پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 245
نویسنده : حامد عابدی

رییس اداره محیط زیست شهرستان نایین گفت: با وجود اینکه بیشتر اقلیم آب و هوایی این شهرستان گرم و خشک است، اما دارای تنوع بالایی از گیاهان مرتعی و حیات وحش جانوری است.

حسین اکبری فیض آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: شهرستان نایین به لحاظ گستردگی و تنوع عوارض طبیعی از جمله کوهستانی، دشتی و ماسه‌ای، تفاوت‌های بسیار بارزی در پوشش گیاهی و حیات وحش جانوری آن وجود دارد.

وی افزود: با وجود اینکه بیشتر اقلیم آب و هوایی این شهرستان گرم و خشک است، اما دارای تنوع بالایی از گیاهان مرتعی و حیات وحش جانوری است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان نایین با بیان اینکه اختلاف ارتفاع در شهرستان به حدود یکهزار و 700 متر می‌رسد، ادامه داد: حداکثر ارتفاع از سطح دریا در مناطق کوهستانی نایین دو هزار و 451 متر و حداقل ارتفاع به 700 متر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این اختلاف ارتفاع نشانگر وجود دو نوع اقلیم آب و هوایی در این شهرستان است، اضافه کرد: 80 درصد آب و هوای نایین را اقلیم گرم و خشک و حدود 20 درصد آن را اقليم معتدل کوهستانی که بیشتر در مناطق جنوب غربی شهرستان است را تشکیل می‌دهد.

اکبری با بیان اینکه تفاوت میزان بارندگی دو اقلیم آب هوایی در حدود یکصد و پنجاه میلی‌متر است، گفت: میانگین بارندگی بیابانی 100 تا 110 میلی‌متر است، در حالی‌که این رقم در مناطق کوهستانی به بالاتر از 300 میلی‌متر نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه دما، رطوبت هوا و خاک از عمده‌ترین موارد تنوع پوشش گیاهی در یک اقلیم است، بیان کرد: در مناطق گرم و خشک و بیابانی به دلیل محدودیت‌هایی از جمله شوری و کمبود رطوبت خاک گونه‌های خاصی از گیاهان رویش می‌کنند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان نایین افزود: به طور مثال در منطقه عباس آباد که یکی از مناطق بیابانی محسوب می‌شود، 400 گونه گیاه که 50 نوع از آن‌ها دارویی هستند وجود دارد.

وی ادامه داد: تاغ، قیچ، بادام کوهی، بنه، پسته وحشی، انجیر، درمنه، علف شور، آویشن، زیره سیاه و ریواس از جمله عمده ترین گیاهان منطقه عباس آباد هستند.

اکبری با بیان اینکه در اقلیم‌های کلی مانند گرم و خشک یا بیابانی، اقلیم‌های جزیی که با اقلیم کلی متفاوت است وجود دارد، اظهار کرد: این اقلیم‌های جزیی موجب رویش گونه‌های متفاوت گیاهی در کنار هم شده است.

وی افزود: در مناطق کوهستانی نیز گونه‌های گیاهی از جمله گون و گونه متفاوتی از درمنه می‌روید.

رییس اداره محیط زیست شهرستان نایین ادامه داد: بیشتر برداشت‌های از این گیاهان به صورت محلی و توسط مردم انجام می‌شود و در حال حاضر برداشت صنعتی وجود ندارد.





بازدید : 230
نویسنده : حامد عابدی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فردا جنگی علیه ایران رخ دهد، نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه و بسیج آماده هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمدرضا باهنر شامگاه گذشته (جمعه) در جلسه پرسش و پاسخ جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان در حسینیه جواد الائمهاظهار کرد: سؤوالی که در حال حاضر در اذهان عمومی کشور بسیار مطرح می‌شود این است که آیا جنگی میان صهیونیست‌ها و آمریکا از یک طرف و جمهوری اسلامی ایران از طرف دیگر اتفاق می‌افتد یا نه و هدف استکبار جهانی از فشارها بر ایران چیست؟

وی با بیان اینکه این سؤوال را می‌توان از دو بعد نظامی و سیاسی پاسخ داد، افزود: از بعد نظامی می‌توان گفت که نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه و بسیج اگر همین فردا هم جنگی علیه ایران رخ داد، آماده هستند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین کشور ادامه داد: نیروهای مسلح چنان آمادگی دارند که اگر فردا جنگی علیه ایران اسلامی رخ داد، دست تجاوز کنندگان به کشور را پیش از اینکه خرابکاری کنند، قطع نمایند.

وی اضافه کرد: اما از بعد سیاسی باید اطمینان دهم که با توجه به تجربه‌ای که استکبار جهانی در دفاع مقدس مردم ایران دارد، در حال حاضر جنگ فیزیکی و گرمی با ایران آغاز نخواهند کرد اما جنگ به صورت سرد آغاز شده و ادامه دارد.

باهنر با بیان اینکه حاصل این جنگ سرد فشارهای تحریمی علیه ایران است، خاطر نشان کرد: هدف این تحریم‌های اقتصادی به زانو در آوردن ملت و دولت ایران است که البته از نظر سیاست راهبردی جدید نیست و سال‌ها است از سوی آنها ادامه دارد.

وی بیان کرد: به طور قطع قدرت ملت و کشور ما از 30 سال گذشته کمتر نیست و قدرت استکبار نیز از 30 سال پیش بیشتر نشده است.

به غربی‌ها گفتیم اگر امکانات ندهید خودمان می‌سازیم

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خواسته‌های ما در این جنگ سرد مشخص و به حق است، تصریح کرد: دسترسی به فناوری هسته‌ای برای مصارف صلح آمیز و اینکه از تجربیات خود برای مصارف غیر صلح آمیز استفاده نشود که مهمترین مصداق آن فتوای مقام معظم رهبری است، مهمترین خواسته مردم و دولت ما است.

وی با اشاره به مذاکرات دولت اصلاحات با اروپا در خصوص مسئله هسته‌ای افزود: متاسفانه غربی‌ها حاضر نشدند حتی 2 هزار سانتریفیوژ فعال در کشور را تحمل کنند.

باهنر با اشاره به 11 هزار سانتریفیوژ فعال در کشور تاکید کرد: پیش از فعالیت این سانتریفیوژها به آنها گفتیم که اگر امکانات ندهید خودمان می‌سازیم که در حال حاضر این اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت مجلس نهم در سال جاری عنوان کرد: خوشبختانه با وجود جدید بودن بسیاری از نمایندگان، مجلس نهم، خود را به سرعت شکل داد و جلسات خوبی نیز در این مدت با دولت تشکیل داده است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: همه وزرای اقتصادی دولت به مجلس آمدند تا وضعیت اقتصادی کشور و مشکلات و معضلات آن شناسایی و برطرف شود.

