پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
قطار پژوهش امسال هم خالی رفت...
نوشته شده در یک شنبه 26 آذر 1391
بازدید : 206
نویسنده : حامد عابدی

 آذرماه سال گذشته بود که استاندار اصفهان در مراسم گشایش کنفرانس بین المللی پارک‌های علم و فناوری در مهمانسرای عباسی، خبر داد که اصفهان به عنوان کریدور علم و فناوری کشور انتخاب شده است و با اعلام این خبر همه مسوولان و متولیان علم و فناوری استان را شاد نمود و رسانه‌ها نیز در بوق و کرنا زدند که اصفهان به حق خود در علم و پژوهش با توجه به دو دانشگاه مادر و دانشگاه‌های متعدد آزاد اسلامی و جامع علمی-کاربردی، غیرانتفاعی و ....که سالانه میزبان تعداد بیشماری از دانشجویان سراسر کشور بوده، رسیده است.

البته همه انتظار داشتند این عنوان بزرگ، دستاوردهای علمی و پژوهشی بسیاری برای استان داشته و مسوولان از پژوهشگران حمایت ویژه داشته باشند که یکی از مکان‌هایی که می‌توان دستاوردها را اندازه گرفت حضور در نمایشگاه‌ها و نشان دادن دستاوردها است.

نمایشگاه پژوهش و فناوری سال 91 نیز مانند سال گذشته بدون مراسم افتتاحیه و حتی اختتامیه تنها با یک روبان چینی آن هم نه توسط بالاترین مقام استان که همیشه حمایت از علم و فناوری را مورد تاکید قرار داده و نه توسط مقامات علمی و پژوهشی استانداری بلکه توسط معاونت عمرانی گشایش یافت.

در روبان چینی که هیچکدام از مسوولان علمی و پژوهشی کریدور علم و فناوری کشور! حضور نداشتند. انگار نه انگار که اصفهان دانشگاه صنعتی دارد که همیشه آمارهایش توسط مسولان آن گوش فلک را کر می کند! و دانشگاه اصفهانی که همیشه در خصوص رشته‌های علوم پایه سرآمد بوده است و دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد و خمینی شهر و خلاصه مثنوی هفتاد من از این همه مراکز علمی؛ و تنها رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان حضور داشت که شاید آن هم به خاطر رونمایی از 5 طرح این دانشگاه آمده بود و می دانست که تنها مسوولان استانی را روز روبان چینی می توان در آن نمایشگاه پیدا کرد و بس .

نمایشگاه پژوهش و فناوری 91 نیز با شکوه هرچه بیشتر! گشایش یافت در حالیکه هنوز همه غرفه ها تکمیل نشده بودو بازهم بسیاری از طرح‌های ارایه شده در غرفه ها تکراری بود هم‌چون قطاری که دانش می‌برد و خالی می‌‌رود!

شلختگی در غرفه‌ها فریاد می زد، طبق سنوات گذشته و با توجه به صحبت معاون عمرانی استانداری اصفهان که " پژوهش با هیچ فنی بیگانه نیست!" نمایشگاه امسال نیز همزمان با نمایشگاه کفش و کیف که البته صنعت بسیار مهمی در استان است و باید بسیار بیشتر مورد نظر قرار گیرد برگزار شد.

خوشبختانه در نمایشگاه کیف و کفش غرفه‌ها منظم چیده شده بود، رنگارنگ و با بنرهای شکیل و باز هم خوشبختانه همه غرفه‌ها حاضر بودند و نمی شد مانند نمایشگاه کناری! تنها از غرفه‌ای که اتفاقا متعلق به یکی از شرکتهای صنعتی بسیار مهم در کشور است و رییس جمهور تنها در این یکسال اخیر دوبار در آن حضور داشته است هیچ چیزی به جز نامی بر سر در غرفه دیده نشود!

باری، اصفهان همیشه یکی از سرآمدان علم در ایران بوده است، حتی اگر نمایشگاه پژوهش مراسم افتتاحیه و سخنرانی های عریض و طویل مسوولان و تکرار تقدیر ازمسؤولان (نه پژوهشگران) به خاطر خلق این همه موفقیت پژوهشی را نداشته باشد، تنها این پژوهشگرانند که نقادانه و مبتکرانه مانند همیشه می‌نگرند که این قطاری که سوت آن گوش فلک را کر کرده است چه خالی می‌رود!




