسان را از نور به ظلمت یا از ظلمت به نور می‌برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حسین فهمیده با کشتی دین از ظلمت به نور و قاتل شهید شوشتری از نور به ظلمت رفت و با وجود اینکه هر دو نماز می‌خواندند، برای اسلام دل می‌سوزاندند و جان خود را در دست گذاشته و تقدیم اسلام کردند.

وی با بیان اینکه حجاب را باید در انسان‌شناسی جستجو کرد، گفت: وقتی اروپا در قالب علوم انسانی آموزش‌های مورد نظر خود را بر جامعه اسلامی ارایه می‌دهد، نباید انتظار حجاب از دانشجویان و دانشگاهیان داشت.
حائری شیرازی ادامه داد: وقتی در کشوری از ابتدای کودکستان تا انتهای دانشگاه از برنامه‌های وارداتی اروپا با اضافه کردن چند آیه از قرآن و چند روایت از ائمه استفاده می‌شود، نمی‌توان انتظاری از بسط فرهنگی اسلام در جامعه داشت.
 
وی تصریح کرد: اسلام، انسان ایثارگر تربیت می‌کند در صورتی که اروپا انسان منفعت‌طلب تربیت کرده، یعنی بشر را در قالب منافعشان می‌بیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق گفته رهبر معظم انقلاب، علوم انسانی در دانشگاه‌ها باید از قرآن نشأت بگیرد، تاکید کرد: دانشجوی تربیت شده با این علوم انسانی، بیش از اینکه به فکر منافع خود باشد به فکر منافع جامعه است.

وی با اشاره به اختلاط محرم و نامحرم و همینطور وجود برخی لباس‌ها به سبک غربی در جامعه، تصریح کرد: استکبار جهانی می‌گوید حالا که لباسم را به جوانان پوشاندم فردا هر آنچه از جوانان می‌خواهم، انجام می‌دهند.

حائری شیرازی با بیان اینکه باید از ترویج فرهنگ غربی در کشور و جامعه جلوگیری کرد، ادامه داد: کسی که دوست دختر و پسر دارد، چگونه می‌تواند به فکر نماز و روزه باشد؟

وی با بیان اینکه نباید از پیشرفت تکنولوژی در جامعه هراس داشت، گفت: انسانی که با فرهنگ صحیح اسلامی تربیت شود از تکنولوژی به خوبی استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی با ترویج علوم غربی در دانشگاه‌ها، می‌خواهند دانشجویان را در برابر خدا خاضع نباشند اما در برابر دانشمندان اروپایی خاشع شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام، افزود: کلام امام چنان در وجود این دانشجویان اثر گذاشت که به تسخیر لانه جاسوسی دست زدند، در صورتی‌که در همان روزگار بسیاری از بزرگان سیاسی کشور، گفتند به خاطر این کار دانشجویان استعفا می‌دهند.

وی با بیان اینکه باید حجاب جزو آموزه‌های دانشگاهی قرار گیرد، ادامه داد: لازم است این مبحث مهم اسلامی به صورت علمی و کاربردی و عینی مورد بررسی قرار گیرد.

حائری شیرازی عنوان کرد: برای پیشبرد فرهنگ اسلامی در جامعه نیاز به سینما و سینماگر اسلامی، فوتبال و فوتبالیست اسلامی و بطور کلی مدیران قوی اسلامی داشته و داریم.

وی ادامه داد: یک فوتبالیست قوی مسلمان نه برای پول و تنها برای رضای خدا گل می‌زند و می‌تواند موجب گسترش فرهنگ اسلامی در میان جوانان شود.

 




بازدید : 226
نویسنده : حامد عابدی

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: متاسفانه وزارت علوم در و پیکر ندارد و هر کس هر رشته‌ای که می‌خواهد می‌تواند بخواند در صورتی که آن فرد هیچ تناسبی با آن رشته ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) در دومین همایش تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بیان کرد: چرا در شهر فرهنگی اصفهان چنین همایش‌هایی باید هرچند سال یکبار برگزار شود؟!

وی با بیان اینکه نتایج این همایش باید به صورت کاربردی پیگیری شود، افزود: همایش‌ها و گردهمایی‌هایی که تنها به مقاله نوشتن و سخنرانی بپردازد، نمی‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.
  
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه حجاب مقدمه‌ای برای عفاف است، ادامه داد: نیت اصلی اسلام برای واجب کردن حجاب، رسیدن زن و مرد به پاکدامنی است.

وی اضافه کرد: اسلام عفت و پاکدامنی را ابتدا برای مردان به کار برده و از آنان خواسته که با چشم ناپاک به زنان نامحرم نگاه نکنند تا پاکی و منزهی آنان از دست نرود.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه بار سنگین عفاف بر روی دوش مردان است، تصریح کرد: نگاه به نامحرم همچون تیر زهرآلودی است و مردان باید نگاه‌های خود را از نامحرم دور نگاه دارند.