مردم نباید در این کشور ثروتمند دغدغه مرغ و تخم مرغ داشته باشند

وی افزود: ما معتقدیم باید از گرانی‌ها پیشگیری و تدبیر شود نه اینکه مردم در هفته نخست ماه رمضان دغدغه مرغ و تخم مرغ داشته باشند و برای آن در صف بایستند که با وجود این درآمدهای زیاد کشور، آدم شرمنده می‌شود.

باهنر با اشاره به تشکیل کمیته مشترک سه قوه اظهار کرد: در این کمیته با بررسی مشکلات مردم و تشکیل جلسات ویژه برای رفع آن‌ها اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل کشور در حال حاضر تورم و اشتغال است، تصریح کرد: ضربه‌ای که به تولید داخلی خورده است می‌تواند مرهون دلایلی از جمله هدفمندی یارانه‌ها و نیز رشد بی رویه نقدینگی در کشور باشد.

رشد نقدینگی مهمترین دلیل آشفتگی اقتصادی در کشور است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون صحبت‌های زیادی در خصوص رشد نقدینگی درکشور با دولت داشته‌ایم، گفت: اگر رشد نقدینگی در سال جاری به همین صورت ادامه پیدا کند، این رقم 40 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود که بیشترین رشد در 15 سال اخیر است.

وی تصریح کرد: مسوولان باید باور کنند که وضعیت اقتصادی کشور عادی نیست و افزایش قیمت‌ها را نمی‌توان به این صورت تحمل کرد.

باهنر به هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: در ابتدا دولت توانست این مسئله را به خوبی مدیریت کند اما چون این مدیریت رویکرد اقتصادی نداشت در ادامه، کشور با مشکلات زیادی روبرو شد.

وی با بیان اینکه دولت بیشتر به دنبال رفع معضلات کشور به صورت پروژه‌ای است، گفت: یکی از این معضلات مشکل مسکن در کشور بود که طرح مسکن مهر مطرح شد که با وجود نکات مثبت در این طرح، باعث بدهکاری 30 هزار میلیارد تومانی بانک مسکن به بانک مرکزی شده است.

باهنر ادامه داد: این مسئله و موارد مشابه یک رشد نقدینیگی زیادی در کشور ایجاد می‌کند که باعث تورم و آشفتگی اقتصادی شده و خواهد شد.

وی با بیان اینکه در قانون هدفمندی یارانه‌ها سهم مردم از محل حذف یارانه‌ها 50 درصد و سهم تولید 30 درصد بوده است، اظهار کرد: متاسفانه در ادامه اجرای قانون هدفمندی سهم مردم 100 درصد شد و رشد نقدینگی به شدت در کشور افزایش یافت.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین کشور تصریح کرد: البته تمام مشکلات ناشی از عملکرد دولت نیست و مجلس نیز با تصویب برخی قوانین مانند استخدام‌های بی رویه و افزایش دستمزدها به این آشفتگی اقتصادی کمک کرده است.

وی با بیان اینکه امسال سال ویژه‌ای برای کشور است، خاطر نشان کرد: سال آخر دولت، سال ابتدایی مجلس که باید فعالیت‌هایش شکل بگیرد و فشارهای زیادی که از سوی استکبار جهانی بر کشور تحمیل شده است از نشانه‌های ویژه امسال است.

مانند سال 84 می توان با 30 میلیارد دلار هم کشور را اداره کرد

باهنر با اشاره به بودجه سال 84 کشور تصریح کرد: چطور در آن سالها می‌شد کشور را با 30 میلیارد دلار اداره کرد اما الان نمی‌شود؟!

وی با اشاره به نامگذاری چند سال اخیر توسط مقام معظم رهبری به نام سال‌های اقتصادی خاطر نشان کرد: از این نامگذاری‌ها اینگونه برآورد می‌شود که کشور نیاز به یک حرکت اقتصادی بزرگی دارد تا پیشرفت خوبی در این مورد داشته باشد.

مواظب اصلاح طلبان خوش خیم و بدخیم در انتخابات ریاست جمهوری باشید

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری آینده در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر باید بگویم تشکل‌های مهم اصولگرا هنوز وارد بحث مصداقی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری نشده‌اند.

وی ادامه داد: اگر کسی فعالیت‌هایی را آغاز کرده به صورت فردی است و افراد حقوقی هنوز وارد عمل نشده‌اند.

باهنر با اشاره به دو گفتمان جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری به عنوان گفتمان‌های مطرح در میان اصولگرایان گفت: به احتمال زیاد در انتخابات آینده نیز اصولگرایان با این گفتمان‌ها به انتخابات وارد خواهند شد.

وی تاکید کرد: باید مواظب اصلاح طلبان خوش خیم و بدخیم باشیم که دوباره نخواهند با ساختار شکنی بحرانی را برای کشور ایجاد کنند.

باهنر همچنین به انتخابات آینده شوراها اشاره کرد و افزود: با توجه به اصلاح قوانین شوراها، تعداد اعضای شوراها در شهرها افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: با توجه به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، هیچکدام از این دو نباید فدای دیگری شود چون هردو با اهمیت خواهد بود.

حمله به سفارت یک کشور، در حکم جنگ با آن کشور است

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین کشور در ادامه در پاسخ به سؤوالی مبنی بر نیاز به بازنگری در روابط با ترکیه بیان کرد: این کشور در سال‌های اخیر تصمیمات اشتباه از جمله در خصوص مسایل سوریه گرفته است.

وی با بیان اینکه اما ترکیه که بدتر از انگلستان نیست که روابط را با آن قطع کنیم، تصریح کرد: با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اشغال سفارت انگلیس، اشغال سفارت‌ها درست نیست و به طور معمول در موارد کمی باید ارتباط میان کشورها قطع شود.

باهنر تاکید کرد: اگر چه اشغال سفارت آمریکا در سال 58 به دلیل شرایط ویژه آن و تبدیل شدن آن سفارت به جاسوس خانه به تایید حضرت امام(ره) رسید، اما باید گفت اشغال سفارت یک کشور در حکم حمله نظامی به آن کشور است.

وی گفت: نمی‌شود از سیاست‌های هر کشوری که خوشمان نیامد به سفارت آن کشور حمله کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤوالی مبنی بر عدم تصویب قانون حجاب و عفاف در مجلس اظهار کرد: برخی مسایل را نمی‌توان تنها با امر و نهی انجام داد و این کار نیاز به یک فعالیت گسترده فرهنگی دارد.

دولت باید حکم قوه قضاییه در رابطه با مرتضوی را اجرا کند

وی به بحث ریاست سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر قوه مجریه نخواهد حکمی که توسط قوه قضاییه صادر شده است را اجرا کند بسیار مسئله بدی است.

باهنر ادامه داد: در حال بررسی این مسئله در کمیسیون اصل 90 مجلس هستیم و باید بگویم این حکم باید توسط دولت اجرایی شود.
 




بازدید : 238
نویسنده : حامد عابدی

 

مدير مركز مطالعات و برنامه ريزي دانشگاه اصفهان گفت: : در حدود 270 رشته تحصيلي در دانشگاه اصفهان وجود دارد كه در حدود 70 درصد از آنها مورد بازنگري قرار داده شده است.