بازدید : 175
نویسنده : حامد عابدی

معاون عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به همزمانی نمایشگاه پژوهش با نمایشگاه کیف و کفش گفت: البته پژوهش با هیج فنی بیگانه نیست و این نمی تواند مشکلی را ایجاد کند.

مهدی جمالی نژاد درحاشیه گشایش نمایشگاه پژوهش و فناوری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در هفته پژوهش و فناوری قرار داریم چرا دو نمایشگاه مهم پژوهش و فناوری و کیف و کفش همزمان تشکیل شده است، بیان کرد: متاسفانه به دلیل مشکل فضا و اینکه نمایشگاه بین المللی که در منطقه روشن دشت اصفهان ساخته خواهد شد عملیاتی نشده است، این موارد وجود دارد.
معاون عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: البته پژوهش با هیج فنی بیگانه نیست و این نمی تواند مشکلی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه پژوهش، امسال از نظر کیفی نسبت به سال گذشته بسیار رشد داشته است، افزود: در این نمایشگاه علوم نوین و فناوری های نو مانند نانو وجود دارد
که از دستاوردهای پژوهشگران اصفهانی است.

 





بازدید : 215
نویسنده : حامد عابدی

باید این نگاه و تفکر مبنی بر اینکه تنها دانشگاه‌های دولتی می‌تواند اعضای یک خانواده را به خوشبختی برساند از بین برود و والدین بدانند که آموزش‌های علمی کاربردی می‌تواند در آینده شغلی فرزندانشان مفید باشد.

این گفته رییس دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استان اصفهان است که ضمن بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان بر فرهنگسازی آموزش‌های علمی کاربردی تاکید کرد.

منصور شریعتی در بخشی از سخنان خود اقدام برخی از ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی در راستای تاسیس مراکز آموزش علمی کاربردی را با هدف تربیت نیروهای متخصص مثبت ارزیابی کرد.

وی هم چنین به تاخیر در تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی خبر اشاره کرد و گفت: واحد استان اصفهان علاقه‌مند است در صورت به وجود آمدن شرایط لازم این مرکز تاسیس شود.

در ادامه به بخشی از گفت وگوی خبرنگار علمی ایسنا- منطقه اصفهان با منصور شریعتی، رییس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان اصفهان اشاره می‌شود.

تربیت نیروهای متخصص برای ارگان‌های دولتی

منصور شریعتی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استان اصفهان دارای 48 واحد است که وظیفه آموزش حدود 32 هزار دانشجو را به عهده دارند، اظهار کرد: 11 واحد در سایر شهرستان‌های استان به جز اصفهان و مابقی در شهر اصفهان مستقر است.

وی افزود: شهرستان‌های نجف آباد، آران و بیدگل، هرند، تیران و کرون، علویجه، گلپایگان، زرین شهر و مبارکه مراکز وابسته به واحد استانی هستند و همچنین مهاباد، خوروبیابانک و نایین تحت نظارت این واحد اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی با هدف تربیت نیروهای متخصص و ماهر اقدام به تاسیس مرکز آموزشی نموده‌اند، گفت: دانشگاه جامع با تعامل سازنده با این ارگان‌ها و با توجه به نوع نیازهای آن‌ها به تشکیل رشته خاص اقدام می‌کند.

شریعتی اضافه کرد: تربیت نیروهای این ارگان‌ها در یک فضای علمی- دانشگاهی بسیار کارآمدتر و آماده جهت حضور در حوزه‌های شغلی خود بوده و در نهایت بکارگیری آنها دارای نتایج قابل توجهی در انجام امور و تصدی شغل ها می باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان چون زیر نظر آن ارگان خاص تربیت می‌شوند آموزش‌ها را تخصصی‌تر فرا می‌گیرند که این امر بسیار برای جامعه و اشتغال کشور با اهمیت خواهد بود.

اجرای سه رشته جدید دیگر مهندسی فناوری ارشد در اصفهان

رییس دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استان اصفهان در خصوص دوره‌های آموزشی در دانشگاه جامع علمی-کاربردی عنوان کرد: این دانشگاه به دو صورت پودمانی و ترمی دانشجو می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: مدارک تحصیلی و نوع دروس ارایه شده در این دوره هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و تنها نحوه اجرا دروس در این دوره‌ها متفاوت بوده و لیکن محتوی یکسان می‌باشد.