وی با اشاره به برگزاری مختلط کلاس‌های دانشگاهی، تاکید کرد: این اختلاط مخالف با احکام اسلام و حجاب و عفاف است و باید از آن جلوگیری کرد.

خطیب جمعه اصفهان ادامه داد: متاسفانه وزارت علوم در و پیکر ندارد و هر کس هر رشته‌ای که می‌خواهد می‌تواند بخواند در صورتی که آن فرد هیچ تناسبی با آن رشته ندارد.

وی افزود: به طور مثال درست است که پزشک زن و معلم زن نیاز داریم اما چه نیازی به مهندس معدن زن وجود دارد؟ مگر می‌شود مرد و زن نامحرم در زیر زمین زغال‌سنگ استخراج کنند؟!

طباطبایی نژاد تصریح کرد: در اسلام زن برای دندانپزشکی نمی‌تواند پیش دندانپزشک مرد برود و باید با تربیت دندانپزشکان زن از این مشکل جلوگیری کرد که خدا را شکر این اتفاق در جمهوری اسلامی رخ داده است.

 




بازدید : 233
نویسنده : حامد عابدی

 رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پیشرفت زنان در 34 سال حکومت جمهوری اسلامی نشان داد که حجاب دست و پاگیر نیست و زنان می‌توانند در تمام عرصه‌ها فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز (سه‌شنبه) در دومین همایش تجلیل از طلایه‌دارای عفاف و حجاب که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه باز شدن مسیر تعالی به روی بشریت و در هم شکستن طاغوت‌ها مرهون تلاش‌ شهدا است، افزود: یکی از مهمترین توصیه‌های شهدا به زنان در وصیت‌نامه‌هایشان این بود که چادر زن کوبنده‌تر از خون سرخ شهدا است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه حجاب برای مدیریت جسم و غریزه انسان در اسلام واجب شده است، تصریح کرد: دشمنان اسلام برای تسلط بر جوامع مسلمان، حجاب زنان را مورد حمله قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: مبارزه افرادی همچون رضاخان قلدر و آتاترک کافر نیز با حجاب در مسیر بسط استبداد و استکبار در جامعه بود.

نقدی با بیان اینکه حاکمان زورگو آزادی انسان‌ها را برنمی‌تابند، گفت: این حاکمان جوامع را ابزار لذت‌جویی و بهره‌مندی خودشان قرار داده و با هر پدیده فطری مقابله می‌کنند.

وی اضافه کرد: حاکمان زورگو می‌خواهند انسان‌ها مانند حیوانات سیرک باشند تا بتوانند آن‌ها را با نیازهای غریزی مدیریت کرده و بر آن‌ها مسلط شوند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه زنانی که در مکتب اسلام رشد کنند استکبارستیز و استبداد ستیز خواهند شد، تاکید کرد: چنین زنانی، فرزندانی را تربیت می‌کنند که در برابر ظلم، جور و استبداد ایستاده و با آن مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه حجاب مانع پیشرفت تعالی زن نیست، گفت: 59 سال حضور ننگین پهلوی‌ها در کشور با وجود اینکه حجاب را از سر زنان برداشتند، موجب پیشرفت و تعالی زنان نشد.

نقدی ادامه داد: اما پیشرفت زنان در 34 سال حکومت جمهوری اسلامی نشان داد که حجاب دست و پاگیر نیست و زنان می‌توانند در تمام عرصه‌ها فعالیت کنند.
 
وی با اشاره به درصد بالای طلاق در جوامع غربی یادآور شد: این آمارها نتیجه پیاده شدن سبک‌های غلط زندگی غربی است که در آینده‌ای نزدیک موجب انحلال این جوامع خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تظاهرات زنان یمنی و مصری در بیداری اسلامی، گفت: این زنان مسلمان با حضور در صف مقدم تظاهرات علیه ظلم نشان دادند که حجاب همیشه فرهنگ ظلم ستیزی را در جامعه گسترش داده است.

 




بازدید : 316
نویسنده : حامد عابدی

 بسته آموزشی اجرای پروژه‌های GIS در  نرم افزار ARCGIS برای نخستین بار در کشور به عنوان بستری برای تولید شغل و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و با هدف آموزش گام به گام و متناسب با نیازهای بازار کار تهیه شد.

مولف این بسته آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه GIS یک سیستم مدیریت و تحلیل داده‌های مکانی است، گفت: پرکاربرترین نرم افزار برای اجرای پروژه‌های GIS، ARCGIS است.

حمیدرضا ضیایی افزود: این نرم افزار تمام عملیات از جمله جمع آوری و ذخیره سازی داده‌ها، مدیریت و ساماندهی، تحلیل و آنالیز داده و نمایش اطلاعات مکانی را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: GIS یک بحث جدید است و باید به عنوان بستر مناسب برای تولید شغل و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد.

ضیایی ادامه داد: با توجه به نیاز دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به فراگیری این فناوری و کمبودهایی که در این خصوص احساس می‌شد، وجود داشت، اقدام به تولید بسته آموزشی با عنوان اجرای پروژه‌های GIS در ARCGIS نمودم.