احمدرضا نصر در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، اظهار كرد: به روز شدن محتواي كتاب‌هاي درسي، توانمندسازي دانشجويان در كارآفريني، بالابردن اطلاعات رايانه‌اي دانشجويان و توجه به اسلامي كردن دروس به خصوص در رشته‌هاي علوم انساني مهمترين اهداف بازنگري در دروس دانشگاهي است.

 

وي با بيان اينكه بازنگري يك فعاليت هميشگي در دانشگاه‌ها بوده است، افزود: در چند سال گذشته توجه ويژه‌اي به اين مسئله صورت گرفته است.

 

مدير مركز مطالعات و برنامه ريزي دانشگاه اصفهان با بيان اينكه اين بازنگري در مراحل مختلف انجام مي‌شود، اضافه كرد: بررسي مسئله در گروه آموزشي متشكل از كارشناسان و اعضاي هيئت علمي و پس از آن بررسي در دانشكده توسط اساتيد و در آخر، حاصل تصميمات اين گروه‌هاي علمي در شوراي علمي دانشگاه تصويب مي‌شود.

 

وي اضافه كرد: بازنگري دروس به دانشگاه‌هاي مهم و مادر در شهرها و استان‌هاي مختلف كشور كه داراي هيئت مميزه هستند واگذار شده است.

 

نصر ادامه داد: به دليل اينكه بازنگري دروس نياز به وقت و هزينه و امكانات زيادي دارد لازم است دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كوچك از دانشگاه‌هاي مهم آن استان در اين خصوص تبعيت كنند.

 

وي بيان كرد: در حدود 270 رشته تحصيلي در دانشگاه اصفهان وجود دارد كه در حدود 70 درصد از آنها مورد بازنگري قرار داده شده است.





بازدید : 328
نویسنده : حامد عابدی

رييس دانشگاه صنعتي اصفهان گفت: در دو سال گذشته كمترين تعداد بازنشستگي را در ميان اعضاي هيئت علمي داشته‌ايم.

به گزارش خبرنگار سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، محمد اسماعیل همدانی گلشن شامگاه گذشته (يكشنبه) در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با بيان اينكه جامعه خبری اصفهان می‌تواند با اطلاع رسانی به موقع و تاثیر گذار در سطح كشور مطرح باشد، اظهار كرد: مردم خواهان شنیدن اخبار خوش از توسعه كشورشان هستند.

وي افزود: خبرنگاران به ویژه خبرنگاران فعال در بخش علمی و دانشگاهی رسانه‌ها، واقعیات درباره آنچه كه در دانشگاه‌ها و مراكز تحقیقاتی برای مردم و اعتلای كشور انجام می‌شود را اطلاع رسانی كنند.

رييس دانشگاه صنعتي اصفهان در خصوص بازنشستگي اساتيد و كاركنان دانشگاه صنعتي اصفهان تصريح كرد: در دو سال گذشته كمترين بازنشستگي را در ميان اعضاي هيئت علمي داشته‌ايم
.
وي افزود: متاسفانه برخي مي‌خواهند بسياري از مسايل را به صورت غير واقعي مطرح كنند كه تاكيد مي‌كنيم ما جواب رسانه‌اي براي اين افراد نداريم.

همداني گلشن بيان كرد: اجرای برنامه راهبردی هفت ساله برای این دانشگاه از مهمترین كارهای انجام شده در دو سال اخیر در اين دانشگاه است.

وي ادامه داد: جذب گسترده اعضای هیئت علمی جدید، گسترش تجهیزات آموزشی و پژوهشی، به روز كردن تجهیزات، حمایت‌های علمی، توسعه فضای فیزیكی، پژوهشی، رفاهی و دانشجویی و توسعه ارتباط با صنعت از جمله برنامه‌های این دانشگاه در مدت سه سال اخير بوده است.

همداني گلشن گفت: قراردادهای این دانشگاه با صنعت به دو برابر افزايش يافته است، به صورتيكه در سال گذشته 134 مورد قرارداد با صنایع مختلف كشور توسط این دانشگاه منعقد شده است.

وي خاطرنشان كرد: این دانشگاه از ميان 38 طرح كلان ملی، مشاركت در چند پروژه از جمله فناوری‌های كلیدی در حوزه شناورهای زیرسطحی و هواپیمای مسافربری 150 نفره را به عهده دارد.
 




بازدید : 241
نویسنده : حامد عابدی

 استاندار اصفهان گفت: جهاد در حوزه‌های علوم دقیقه و جدید بسیار خوب ظاهر شده، به خصوص در بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی دستاوردهای مثبتی داشته است.

علیرضا ذاکر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در خصوص فعالیت جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد در حوزه‌های علوم دقیقه و جدید بسیار خوب ظاهر شده، به خصوص در بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی دستاوردهای مثبتی داشته است.

وی افزود: در بخش فرهنگی نیز جهاد دانشگاهی فعالیت‌های خوبی داشته اما به نظرم هنوز مانند بخش علمی نتوانسته ظهور خوبی داشته باشد، البته توانمندی‌های بالایی در این حوزه دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در ابتدای دهه 60 که جهاد دانشگاهی آغاز به کارکرد بیشتر فعالیت‌های علمی و پژوهشی را انجام می‌داد، افزود: اما در حال حاضر شاید به دلیل اینکه متخصصان فعال آن در مراکز دیگر نیز فعالیت می‌کند، شاید دیگر آن قابلیت ابتدایی را نمی‌بینیم.




بازدید : 334
نویسنده : حامد عابدی

رييس جهاد دانشگاهي واحد صنعتي اصفهان گفت: طبق برنامه‌هاي توسعه جهاد دانشگاهي، تاكنون به 80 درصد از اهداف خود در اين واحد رسيده‌ايم و با توجه به خودگردان بودن جهاد دانشگاهي از مسؤولان كشور درخواست حمايت بيشتر براي رسيدن به 100 درصد اهداف خود را داريم.

محمد باقر عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه مهمترین مولفه در جهاد دانشگاهی نیروی انسانی است، اظهارکرد: ما برای پرورش نیروی انسانی متعهد که از نظر علمی و فرهنگی در سطوح بالا باشند تلاش زیادی انجام داده‌ایم.

رييس جهاد دانشگاهي واحد صنعتي اصفهان در خصوص تعامل با مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی بیان کرد: این واحد تفاهم نامه‌های متعددی با این مراکز برای انجام پروژه‌های متعدد منعقد کرده است.

عطايي در خصوص فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی یکی از مراکز قدیمی در دانشگاه است که با برخورداری از نیروهای با سابقه و متخصص در حوزه‌های فرهنگی ضمن اینکه در شورای فرهنگی دانشگاه عضویت دارد مورد مشورت دانشگاهیان قرار می‌گیرد.