شریعتی یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی در سه رشته تحصیلی مهندسی فناوری ارشد( کارشناسی ارشد)جدید در حال پذیرش می‌باشد که این پذیرش ویژه افراد دارای مهارت شغلی می‌باشد. بدین معنا که فرد متقاضی باید حداقل 3 سال سابقه شغلی مرتبط داشته باشد تا پس از انجام مصاحبه پذیرش شود.

وی ادامه داد: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد باید در طول تحصیل خود یک مشکل و یا یک مسئله از صنعت یا حوزه شغلی خود را در قالب انجام پروژه فناورانه(پایانامه) انجام و نتایج آن می‌بایست ثبت اختراع(ثبت پتنت) شده تا وی دانش اموخته گردد. در حال حاضر 3 رشته برای شاغلین وزارت نیرو پذیرش دانشجو انجام شده و هم اکنون برای مرکز آموزش علمی کاربردی ذوب اهن اصفهان در 3 رشته مهندسي فناوري ارشد بهینه سازی تولید قطعات صنعتی، مهندسی فناوری ارشد بازیافت پسماند صنعت فولاد و کارشناسی حرفه‌ای ارشد نظام تامین وتدارکات از سازمان سنجش کشور تا شامگاه گذشته (دوشنبه) ثبت نام از متقاضیان این دوره‌ها شده است.

در ادامه رییس دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استان اصفهان با اشاره به اینکه مدرسین در دانشگاه جامع باید حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد داشته باشند، اظهار کرد: برای تدریس برخی از دروس عملی، از وجود استاد کاران ماهر و خبرگانی که حداقل 20 سال سابقه کار مرتبط دارند، پس از طی مراحل و اعطای هم‌ترازی، به عنوان مدرس خبره به کارگرفته می شوند.

هنوز ساختمان مناسب مرکز آموزش علمی کاربردی خبر معرفی نشده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تاسیس دانشکده خبر در اصفهان گفت: برای تاسیس یک مرکز، فضای آموزشی استاندارد از بسیار حائزاهمیت است.

شریعتی ادامه داد: ساختمان یک مرکز نباید در مناطق مسکونی باشد و از حداقل استانداردها برای آموزش و استحکام کافی برخوردار باشد. همچنین با توجه به جایگاه بالای خبر و خبرنگاری می‌بایست حداکثر استاندارد و متناسب و در خور و شان خبرنگاران معرفی گردد، لذا در صورت معرفی فضای آموزشی مناسب، این واحد آماده هرگونه تعامل سازنده و همکاری جهت تاسیس می‌باشد.

وی تصریح کرد: در صورت مکاتبه دفتر گسترش دانشگاه جامع علمی-کاربردی در تهران برای صدور مجوز فعالیت، سایر اقدامات به سرعت توسط واحد استان اصفهان صورت خواهد گرفت.

شریعتی در ادامه به پذیرش دانشجوی کارشناسی حرفه‌ای ارشد خبرنگاری بین الملی در تهران صبحت نمود که اطلاعات تکمیلی در تارنمای سازمان سنجش موجود می‌باشد.

رییس دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استان اصفهان با بیان اینکه درصدد هستیم برای سال 92 در مرکز اموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر 1 اصفهان(واقع در ملک شهر)در مقطع کاردانی حرفه‌ای در رشته‌های خبرنگاری، عکاسی خبری در مقطع کارشناسی حرفه‌ای در رشته خبرنگاري(گرایش اجتماعي و فرهنگي) و عكاسي خبري مجوزهای لازم را کسب و پذیرش دانشجو نماییم.

وی تصریح کرد: وجود رشته خبرنگاری در سطوح بالای تحصیلی برای بالابردن سطح علمی خبرنگاران بسیار مفید خواهد بود.

معرفی آموزش‌های علمی کاربردی نیازمند فرهنگ سازی است

وی در خصوص کاربردی و مهارتی بودن رشته‌های تحصیلی در کشور گفت: در کشورهای پیشرفته 70 درصد آموزش‌ها در دانشگاه‌های علمی کاربردی و 30 درصد آموزشی، نظری و تحقیقاتی است در صورتیکه سهم آموزش‌های کاربردی در ایران تنها 13 درصد است. لذا با همت مسؤولان دانشگاه، نظام جامع آموزش‌های مهارت و فناوری تدوین، مصوب و ابلاغ گردید تا بر اساس این نظام، سهم آموزش‌های مهارتی در کشور توسعه چشم گیری داشته باشد.

