پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 440
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرکتهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از لحاظ کیفی در وضع مطلوبی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید احمدی، صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس سابق و جدید شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه تعداد شرکتهای دانش بنیان طبق برنامه جامع علمی کشور باید ۲۰ هزار باشد که تاکنون تنها سه هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان تاسیس شده است، اظهار کرد: باید تلاش بسیاری برای تحقق برنامه های موجود در سند چشم انداز ۱۴۰۴ انجام شود.
وی افزود: سیاست وزارت علوم ایجاد فرهنگی در نسل جدید برای تعامل در عرصه بین الملل و کشورهای دیگر است تا بتوانیم بازارهای جهانی را در دست گیریم.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه شرکتهای دانش بنیان در اصفهان باید به سمت نوآوری و خلاقیت های بیشتر گام بردارند، ادامه داد: شرکتهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از لحاظ کیفی در وضع مطلوبی قرار دارند.
وی ظرفیت سازی و ظرفیت سنجی را از وظایف اصلی شرکتهای دانش بنیان دانست و افزود: این شرکت ها نباید فقط تفکر صنعتی داشته باشند و باید در تولیدات محصولات هنری، فرهنگی و علوم انسانی نیز فعالیت کنند.
احمدی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش عالی از لحاظ کمی و کیفی در وضع مناسبی قرار داریم، بیان کرد: در بخش پژوهش و فناوری از لحاظ کیفی نیازمند فعالیت بیشتر هستیم و از نظر کمی هنوز با آمار برنامه های بالادستی فاصله زیادی داریم.
در این مراسم مهدی کشمیری به عنوان رییس جدید شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معرفی و از تلاشهای محمود شیخ زین الدین رییس سابق این شهرک قدردانی به عمل آمد.




بازدید : 415
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: استاندار اصفهان گفت: مدیریت استان آمادگی کامل خود را برای تاسیس و راه اندازی هرچه سریع تر منطقه ویژه علم و فناوری با محوریت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با همکاری همه دستگاههای ذیربط اعلام می دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول زرگرپور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم تودیع و معارفه رییس سابق و جدید شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بیان کرد: در جهان امروز برای رشد و توسعه اقتصادی و ارتقا سطح رفاه اجتماعی، توجه به نوآوری و فناوری به عنوان عناصر اصلی توسعه مبتنی بر دانایی، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه هم اکنون اقتصاد موفق صرفا بر مبنای تلاش بیشتر و فرصت شناسی نیست، افزود: برخورداری از دانش پیشرفته و توانایی تجاری سازی آن و بازاریابی موثر از الزامات اقتصاد روبه رشد به حساب می آید.
استاندار اصفهان ادامه داد: در سالهای اخیر توسعه مبتنی بر دانایی و تحکیم مبانی اقتصاد دانش بنیان بر اساس افزایش تولید محصولات دانش محور و هم چنین ایجاد زمینه های قانونی حمایت از شرکتهای دانش بنیان مورد تاکید است.
وی به چشم انداز تشکیل پنجاه هزار شرکت دانش بنیان تا سال ۱۴۰۴ در کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همت نهادهای متولی امر فناوری نظیر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و همه پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری شاهد تحقق این مهم باشیم.
زرگرپور با بیان اینکه به دلیل توسعه نامتوازن، استان با مشکلات عدیده ای در بخش منابع آب و محیط زیست مواجه است، تصریح کرد: این مشکلات توسعه بخش های کشاورزی و صنعت استان را با محدودیتهای زیادی روبرو کرده است.
وی اضافه کرد: بنابراین توسعه فناوریهای جدید نظیر زیست فناوری، نانوفناوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر فناوری های نوظهور می تواند محور توسعه استان قرار گیرد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: مدیریت استان آمادگی کامل خود را برای تاسیس و راه اندازی هرچه سریع تر منطقه ویژه علم و فناوری با محوریت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با همکاری همه دستگاههای ذیربط اعلام می دارد.