رييس جهاد دانشگاهي واحد صنعتي اصفهان حوزه انتشارات را از مهمترین قسمت‌ها در حوزه فرهنگی این واحد دانست و عنوان کرد: تاکنون بیش از 200 عنوان کتاب مورد نیاز دانشگاهیان توسط این واحد به چاپ رسیده است.

وی همچنین به ساخت نرم افزار قرآنی به نام "تنزیل" توسط جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان اشاره کرد و گفت: سایر موسسات استقبال خوبی از این نرم افزار داشته‌اند.

عطايي افزود: در حال حاضر طرحی با عنوان انیس (انس با قرآن) در این واحد اجرا می شود که دو نوع قرآن با ترجمه آقای بهرام پور و آیت الله العظمی مکارم شیرازی در اختیار مخاطبان (در حال حاضر برای خانواده‌های اعضای جهاد دانشگاهی) قرار داده شده و افراد موظف به خواندن نیم جزء در هر ماه شده،در پایان ماه به سؤوالات طراحی شده جواب می‌دهند و جایزه‌ای مناسب دریافت می‌نمایند. ضمنا پس از ختم قران مجید به افرادی که بیشترین امتیاز را داشته باشند جایزه زیارتی مکه مکرمه تقدیم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح نظر سنجی از دانشجویان پنج دانشگاه بزرگ استان در خصوص میزان علاقه مندی آن‌ها نسبت به قرآن کریم توسط این واحد انجام شد که به زودی نتایج آن اعلام می‌گردد.

عطایی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در سه گروه پژوهشی و سه مرکز خدمات تخصصی در حال فعالیت است، گفت: ژئو شیمی (اکتشاف معدن و زمین شناسی)، کنترل (اتوماسیون صنعتی) و مدیریت تنش های سرمازدگی محصولات کشاورزی ، سه گروه پژوهشی این نهاد هستند.

وی ادامه داد: مرکز شیمی و مهندسی شیمی، کشاورزی (آزمون ماشین آلات کشاورزی) و مهندسی مواد سه مرکز خدمات تخصصی فعال در جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان است.

عطايي همچنین اضافه کرد: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی صاحب امتیاز یک شرکت تخصصی به نام "زمین نگار صفه" است که در مواردی همچون ژئوفیزیک، اکتشاف معدن که دارای درجه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی است فعالیت می‌کند.

وی در خصوص فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی گفت: درحوزه آموزشی سه نوع فعالیت کوتاه مدت تخصصی، در قالب پنج مرکز در اصفهان و نجف آباد، از جمله نفت و گاز و کامپیوتر (NIIT) فعالیت دارد و قراردادهای آموزش ضمن خدمت با شرکت‌های مهمی از جمله پارس جنوبی منعقد شده است. ضمنا مرکز آموزش عالی علمی- کاربردی با حدود 15 رشته و موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی با 18 رشته تحصیلی پذیرش دانشجو دارد.

رييس جهاد دانشگاهي واحد صنعتي اصفهان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از با سابقه ترین نهاد های پژوهشی کشور است، اظهار کرد: این نهاد انقلابی در جهت خود کفایی صنعت و قطع وابستگی به بیگانگان و انجام پروژه‌ها به خصوص در دوران دفاع مقدس تاثیر خوبی داشته است.

وي با اشاره به اهميت ارتباط دانشگاه‌ها و صنعت تصريح كرد: با وجود تحريم‌هاي بين المللي و نياز هرچه بيشتر صنعت كشور به دانشگاه‌ها، تعامل ميان جهاد و صنايع هرچه بيشتر احساس مي‌شود كه تلاش مسوولان جهاد دانشگاهي نيز در اين خصوص است.




ماهواره تحویل دهید؛ مبدل دیجیتال دریافت کنید
نوشته شده در یک شنبه 15 مرداد 1391
بازدید : 232
نویسنده : حامد عابدی

فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: در مناطقی که شکایت‌های مردمی در خصوص وجود ماهواره گزارش می‌شود به مردم اعلام می‌شود که با تحویل داوطلبانه ماهواره خود به نیروی انتظامی، یک مبدل دیجیتال تحویل بگیرند.

سردار عبدالرضا آقاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: بر اساس طرح جدید، با دارندگان ماهواره برخورد شدیدی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طرح جمع آوری ماهواره به صورت منطقه‌ای اجرا می‌شود، افزود: هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی در این زمینه صورت گرفته است.

آقاخانی ادامه داد: در مناطقی که شکایت‌های مردمی در خصوص وجود ماهواره گزارش می‌شود به مردم اعلام می‌کنیم که با تحویل دادن داوطلبانه ماهواره خود به نیروی انتظامی، یک مبدل دیجیتال تحویل بگیرند.

وی اضافه کرد: اگر این تحویل داوطلبانه صورت نگرفت با گرفتن حکم قضایی به خانه‌های دارندگان ماهواره وارد و ماهواره جمع آوری خواهد شد.

فرمانده انتظامي استان اصفهان با تاکید بر اینکه در این خصوص نیروی انتظامی کوتاه نخواهد آمد، بیان کرد: به وسیله منابع نیروی انتظامی در محله‌ها، گزارش‌های مردمی و شکایات در این خصوص دارندگان ماهواره شناسایی خواهند شد.





بازدید : 248
نویسنده : حامد عابدی

رییس پژوهشکده رویان در اصفهان گفت: با ایجاد مراکزی همچون بانک سلول‌های بنیادین و بند ناف خون دیگر نیازی به رفتن بیماران به خارج از کشور نخواهد بود.

محمد حسین نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از گروه‌های متفاوتی بود که با رویکرد علمی در ابتدای انقلاب شکل گرفت.

وی افزود: جهاد دانشگاهی توانست در طول این مدت در بخش‌‌های مختلفی از جمله مهندسی و پزشکی دستاوردهای فوق العاده‌ای داشته باشد.

رییس پژوهشکده رویان در اصفهان به ایجاد بانک سلول‌های بنیادین و بند ناف خون اشاره کرد و ادامه داد: با ایجاد اینگونه مراکز دیگر نیازی به رفتن بیماران به خارج از کشور نخواهد بود.

وی اضافه کرد: پژوهشکده رویان که یکی از پژوهشگاه‌های زیر نظر جهاد دانشگاهی است، توانست در تولید برخی داروهای خاص و همچنین شبیه سازی حیوانات بسیار موفق عمل کند.

نصر بیان کرد: جهاد دانشگاهی با تفکری جهادی و با نیروهای بیشتر جوان در حال فعالیت برای خدمت بیشتر به جامعه است.

 

 




قیامت در مهمانسرای عباسی بر پا شد
نوشته شده در شنبه 14 مرداد 1391
بازدید : 286
نویسنده : حامد عابدی

 مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان گفت: در حدود 100 درصد تابلوهای نقاشی در نمایشگاه "ترجمه تصویری قرآن کریم با موضوع قیامت" با آیات قرآن کریم تطابق دارد و حداکثر چیزی است که از این آیات می‌توان تصور کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد سجادی عصر روز گذشته (پنجشنبه) به مناسبت گشایش نمایشگاه "ترجمه تصویری قرآن کریم با موضوع قیامت" در محل مهمانسرای عباسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تابلوهای بخش نخست این نمایشگاه به زندگی و قبر و بخش دوم نیز به برپایی قیامت و زلزله عظیم الهی اشاره دارد.