رییس دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استان اصفهان عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی-کاربردی با ایجاد آموزشهای میان دوره‌ای و تک پودمان‌های تخصصی و همچنین اجرای نظام‌های صلاحیت حرفه‌ای و اشتغال‌زایی برای افراد جهت ارتقای حوزه شغلی افزایش میزان تسلط شغلی و حرفه‌ای خود برنامه‌های مفصلی دارد که در زمان مقرر جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید برای معرفی آموزش‌های کاربردی فرهنگسازی صورت پذیرد، تاکید کرد: این فرهنگسازی ابتدا باید از مسوولان کشوری آغاز شود تا با یاری همه دستگاه‌ها در جهت ارتقای آموزش‌های مهارتی و در نهایت رشد اشتغال و کارآفرینی تلاش شود.

شریعتی گام بعدی فرهنگسازی را در خانواده‌ها دانست و گفت: باید این نگاه و تفکر مبنی بر این که تنها دانشگاه‌های دولتی می‌تواند اعضای یک خانواده را به خوشبختی برساند از بین برود و والدین بدانند که آموزش‌های مهارتی می‌تواند در آینده شغلی فرزندشان مفید باشد. متاسفانه افرادی با مدرک دکتری به اینجانب جهت استخدام مراجعه می‌نمایند که از دانشگاه‌های دولتی معتبری دانش اموخته شده‌اند ولیکن شغلی مناسب و در خور و شان انها وجود ندارد.

وی در پایان یادآور شد که در کنار بستر سازی جهت توسعه "نرم افزار ها" و "سخت افزارها"، کشور عزیزمان جهت رسیدن به توسعه پایدار و اقتصادی پویا، نیازمند تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر و یا همان "فکرافزار" می‌باشد که این مسولیت خطیر به عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی گذاشته شده است.




بازدید : 191
نویسنده : حامد عابدی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: متاسفانه بیشترین سهم طرح‌های پژوهشی در این دانشگاه تنها توسط 25 درصد اعضای هیئت علمی انجام می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، شاهین شیرانی صبح امروز (یکشنبه) در آیین تجلیل از پژوهشگران منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مناسبت هفته پژوهش بیان کرد: خوشبختانه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستر مناسبی برای رشد پژوهشگران ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه باید در زمینه پژوهش‌های کاربردی تلاش بیشتری صورت پذیرد، افزود: پژوهشی مفید است که باعث افزایش سطح سلامت جامعه و یا تبدیل به فناوری و تولید ثروت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: خوشبختانه به دست توانمند پژوهشگران کشورمان پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در فناوری‌هایی همچون نانو، سلول‌های بنیادین و علوم هسته‌ای انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در میان دانشگاه‌های کشور گفت: این دانشگاه تنها در سال‌های 89 و 90 به ترتیب با رشد 120 و 58 درصدی امتیاز در میان دانشگاه‌های کشور روبه‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه نمودار پژوهش نسبت به اعضای هیئت علمی نامتقارن است، تصریح کرد: متاسفانه بیشترین سهم کارهای پژوهشی در این دانشگاه تنها توسط 25 درصد اعضای هیئت علمی انجام می‌پذیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 20 مجله علمی و بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چاپ و منتشر می‌شود، افزود: این در حالی است که تنها مجلات چاپ شده در این دانشگاه در سطح استان در ISI نمایه شده و بین المللی است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به شرح زیر تقدیر شد.

در بخش مقالات از رویا کلیشادی با 36 مقاله بین المللی، غزال صراف‌زادگان با 26 مقاله بین المللی و معصومه صادقی با 22 مقاله بین المللی تقدیر شد.

هم‌چنین از حسن شجاعی به عنوان فناور برتر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ثبت اختراع نخستین باکتری بیماری زا تقدیر شد.