این مولف گفت: این بسته آموزشی برای تمام دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مدیریت شهری، عمران، ترافیک و شهرسازی و تمامی رشته‌هایی که با نقشه کشی مرتبط است، مفید می باشد.

ضیایی یادآور شد: در این بسته آموزشی چندین پروژه متفاوت GIS به صورت مدیا به همراه کتاب آموزشی برای یادگیری بیشتر مخاطب وجود دارد.




بازدید : 237
نویسنده : حامد عابدی

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که امام حق بود و آمد و حکومت شاهنشاهی باطل بود و رفت، آمریکا نیز به زودی می‌رود و ملت مسلمان نماز را در بیت المقدس پشت سر رهبر معظم انقلاب اقامه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک شامگاه گذشته (شنبه) در مراسم "انقلاب اسلامی و مداحان اهل بیت" در مهدیه اصفهان با اشاره به اینکه قدرت حکومت اسلامی با پشتوانه ولایت فقیه محقق شد، بیان کرد: به فرموده حضرت امام (ره) ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.

وی افزود: نظام اسلامی ایران که تا دیروز با محوریت امام خمینی (ره) حرکت می کرد، امروز با محوریت خلف صالح ایشان، مرجع تقلید، دشمن شناس، مخاطب شناس، دین شناس، عالم، فیلسوف و مفسر، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای به حرکت خود ادامه می‌دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان هنری کسینجر، از مقامات ارشد سابق آمریکا در خصوص قدرت اسلام در قرن 21 گفت: این صهیونیست اسراییلی در کتاب خود می‌گوید سال 2000، سال قدرت اسلام با محوریت جمهوری اسلامی است و پشتوانه آن دستیابی به منابع اقتصادی در خلیج فارس و بیداری ملت ها در جهان است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند این قدرت اسلام را در منطقه بشکنند، تاکید کرد: باید دید که در حال حاضر که در سال 2013 قرار داریم آیا قدرت آمریکا شکسته شده است یا قدرت اسلام؟

سالک ادامه داد: به تعبیر یک مرکز تحقیقات آمریکایی، اگر اوباما در دوره ریاست جمهوری خود نتواند ابر قدرتی آمریکا را بازگرداند برای این کشور بسیار خطرناک خواهد شد.

وی ولایت فقیه را عمود خیمه و ستون اصلی نظام اسلامی دانست و گفت: متفکران آمریکایی مانند فوکویاما معتقدند که باید برای جلوگیری از قدرت گرفتن اسلام در خاورمیانه، ولایت فقیه را مورد حمله قرار داد اما باید گفته شود همانطور که در 14 قرن نتوانستید از قدرت اسلام جلوگیری کنید، الان هم نمی‌توانید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت و رهبری ما از آمریکا و اسراییل هیچ ترسی ندارند، خطاب به مردم تصریح کرد: شما و به خصوص جوانان مراقب باشید که ماهواره و اینترنت شما و انقلاب را دچار درون پوسیدگی نکند.

وی ادامه داد: همانطور که امام حق بود و آمد و حکومت شاهنشاهی باطل بود و رفت، آمریکا نیز به زودی می‌رود و ملت مسلمان نماز را در بیت المقدس پشت سر رهبر معظم انقلاب اقامه خواهند کرد.

سالک با اشاره به گرانی و تورم اخیر که در کشور وجود دارد، بیان کرد: عده‌ای دست به خود تحریمی زده‌اند و فکر می‌کنند با ایجاد نارضایتی، مردم روبروی نظام می‌ایستند که البته سخت در اشتباه هستند.

وی ادامه داد: آمریکا نیز در تلاش است با فشار بر کشور، اوضاع اقتصادی را بی ثبات کند تا یا نظام براندازی شود یا پای میز مذاکره بنشیند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوره محمد(ص) یادآور شد در این سوره خداوند متعال بهترین استراتژی را به ما داده است و آن این است که دشمنان اسلام یا تسلیم می‌شوند یا از بین خواهند رفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مداحان اهل بیت با ذکر چند خاطره از چند مداح  در سال‌های پیش گفت: با تعمیق در دین و تفکر در آن، مداحی کنید تا از خرافات و انحراف در دین جلوگیری شود.

سالک ادامه داد: از شرح حال و واقعه سازی در مداحی بپرهیزید و بیشتر اصل مطلب را بگویید و مداحی می‌تواند مخاطبانش را منقلب کند که ابتدا خودش منقلب شده باشد.

وی با بیان اینکه معقول و منطقی مداحی کنید، افزود: در جلسه‌هایی دیده شده که چند ساعت مداحی انجام می‌شود، اما عالم و روحانی تنها چند دقیقه فرصت می‌کند چند مطلب اخلاقی در آن جلسه ذکر کند که این بسیار بد است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همیشه شان روحانیون را حفظ کنید که دشمن می‌خواهد با پایین آوردن شان روحانی و حمله به آن‌ها به اسلام ضربه وارد کند.
 




تعداد صفحات : 17
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 17 صفحه بعد