وی افزود: در بخش سوم به موضوع محشر و برزخ پرداخته شده است و تابلوهای نقاشی به برانگیخته شدن از قبور و پرونده و تجسم اعمال اشاره دارد و با ورود به بهشت و جهنم این بخش به پایان می‌رسد.

مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه تابلوهای هر مرحله شامل حالات انسان‌های خوب و بد در زمان‌های یاد شده است و آیات قران کریم مرتبط با نقاشی و به همراه ترجمه در کنار تابلوها قرار گرفته است، ادامه داد: در بخش چهارم به جهنم پرداخته شده و تابلوهای آن موضوع دوزخ را به تصویر کشیده است و بخش پایانی نیز مربوط به بهشت است.

وی با بیان اینکه تابلوهای نقاشی حاصل پنج سال کار تحقیقاتی و پژوهشی محققان حوزوی درباره قرآن کریم است و آیاتی انتخاب شده که قابلیت به تصویر کشیدن را دارد، اضافه کرد: پس از تحقیقات لازم موضوع‌های مورد نظر به سرپرست گروه نقاشان تحویل داده شد و مطابق سیر بیان شده در قرآن کریم این تابلوها به تصویر کشیده شده است.

سجادی بیان کرد: 100 درصد تابلوهای نقاشی با آیات قرآن کریم تطابق دارد و حداکثر چیزی است که از این آیات می‌توان تصور کرد.

سجادی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در طول پنج روز برگزاری با استقبال مناسب دانشجویان، دانش‌آموزان و عموم مردم همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه این تابلوها در کشورهایی نظیر ترکیه و ایتالیا به نمایش در آمده است، افزود: این نمایشگاه در این دو کشور بازخورد خوبی داشته، زیرا مبنای آن آیات قرآنی بوده است.

مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در آینده کتابی از تصاویر این نمایشگاه به چاپ می‌رسد و به یکصد و 80 کتابخانه معتبر در جهان فرستاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه نقاشی "ترجمه تصویری قرآن کریم با موضوع قیامت" تا 25 مردادماه هر روز از ساعت 10 صبح تا 11 شب در مهمانسرای عباسی اصفهان به روی علاقه مندان گشوده خواهد بود.




بازدید : 279
نویسنده : حامد عابدی

 استاندار اصفهان گفت: بسیاری از آموزه‌های دینی به ویژه در متن دین و قرآن، در حوزه اجتماع و سیاست است به طوری‌كه بیش از 80 درصد آیات قرآن، مضامین سیاسی و اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی عصر روز گذشته (سه شنبه) در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه قرآن و عترت در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان اظهار کرد: دنیای متلاطم امروز، مانند گذشته هیچ تغییری نكرده و انسان‌ها همان انسان‌ها و طبیعت هم با توجه به تغییرات فرسایشی همان طبیعت است.

وی افزود: در نگاه برخی از روشنفكران دوران اخیر، این تلقی وجود دارد كه انسان به مرحله‌ای از شعور رسیده است كه خود می‌تواند مسیر زندگی را بپیماید، اما این طورنیست که خداوند انسان را در مقطعی از تاریخ خلق كرده و پس از نزول قرآن و پیامبر، او را رها كرده باشد كه با تكامل عقلی راه خود را بپیماید.

وی با اشاره به اینکه این نگاه تحت تاثیر غروری است كه انسان عصر جدید از دستاوردهای علوم مادی به آن رسیده بود، گفت: آنچه بشر امروز نیز به آن نیاز دارد آن است كه همچنان با اتكا به آن منبع معرفتی مناسبات خصوصی و اجتماعی خود را متناسب با شرایط جامعه ساماندهی كند.

ذاکر اصفهانی خاطرنشان کرد: بسیاری از آموزه‌های دینی به ویژه در متن دین و قرآن، در حوزه اجتماع و سیاست است به طوری‌كه بیش از 80 درصد آیات قرآن، مضامین سیاسی و اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه قرآن معجزه خدا برای دیروز و امروز بشر است، تاکید کرد: انسان همیشه نیازمند راهنمایی این کتاب آسمانی خواهد بود.




بازدید : 292
نویسنده : حامد عابدی

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن، كتاب آسمانی برای تربیت انسان‌هاست و اگر تمام قرآن در وجود ما پیاده شود یك انسان كامل شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عصر روزگذشته (سه شنبه) در مراسم بازگشایی نهمین نمایشگاه قرآن و عترت در نمایشگاه بین المللی اصفهان اظهار کرد: تغییر عنوان نمایشگاه از" قرآن و علوم قرآنی" به "قران و عترت" بسیار كار شایسته‌ای بود.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) ما را توصیه به تمسک به قرآن و عترت فرمودند، افزود: قرآن كتاب آسمانی برای تربیت انسان‌هاست و اگر تمام قرآن در وجود ما پیاده شود یك انسان كامل شده‌ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن در آیات مختلف تاکید می‌کند که ارتباط دایمی با امام خود داشته باشید، ادامه داد: امام زمان یک قرآن مجسم است و تمام قرآن در وجود ایشان متجلی می‌شود.

وی اضافه کرد: عترت، قرآن ناطق است و اجازه سوء استفاده از قرآن را به هیچکس نمی‌دهد.

 




بازدید : 286
نویسنده : حامد عابدی

یک کارشناس مذهبی و رسانه‌ای گفت: در حال حاضر مهمترین خط قرمز برای مواردی که در فیلم‌ها و انیمیشن‌های خارجی در سیما وجود دارد، صحنه‌های غیر اخلاقی و ترویج روابط نامشروع در آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی نواب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان با بیان اینکه باید انیمیشن‌هایی که در سیما برای کودکان پخش می‌شود، رویکرد اخلاقی داشته باشد، اظهار کرد: به طور حتم انیمیشن‌هایی که در خارج از کشور تولید می‌شود با رویکرد اسلامی و حتی کاملا اخلاقی نیست.

وی افزود: البته نظارت‌هایی در صدا و سیما برای پخش نشدن انیمیشن‌هایی که رواج دهنده بی اخلاقی باشند وجود دارد.

این کارشناس رسانه با اشاره به بازگشایی شبکه پویانمایی توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هدف از وجود اینگونه شبکه‌ها تولید برنامه‌هایی منطبق با فرهنگ دینی و ملی مردم ایران است.

وی با بیان اینکه پیش از پخش یک فیلم و انیمیشن خارجی در شبکه‌های سیما، آن فیلم توسط کارشناسان رسانه‌ای و مذهبی مشاهده و بررسی می‌شود، اضافه کرد: مواردی که ممکن است برروی ضمیر ناخود آگاه افراد به خصوص کودکان اثر نامطلوب بگذارد بررسی و خذف می‌شود.