همچنین در بخش انتشارات علمی از نسترن ایزدی و پریسا مقتدایی، در بخش پژوهشگران غیر هیئت علمی در قسمت بیشترین مقالات، مجتبی اکبری، پرینازپورصفا، ندا ادیبی، حمید روح افزا، پریسا میرمقتدایی، نازیلا کساییان، زری نخودیان، در بخش بهترین کارشناس امور پژوهشی از مریم افشاری تقدیر شد.

همچنین کتاب اختلالات در بارداری و زایمان به عنوان بهترین کتاب منتشر شده در این دانشگاه برگزیده شد.

در پایان از سید حسین ابطحی، سید محمدعلی ابطحی، میلاد برادران و صابر خزایی به عنوان دانشجویان با بیشترین تعداد مقالات علمی تقدیر شد.




خانه رياضيات اصفهان گشايش يافت
نوشته شده در شنبه 18 آذر 1391
بازدید : 206
نویسنده : حامد عابدی

مشاور دفتر مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: زمان و انرژي ميان همه انسان‌ها به طور تقريبي مشترك است اما رمز موفقيت هر انساني درست كار كردن است.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، مهدي خیراللهی صبح امروز (سه شنبه) در آیین گشایش خانه ریاضیات اصفهان در دبیرستان سعدی با طرح این سؤوال که آیا مبانی آموزشی که در حال حاضر در مدارس و دانشگاه‌ها آموزش داده می‌شود، پاسخگوی نیازهای نسل آینده در جهان است، بیان کرد: دانش آموز و دانشجو نیاز به آموختن قدرت و سرعت حل مسايل دارد.

وي افزود: هر آنچه يك دانش آموز امروز به عنوان يك مسئله فرامي‌گيرد، فردا ممكن است به عنوان يك بحران در زندگي روزمره با آن مواجه شود.

مشاور دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بيان اينكه افرادي توانايي رفع مسايل را دارند كه هوش بالاي رياضي داشته باشند، گفت: البته الزاما هركسي كه هوش رياضي داشته باشد نبايد دانش رياضي بالايي هم داشته باشد.

وي زندگي انسان را به سه ضلع مثلث كار، زمان و انرژي تقسيم كرد و ادامه داد: زمان و انرژي ميان همه انسان‌ها به طور تقريبي مشترك است اما رمز موفقيت هر انساني درست كار كردن است.

به گزارش ايسنا، خانه رياضيات اصفهان كه يكي از نمايندگي‌هاي خانه رياضيات تهران مي‌باشد در اين مراسم گشايش يافت.




بازدید : 193
نویسنده : حامد عابدی

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخصه اصلی مجلس کنونی حرکت تحت امر رهبر معظم انقلاب است تا با دشمن شناسی، کفر ستیزی و ظلم‌ستیزی مدافع خواسته‌های مردم و احیاگر مطالبات رهبری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک در آیین نکوداشت هفتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس با عنوان "حکایت مرد تنها" و بزرگداشت روز مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس در راستای اجرای قانون اساسی و در راستای خط آیت‌الله مدرس حركت می‌كنند، اظهار کرد: در 150 سال اخیر نقش روحانیت در دفاع از اسلام و دفاع از حقوق مردم محروم بسیار تاثیرگذار و بی بدیل بوده است.

وی افزود: یک روحانی را نمی‌توان پیدا کرد که قراردادی استعماری را امضا کرده باشد و مبارزات آیت‌الله نوری، مدرس، کاشانی و دیگر مبارزان روحانی برپایه اسلام، گواه این موضوع است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شخصیت‌های مهمی از روحانیون در تمام این سال با تمام قوا در مقابل جریان‌های اسلام ستیز و استعمارگر ایستادگی كرده و هزینه آن را پرداخت كرده‌اند، ادامه داد: امروز نیز در سایه محور حاکمیت دینی و رهبر معظم انقلاب این راه همچنان با قدرت هر چه تمام‌تر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل شورای نگهبان از طرح‌های آیت الله مدرس بود تا قوانین منطبق بر شریعت اسلام باشد، اضافه کرد: شهید مدرس در زمانی در مجلس قد برافراشت که طرفداران سکولاریسم، موافقان رضاخان و لیبرال‌ها حضوری فعال در خانه ملت داشتند.

