پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 470
نویسنده : حامد عابدی
خبرگزاری ایمنا: دستگاه کنترل از راه دور با استفاده از کارایی تماس تلفنی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

 طراح این دستگاه در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور صبا می توان تنها با یک تماس از طریق تلفن ثابت و یا همراه شخصی، تجهیزات الکترونیکی شخصی را کنترل کرد، اظهار کرد: از پرکاربردی ترین عملکردهای این دستگاه می توان به استفاده در سیستم‌های درب بازکن اتوماتیک منازل و همچنین درب بازکن های برقی اشاره نمود.

شهرام علیزاده افزود: با وجود این دستگاه دیگر نیاز به خرید تعداد زیادی ریموت کنترل در مجتمع های ساختمانی نبوده و تنها کافیست شماره های مورد نظر را برای دستگاه تعیین نمایید.
وی ادامه داد: هر فردی با تماس با شماره سیم کارت موجود در دستگاه قادر به باز نمودن درب می باشد.
مدیرعامل شرکت نوآوران مدبر صنعت با اشاره به اینکه در صورتیکه شماره ی تماس گیرنده برای دستگاه تعریف نشده باشد تماس رد شده و هیچگونه پاسخی به آن داده نمی شود، گفت: همچنین کانال ورودی در دستگاه امکان استعلام از وضعیت درب را برای کاربران فراهم می آورد.
وی اضافه کرد: به منظور مدیریت کاربران دستگاه امکان استعلام شماره ۱۰ کاربری که آخرین استفاده را از دستگاه نموده اند فراهم شده است.
علیزاده با بیان اینکه کلیه تنظیمات و مدیریت شماره کاربران مجاز تنها توسط شماره مدیریت و از طریق پیام کوتاه امکان پذیر می باشد، افزود: این دستگاه قابلیت اتصال به باطری قابل شارژ به منظور عملکرد در زمان قطع برق و همچنین اطلاع رسانی قطع و وصل شدن برق از طریق پیامک را دارا است.
به گفته وی، این دستگاه را می توان بر روی انواع درب بازکن های اتوماتیک (جک دار و یا ریلی) و همچنین انواع درب بازکن های برقی (آیفون) نصب نموده و بدون نیاز به ریموت کنترل و یا کلید درب منزل را باز نمایید.


:: برچسب‌ها: ریموت کنترل , تلفن همراه ,



بازدید : 493
نویسنده : حامد عابدی

 با توجه به پیشرفت روز افزون علم پزشکی، فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی رادیو تراپی به وسیله شتابدهنده در اکثر مراکز پرتو درمانی جهان جایگزین دیگر دستگاه های درمانی شده اند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه یکی از مهمترین معیارهای امید به زندگی در جامعه توانایی و قابلیت تشخیص و درمان بیماری‌ها می‌باشد، اظهار کرد: سرطان یکی از شایع‌ترین و خطرناک‌ترین بیماری های موجود در انسان ها می باشد.
فرید نجات بخش افزود: با توجه به آمارهای موجود توسط کارشناسان بهداشت جهانی سرطان در کشورهای در حال توسعه هرسال رو به افزایش و بیشتر از ایدز، سل و مالاریا مردم را می کشد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۰۸ بیش از ۱۲ میلیون مورد جدید سرطان در سراسر جهان، که به ۷.۶ میلیون مورد مرگ و میر انجامید، گفت: نیمی از همه موارد سرطان ها و حدود ۶۰ درصد موارد مرگ و میرهای ناشی از آن در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد.
مدیرعامل شرکت بهیار صنعت سپاهان ادامه داد: با توجه به پیشرفت روز افزون علم پزشکی، فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی رادیو تراپی به وسیله شتابدهنده در اکثر مراکز پرتو درمانی جهان جایگزین دیگر دستگاه های درمانی شده اند.
وی با بیان اینکه در شتاب دهنده، باریکه الکترون با جریان بالا تولید می شود و نرخ دزهای بالایی برای درمان با الکترون و پرتو ایکس فراهم می شود، اضافه کرد: از این رو زمان درمان کوتاه و فاصله بیمار تا هدف نسبتا زیاد است.
نجات بخش گفت: بیشتر شتاب دهنده های پیشرفته چندین باریکه الکترون و فوتون با انرژی های مختلف تولید می کنند. این دستگاه ها ثابت بوده و در حجم کم ساخته شده اند و اکثرا درون گانتری هم مرکز قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه ساخت اولین شتابدهنده در کشور ایران با طیف فوتون با انرژی ۶MV در مدت زمانی دو سال توسط شرکت بهیار صنعت سپاهان انجام شده است، عنوان کرد: حمایت از تولید و اشتغال و حمایت از بیماران سرطانی ایرانی با توجه به نیاز روز افزون به سیستم های پیشرفته و موثر درمان سرطان در ایران از مهمترین مزیات و اهداف این طرح است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: با برآوردهای انجام شده تعداد۶۰ نفر نیروی کار مستقیم و ۲۰۰ نفر نیروی کار غیر مستقیم با این پروژه مرتبط خواهند بود و همچنین می توان به تعداد کارگاه های درگیر شامل چهار کارگاه بصورت مستقیم و ۱۰ کارگاه به صورت غیر مستقیم اشاره کرد.
وی همچنین اظهار کرد: در تئوری شتابدهنده و با توجه به هدف شرکت که در مرحله اول قصد تولید یک شتابدهنده شامل یک طیف الکترون ۶MV را دارد، دیگر نیازی به آهن ربای خم کننده نمی باشد.