نواب بیان کرد: در حال حاضر مهمترین خط قرمز برای مواردی که در فیلم‌ها و انیمیشن‌های خارجی در سیما وجود دارد، صحنه‌های غیر اخلاقی و ترویج روابط نامشروع در آنها است.

وی تصریح کرد: البته مکارم اخلاقی تنها جلوگیری از رواج روابط نامشروع نیست، بلکه رواج خشونت می‌تواند یکی از مهمترین مواردی باشد که بر روی ضمیر ناخودآگاه انسان به خصوص کودک اثرات نامطلوبی بگذارد.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: باید نظارت بر اینگونه فیلم‌ها به صورتی باشد که اصول انسانی و اخلاقی در آن فیلم و انیمیشن رعایت شده باشد وگرنه مناسب برای پخش نخواهد بود.

وی تصریح کرد: ممکن است فیلمی چند صحنه غیر اخلاقی داشته باشد اما در کل قصه مطالب مفیدی آموزش دهد که می‌توان با نظارت صحیح و حذف صحنه های غیر خلاقی، فیلم را در سیما پخش کرد.

نواب در خصوص نظارت‌ها بر فیلم‌ها و انیمیشن‌های خارجی در سیما گفت: اینکه بگوییم باید نظارت‌ها شدیدتر شود شاید زیاد مفید نباشد و ما را به هدف واقعی نرساند بلکه به نظرم بهتر است نظارت‌ها تخصصی‌تر اعمال شود.

وی ادامه داد: باید کارشناسان و ناظران بر این برنامه‌ها رسانه و جامعه مخاطب آن رسانه را کامل بشناسند تا بتوانند نظارت خوبی بر آن برنامه داشته باشند.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه انیمیشن‌ها را می‌توان از دو فاز محتوا و قالب مورد بررسی قرار داد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در فاز نخست با وجود محتواهای اسلامی و قرآنی و همچنین ملی که در کتاب‌های عالمان و شاعران کشورمان وجود دارد می‌توانیم پویانماهای قدرتمندی بسازیم.

وی افزود: اما متاسفانه از نظر قالب ضعیف هستیم و باید تلاش کنیم انیمشن‌هایی که محتوای قدرتمندی دارند را با قالبی جذاب ارایه دهیم تا هم قابل رقابت با انیمیشن‌های خارجی باشند هم بتوانیم موجب بسط فرهنگ دینی و ملی خود در جهان شویم.

 




بازدید : 277
نویسنده : حامد عابدی

 یک بازيگر سينما و تلويزيون گفت: كپي كاري از روي فيلمنامه‌هاي 30 سال پيش سينما و تلويزيون در جا زدن در اين راه است.

عبدالرضا اكبري در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فرهنگ و هنر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، اظهار كرد: متاسفانه بيشتر فيلمنامه‌ها و قصه‌ها در سريالهاي ايراني بدون هيچگونه خلاقيت و نو گرايي نوشته مي‌شود.

وي افزود: كپي كاري از روي فيلمنامه‌هاي 30 سال پيش سينما و تلويزيون در جا زدن در اين راه است.

اين بازيگر سينما و تلويزيون با اشاره به اينكه نو بودن سوژه در فيلمنامه‌هاي دهه‌هاي گذشته بيشتر بود، بيان كرد: اگر در گذشته فيلمها ماندگار مي‌شد به دليل نو بودن فيلمنامه‌ها و نبود رقباي تلويزيوني در كشور و جهان بود و اين چنين ميشد كه براي نسل گذشته فيلمهاي زيادي ماندگار شده است.

بازيگر سينما و تلويزيون همچنين در خصوص امكانات موجود در سينما و تلويزيون براي توليد فيلم گفت: اگرچه از لحاظ تكنولوژي نسبت به برخي كشورهاي پيشرفته در فيلمسازي عقب‌تر هستيم اما سينماي كشور در تلاش است خود را بازسازي كرده و با آنها تطبيق دهد.




بازدید : 354
نویسنده : حامد عابدی

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گفت: جهاد دانشگاهی در مدت فعالیت خود توانسته است کارهای مفیدی به خصوص در عرصه علمی انجام دهد.

احمد علی فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در زمانی شکل گرفت که در واقع برای کشور لازم بود.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در مدت فعالیت خود توانسته است کارهای مفیدی به خصوص در عرصه علمی انجام دهد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان ادامه داد: اینکه بگوییم فعالیت‌های علمی و اقتصادی جهاد دانشگاهی برای جامعه مفید بوده است صحیح است اما به نظرم در عرصه فعالیت‌های علمی می تواند مفیدتر عمل کند چون یک نهاد دانشگاهی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی کشور فعالیت فرهنگی نقش اصلی را ایفا می‌کند و هر ارگانی باید کار فرهنگی را در اولویت کارها و فعالیت‌های خود قرار دهد که خوشبختانه جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگی موفق بوده است.




توليد 15 هزار تن مرغ در سال در شهرستان نايين
نوشته شده در دو شنبه 9 مرداد 1391
بازدید : 336
نویسنده : حامد عابدی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نایین گفت: 220 مرغداری شهرستان حدود 15 هزار تن مرغ در سال تولید می‌کنند.

احمد باقریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: مهمترین مشکل مرغداری‌ها نبود نهاده‌های دامی به ویژه کنجاله سویا و گرانی ذرت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نایین در خصوص میزان بارندگی در این شهرستان گفت: سال جاری حدود یکصد و 40 میلی‌متر باران در نایین باریده است، در صورتی‌که در مدت مشابه در سال گذشته حدود 61 میلی‌متر بارش باران در این شهرستان داشتیم.

وی افزود: امسال با بارندگی خوبی، نسبت به سه سال اخیر در شهرستان روبرو بوده¬ایم، اما هنوز نمی¬توان گفت که آبسالی به وجود آمده و تولید بسیاری از محصولات کشاورزی شهرستان به دلیل کمبود آب کاهش یافته است.

باقریان در خصوص محصولات کشاورزی شهرستان نايين بیان کرد: محصولات باغی همچون پسته، انار، بادام و گردو و محصولات زراعی مانند گندم، جو، یونجه و پنبه از مهمترین محصولات کشاورزی در یکهزار و 600 هکتار زمین زیر کشت این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر در حدود 11 کیلومتر لوله گذاری برای آبیاری قطره‌ای صورت گرفته است، گفت: حدود 800 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی استان برای این لوله گذاری هزینه شده است.

 




بازدید : 251
نویسنده : حامد عابدی

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نماز جمعه در انقلاب اسلامی، به ذخیره ای برای هدایت و رشد مردم و برکتی برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه امروز اصفهان با بیان اینکه متاسفانه با وجود کشتار مسلمانان در میانمار، صدایی از هیچ سازمان مدعی حقوق بشر و حتی سازمان ملل در خصوص محکومیت این حرکت بلند نشده است، اظهار کرد: مهمترین جرم مردم کشته شده در میانمار از نظر دولت آن، مسلمان بودن آنها است.