بازدید : 448
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: شهرداری اصفهان به عنوان برترين سازمان همکار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

ه گزارش ایمنا، صبح امروز(پنجشنبه) در مراسم هفتمین دوره تقدیر از موسسات برتر دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شهرداری اصفهان به عنوان برترين سازمان همکار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.
در لوح تقدیر از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خطاب به شهردار اصفهان آمده است:
پشتبانی‌ها و همکاری‌های مستمر و شاخص شهرداري اصفهان، جایگاه ویژه‌اي را براي آن سازمان در حمايت از طرح‌هاي فناورانه شرکت‌هاي دانش‌بنيان به منظور بومی‌سازی فناوری و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشي رقم زده است. براي شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان موجب افتخار است که قدردان اين حمايت‌ها باشد و از شهرداري اصفهان به عنوان برترين سازمان همکار خود تجليل نمايد.



بازدید : 435
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه به شکل گیری و ایجاد شرکت های دانش بنیان کمک مالی خواهیم کرد و تعداد آنها را افزایش می دهیم.

به گزارش ایمنا، دکتر سورنا ستاری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه به شکل گیری و ایجاد شرکت های دانش بنیان کمک مالی خواهیم کرد و تعداد آنها را افزایش می دهیم، گفت: بیش از یک هزار و دویست شرکت برای پذیرش ثبت نام کرده اند که در حال بررسی پرونده آنها هستیم.
وی با اشاره به وجود حدود یک هزار نخبه و مخترع در بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان، افزود: برنامه ای برای اشتغال این افراد در شهرک علمی و تحقیقاتی با نوعی مکانیزم اعطای حقوق سه ساله از طرف شرکت های دانش بنیان آماده شده است.
ستاری ادامه داد: برای سال آینده حدود ۶۵۰ میلیارد تومان بودجه برای صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شده است و امیدوارم سه هزار میلیاردی که باید ظرف مدت سه سال در صندوق ریخته شود، طبق برنامه تامین شود.
رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه دانشگا‌ه‌ها باید به این حقيقت برسند که دوران اینکه تنها کارهای آموزشی در دانشگاه‌ها انجام شود تمام شده است، گفت: هیئت‌های علمی پژوهشی باید به سمت ارتباط بهتر و بیشتر با صنعت حرکت کنند.
وی از اعطای دو تا سه میلیارد تومان اعتبار دولتی سال ۱۳۹۳ به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبرداد و گفت: این رقم صرف توسعه فیزیکی ،عمرانی تجاری سازی و جذب نخبگان می شود.




بازدید : 406
نویسنده : حامد عابدی

خبرگزاری ایمنا: رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: ارزشگذاری فناوری و ارایه خدمات مالکیت فکری و مدیریت مذاکره تا حصول نتیجه با سرمایه گذاران، از جمله فعالیت های شهرک در قالب برنامه فناوری صنعت ساز است.

به گزارش ایمنا، مهدی کشمیری در جلسه ای که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، افزود: از مجموع ۴۷۰ دانش فنی تجاری سازی شده تاکنون،۴۲ فناوری با تکمیل سیکل بلوغ خود در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در قالب برنامه فناوری صنعت ساز با جذب سرمایه از طرف سرمایه گذاران علاقمند تبدیل به صنعت شده و بر اساس آن ها کارخانه هایی در شهرک های صنعتی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شرکت و موسسه دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند، افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون تعداد ۱۱۰ شرکت و موسسه دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پذیرش شده اند و عمده زمینه فعالیت این موسسات دانش بنیان طراحی و مهندسی، اپتیک و لیزر، نساجی و علوم الیاف، کشاورزی و محیط زیست، خدمات مهندسی، مواد و متالوژی، بیوتکنولوژی، برق و الکترونیک، شیمی و صنایع شیمیایی، ساخت و تولید، فناوری اطلاعات و ارتباطات، عمران و ژئوتکنیک، اتوماسیون و انرژی است.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ شرکت دانش بنیان در اراضی پارک علم و فناوری شیخ بهایی سرمایه گذاری کرده اند، گفت: این ۵۰ شرکت دانش بنیان در ۶۰ قطعه زمین به مساحت ۶۰هزار متر مربع سرمایه گذاری نموده اند.
وی با بیان اینکه دهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اردیبهشت سال ۱۳۹۳ برگزار می شود، گفت: این جشنواره از دو بخش مسابقه ای و غیر مسابقه ای تشکیل شده است و در بخش مسابقه‌ای طراحان كسب و كار، فن آفرینان، سرمایه گذاران كار آفرین به رقابت می‌پردازند.