:: برچسب‌ها: شتاب دهنده خطی , علم و فناوری , شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان , بهیار صنعت , پزشکی , مهندسی پزشکی , سرطان ,



طراحی و ساخت دستگاه چاپگر قابل حمل آنلاین
نوشته شده در یک شنبه 4 خرداد 1393
بازدید : 546
نویسنده : حامد عابدی

دستگاه چاپگر قابل حمل با قابلیت چاپ روی سطوح بدون استفاده از برچسب در یکی از شرکت‌های دانش بینان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

طراح این چاپگر در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه دستگاه چاپگر قابل حمل آنلاین دستگاهی است که می-تواند به عنوان یک نقش تمبر قابل حمل مورد استفاده برای وکلای دادگستری قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به پرداخت هزینه شارژ این دستگاه بصورت کلی در آغاز استفاده می‌توان بدون سرمایه گذاری از طرف دولت در آغاز راه اندازی درآمد بسیار زیادی را بری بخش دولتی و قضایی فراهم نماید.
محمد بهارزاده با بیان اینکه یکی از کاربردهای مهم این دستگاه مهر مالیاتی است که در واقع در مراکز مشاوره املاک مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: پس از عقد قرار داد و ورود اطلاعات به دستگاه، اطلاعات روی سامانه ثبت شده و سپس تایید آن به دستگاه ارسال می‌شود و پس از دریافت تایید دستگاه مهر امنیتی را روی قرار داد چاپ می‌کند.
وی ادامه داد: در این صورت قراردادهایی که فاقد این مهر امنیتی باشند از درجه اعتبار ساقط بوده و اداره مالیاتی کشور، می‌تواند نظارت کاملی برروی کلیه قراردادهای اجاره و فروش املاک داشته باشد.
این مخترع جوان با اشاره به اینکه حسابداران شرکت‌ها برای صدور چک باید جهت ممهور کردن چک‌های صادر شده ابتدا با مدیریت هماهنگ کرده و در صورت موافقت آنها یا ارسال مجوز از طریق پیامک حاوی رمز و اطلاعات چک با ممهور نمودن چک مربوطه می‌توان اقدام به صدور چک نماید.
بهارزاده افزود: این مهر در واقع حاوی اطلاعات چک مانند قیمت و تاریخ بوده که در صورت تطابق آن با موارد چک، دریافت کننده به واقعی بودن آن آگاه خواهد شد و بانک نیز برای وصول آن نسبت به اطلاعات روی مهر و روی چک نسبت به وصول آن اقدام می‌نماید. 
گفتنی است؛ گواهی ثبت اختراع دستگاه چاپگر قابل حمل با قابلیت چاپ روی سطوح بدون استفاده از برچسب به شماره ۸۲۲۵۰ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.