وی افزود: همیشه در جهان شاهد مظلومیت مسلمانان هستیم و هرگاه مسلمانی در جایی شهید می شود، صدایی از هیچ سازمانی در نمی آید و وظیفه مردم مسلمان ایران است که صدای مظلومیت آنها را به سراسر عالم برسانند.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین با اشاره به سوم ماه مبارک رمضان به عنوان سالگرد نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران به فرمان حضرت امام (ره) و به امامت آیت الله طالقانی بیان کرد: نماز جمعه در انقلاب اسلامی، به ذخیره ای برای هدایت و رشد مردم و برکتی برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از فتنه ها در نماز جمعه ها توسط امام جمعه برای مردم روشنگری شده و طریقه مبارزه با آن نیز برای مردم تبیین گردیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان همچنین به پنجم رمضان به عنوان سالگرد تحصن مردم اصفهان در خانه آیت الله خادمی در پیش از انقلاب اشاره کرد و افزود: این تحصن 10 روزه اگرچه به خاک و خون کشیده شد اما موجب تسریع در پیروزی انقلاب گشت.

وی ادامه داد: مردم اصفهان همیشه در تمام زمینه ها مانند پیروزی انقلاب اسلامی، مبارزه با فتنه 88 و قیام نهم دی پیشتاز بوده اند.

به گزارش ایسنا، در پایان نماز جمعه امروز، مردم نمازگذار برای محکومیت کشتار مسلمانان در میانمار به راهپیمایی پرداختند.

 




بازدید : 280
نویسنده : حامد عابدی

تهیه کننده پروژه‌های مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان گفت: انیمیشن طوبی سنگین ترین و مهم ترین انیمیشن در کشور است که تاکنون تولید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمود رضا اسدی صبح امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران از پروژه "حلال و حرام" به عنوان یک از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام این مرکز نام برد و افزود: این پروژه به ذبح حیوانات حلال گوشت و حرام گوشت در 13 قسمت 35 دقیقه‌ای می‌پردازد.

وی از پروژه فیلم "ساعت صفر" به عنوان یکی از عظیم ترین پروژه‌های تولید فیلم در استان نام برد و ادامه داد: این فیلم به زندگی یک پزشک می‌پردازد که پس از سال‌ها به کشور باز می‌گردد و دچار نارسایی قلبی است و با وصیت جانباز دفاع مقدس روبرو می‌شود که در صورت مرگ مغزی وی، قلب او به آن پزشک اهدا شود و به همین صورت ماجرا ادامه پیدا می‌کند.

اسدی از اکبر خواجویی به عنوان کارگردان و عبدالرضا اکبری به عنوان بازیگر نقش پزشک و همچنین حسن جوهرچی و فریبا کوثری به عنوان دیگر بازیگران فیلم ساعت صفر نام برد.

تهیه کننده فیلم ساعت صفر با اشاره به اینکه تاکنون 75 درصد پروژه انجام شده است، بیان کرد: 90 درصد فیلمبرداری در شهر اصفهان و 10 درصد در یکی از روستاهای اطراف آن انجام می‌شود.

همچنین بازیگر نقش پزشک در فیلم ساعت صفر اظهار کرد: به طور کلی به نقش‌هایی که دارای ابعاد مختلف از نظر زمانی است علاقه مند هستم.

عبدالرضا اکبری افزود: وجود نامی همچون اکبر خواجویی یکی از دلایل اصلی من برای پذیرفتن این نقش در فیلم شد.

همچنین حسن جوهرچی، دیگر بازیگر فیلم ساعت صفر در این نشست اظهار کرد: هر فیلمی که مکارم اخلاقی را آموزش دهد یک فیلم مذهبی و دینی است.

وی ادامه داد: سینما و تلویزیون در کشور ما که همیشه ادعای دینی بودن دارد باید در تولید اینگونه فیلم‌ها تلاش بیشتری نماید.

جوهرچی همچنین با بیان اینکه همیشه در اصفهان لحظات زیبایی را گذراندم، ادامه داد: خوشحالم چنین مرکزی در حد پایتخت در اصفهان برای تولید چنین فیلم‌هایی ایجاد شده است.

 




بازدید : 266
نویسنده : حامد عابدی

مدیر اجرایی مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان از راه اندازی یک شبکه ملی با محتوای دینی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: راه اندازی استودیوهای صوتی و تصویری برای این شبکه انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، سید اکبر سجادی صبح امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران در مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه ساخت ترجمه تصویری از آیات قرآن کریم، نخستین فعالیت مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان بود، اظهار کرد: این آیات به 11 موضوع تقسیم شد و کار ساخت این نرم افزار انجام گرفت.

وی افزود: فعالیت دوم این مرکز نرم افزارهایی در خصوص نهج البلاغه و ائمه اطهار بود که در حال ساخت است.

مدیر اجرایی مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان از تولید مثل‌های قرآنی به وسیله پویانمایی و تابلو رنگ و روغن به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های این مرکز نام برد و ادامه داد: اصلی ترین موضوع این مثلها موضوعات مربوط به قیامت است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز، چاپ کتاب در موضوعات دینی تخصصی است، اضافه کرد: تاکنون 48 جلد کتاب تخصصی توسط این مرکز به چاپ رسیده است.

سجادی از راه اندازی یک شبکه ملی با محتوای دینی در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: راه اندازی استودیوهای صوتی و تصویری برای این شبکه انجام گرفته است.

همچنین کارشناس مذهبی و رسانه‌ای مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان با اشاره به پروژه نرم افزاری طوبی در خصوص زندگینامه حضرت زهرا (س) اظهار کرد: این نرم افزار انیمیشنی در 120 قسمت در حال ساخت است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی نواب با بیان اینکه هزینه تولید این نرم افزار در حدود یکصد و 43 میلیون تومان بوده است، افزود: این مجموعه به صورت دو بعدی در مرحله پیش تولید قرار دارد و در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی انیمیشن طوبی، نوجوانان و جوانان هستند، اضافه کرد: گروه تحقیق این نرم افزار با مطالعه دو هزار و 930 صفحه کتاب و با انتخاب 711 صفحه از آن در دو هزار و 900 ساعت کاری توانستند مرحله تحقیق و پژوهش این نرم افزار را به اتمام برسانند.

 




بازدید : 255
نویسنده : حامد عابدی

 رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: مجمع نمایندگان استان آمادگی دارد موانع قانونی كه در بخش‌های مختلف مانع خدمت رسانی به مردم می‌شود را بررسی و به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محسن صرامی شامگاه گذشته (شنبه) در جلسه شورای اداری استان در محل سالن همایش کوثر ارتش با بیان اینکه اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس نهم با اتحاد و وفاق خوبی كار خود را شروع كرده‌اند، اظهار کرد: درباره موضوع آب كه اكنون بزرگترین مشكل استان است، جلسات متعددی با وزیر نیرو داشته‌ایم که در این جلسات مصوبات خوبی انجام شد و امیدواریم به زودی اجرایی شود.

وی بیان کرد: مجمع نمایندگان استان آمادگی دارد موانع قانونی را كه در بخش‌های مختلف مانع خدمت رسانی به مردم می‌شود  بررسی و به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح كند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: برای این كار مدیران باید از تمام انرژی و ظرفیت در راستای كمك به همدیگر استفاده كنند.

رییس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه اکنون که در شرایط تحریم از سوی دشمنان هستیم خود تحریمی نکنیم، تاکید کرد: مسوولان بانك‌ها شرایط را برای سرمایه گذاران و متقاضیان وام‌ها تسهیل كنند.




بازدید : 286
نویسنده : حامد عابدی

 مدیركل دیوان محاسبات استان اصفهان گفت: نبود آگاهی مدیران اجرایی و مالی از قوانین و مقررات، عمده‌ترین مشكل در هزینه كردن اعتبارات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، ابراهیم صفایی شامگاه گذشته (شنبه) در جلسه شورای اداری استان در محل سالن همایش کوثر ارتش اظهار کرد: سه كمیته اصلی امور بانكی، واگذاری و مبارزه با زمین خواری و بررسی قراردادهای عمده و كلان در کمیته امور بانکی شورای دستگاه‌های نظارتی فعال هستند.

وی افزود: بررسی معوقات بانكی و شناسایی بدهكاران عمده و ارایه آن به دبیر شورا برای انعكاس به شورای نظارتی كشور، برگزاری جلسات مشترك مدیران بانك‌ها و بررسی مشكلات مربوط به عدم وصول معوقات بدهكاران كلان و جمع آوری اطلاعات مربوط به شركت‌های هم خانواده و بررسی چگونگی دریافت تسهیلات توسط شركت‌ها از فعالیت كمیته امور بانكی شورای دستگاه‌های نظارتی است.

مدیركل دیوان محاسبات استان اصفهان با بیان اینکه آگاهی نداشتن و رعایت نكردن قوانین و مقررات، موجب به وجود آمدن تخلف در كار مدیران اجرایی و مالی می‌شود، ادامه داد: نبود آگاهی مدیران اجرایی و مالی از قوانین و مقررات، عمده ترین مشكل در هزینه كردن اعتبارات است.

وی از تشکیل کمیته آموزش در شورای دستگاه‌های نظارتی خبر داد و بیان کرد: اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی استان به منظور آموزش قوانین و مقرراتی كه رعایت نكردن آنها باعث ایجاد تخلف در هزینه كردن اعتبارات می‌شود، تا پایان سال جاری به تمام شهرستان‌های استان سفر خواهند کرد.

 




بازدید : 248
نویسنده : حامد عابدی

 استاندار اصفهان از تشکیل اداره کل پدافند غیر عامل در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی شامگاه شنبه- 31 تیر ماه- در جلسه شورای اداری استان در محل سالن همایش کوثر ارتش اظهار کرد: بیش از یکهزار طرح عمرانی آماده بهره برداری در استان وجود دارد.

استاندار اصفهان ادامه داد: کل بودجه عمرانی استان در حدود 305 میلیارد تومان است که چهار درصد به شهرک‌های صنعتی، چهار درصد به حوزه علمیه، چهار درصد به طرح‌های هادی و 24 میلیارد تومان نیز به معاونت راهبردی برای پروژه‌های آبی، بیمارستانی، مدرسه و... اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: با وجود زیاد بودن پروژه‌های عمرانی در استان در حال حاضر پروژه جدیدی اجرا نخواهد شد.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه استان اصفهان از لحاظ کسب درآمد پس از تهران رتبه دوم را کسب نموده است، گفت: درآمد استان اصفهان توانایی اجرای پروژه‌های عمرانی در 18 استان کشور را دارد.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار پروژه در سال گذشته در استان اجرا شده است، عنوان کرد: 240 پروژه مهر ماندگار در دستور کار قرار دارد که در حدود 53 پروژه، نهایی شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سرانه عمرانی برای هر نفر در سال 1387 در حدود 451 هزار تومان بوده است، بیان کرد: این رقم در سال 91 به 615 هزار تومان افزایش یافته است.

وی به استخدام جدید در ارگان‌های استان اشاره و تاکید کرد: استخدام جدید در دستگاه‌های استان منوط به تامین بودجه توسط همان دستگاه اجرایی است.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه شدت تحریم‌های تحمیل شده بر کشور به اندازه کل 50 سال گذشته است، اظهار کرد: در این مدت در تلاش بودیم اقلام ضروری و پرمصرف خانوار ها را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دوهزار تن مرغ با قیمت چهار هزار و 700 تومان توزیع شده است، افزود: خوشبختانه در این خصوص وضعیت خوبی در استان وجود دارد.

استاندار اصفهان به تخصیص حدود 18 میلیارد تومان برای کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون شش میلیارد تومان از این مبلغ به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شده است.

وی از تشکیل اداره کل پدافند غیر عامل در مدیریت بحران استان خبر داد و گفت: این اداره برای تامین امنیت هرچه بیشتر استان به زودی راه اندازی خواهد شد.

 




بازدید : 242
نویسنده : حامد عابدی

 معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ موقعیت مركزی در كشور و سفرهای متعدد اقتصادی و سیاسی از سوی مقامات كشوری، از امنیت و آرامش بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه گذشته (شنبه) در جلسه شورای اداری استان در محل سالن همایش کوثر ارتش با بیان اینکه دشمن تمام انرژی خود را در حوزه اقتصادی متمركز كرده است، اظهار کرد: باید فعالیت‌های منسجمی برای ارتقای اقتصاد كشور به ویژه استان اصفهان صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه اصفهان پیشانی جبهه اقتصادی کشور است، افزود: به این دلیل است که استان، بیشترین واحدهای صنعتی در کشور را دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان به مسایل کارگری اشاره کرد و ادامه داد: وحدت و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف در مواجهه با مسایل كارگری در این استان، الزامی است.

وی بیان کرد: كمیسیون كارگری در سطح استان اصفهان در حال انجام كار متمركز برای كنترل شرایط است.

اسماعیلی همچنین با اشاره به وضعیت امنیت در استان اضافه کرد: استان اصفهان به لحاظ موقعیت مركزی در كشور و سفرهای متعدد اقتصادی و سیاسی از سوی مقامات كشوری، از امنیت و آرامش بالایی برخوردار است.

وی همچنین با بیان اینکه استانداری از دولت برای ایجاد دو شهرستان جدید مصوبه گرفته است، اظهار کرد: ایجاد و تدارك دو فرمانداری ویژه و چند شهرستان جدید در حال اجرا است كه در سفر چهارم ریاست جمهوری به استان ابلاغ خواهد شد.