سالک با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکنون همیشه در مقابل ظلم و استکبار ایستادگی کرده‌اند، خاطر نشان کرد: شاخصه اصلی مجلس کنونی حرکت تحت امر رهبر معظم انقلاب است تا با دشمن شناسی، کفر ستیزی و ظلم‌ستیزی مدافع خواسته‌های مردم و احیاگر مطالبات رهبری باشد.




بازدید : 201
نویسنده : حامد عابدی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: شهید مدرس جزو پنج علمای طراز اول نجف بوده است و در زمانی پای در مجلس نهاد که اکثر نمایندگان آن افرادی کم‌سواد و وابسته به ارگان‌های مختلف بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در آیین نکوداشت هفتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس با عنوان "حکایت مرد تنها" و بزرگداشت روز مجلس با بیان اینکه آنچه امروز از فرهنگ و آموزه‌های اسلامی در اختیار ما قرارگرفته، مرهون مجاهدت‌های علمای دین بوده است، اظهار کرد: از اوایل درخشش نور اسلام، روحانیون با زحمات فراوان، اهدای شهید و تحمل مشقات زیادی اسلام ناب محمدی (ص) را حفظ کردند و آن را به دست ما رساندند.

وی با اشاره به ثبت و جمع‌آوری سخنان پیامبر اسلام و (ص)، ائمه معصوم (ع) و حفظ تقریرات آنها به عنوان یکی از مهم‌ترین کارهای روحانیت شیعه افزود: علما از ابتدا برای ثبت و ضبط آموزه‌ها و احادیث دینی سختی‌های فراوانی را متحمل شدند و حتی برخی در این مسیر فرسنگ‌ها راه برای فراگیری یك حدیث طی می‌كردند.

 امام جمعه اصفهان ادامه داد: بیشتر احادیثی که اکنون به دست ما رسیده است در نیمه دوم قرن اول و دوم توسط علمای شیعه و مراجعی جمع‌آوری شده که از شاگردان امام صادق(ع) بوده‌اند که بسیاری از آنها نیز در این راه به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه نباید فراموش شود که علمای شیعه همانند آیت‌الله مدرس و امام خمینی(ره) تربیت شده مکتب علمایی مانند شیخ کلینی، علامه مجلسی، شیخ صدوق هستند، گفت: اگر علما نباشند، شیاطین، جن و انس مردم را به گمراهی می‌كشانند و از همین رو باید همواره قدردان آنان بود.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه برخی فرقه‌های اسلامی، اطاعت از حاکمان را به هر نحوی كه حكومت كنند جایز و لازم می‌دانند، تاکید کرد: علمای شیعه اطاعت از حاکمان را در صورتی جایز می‌دانند كه در مسیر خدا و رسولش قدم بردارند.

وی با بیان اینکه شهید مدرس یک عالم بزرگ دینی است، خاطر نشان کرد: شهید مدرس هرچند به سیاست شناخته شده است ولی در علوم اسلامی از جمله فقه نیز سرآمد بوده است.

 امام جمعه اصفهان افزود: شهید مدرس جزو پنج علمای طراز اول نجف بوده است و در زمانی پای در مجلس نهاد که اکثر نمایندگان آن افرادی کم‌سواد و وابسته به ارگان‌های مختلف بودند.

وی با بیان اینکه برپایی چنین جلساتی برای بزرگداشت بزرگ‌مردانی همچون شهید مدرس واجب است، تصریح کرد: البته نه به این دلیل که جایگاه بزرگ ایشان نیازمند برپایی چنین جلساتی است، بلکه برای اینکه به ما یادآوری کند که باید با گذشت و فداکاری در برابر مستکبران بایستیم.




بازدید : 206
نویسنده : حامد عابدی

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: با رشادت‌های مردم و جوانان ایران اسلامی، یک کلمه از قرارداد الجزایر کم نشد و نتوانستند نظام سیاسی کشور را نیز در جنگ تحمیلی سرنگون کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی شامگاه گذشته (سه‌شنبه) در دومین یادواره شهدای شهر درچه در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هیچکدام از مسؤولان نظام باور نمی¬کردند جنگی علیه کشور آغاز شود، اظهار کرد: حداقل هدف دشمن از آغاز این جنگ، لغو قرارداد 1975 الجزایر و تسلط بر اروندرود بود.

وی افزود: براندازی نظام جدیدی که مردم با انقلاب اسلامی در کشور ایجاد کرده بودند و همینطور جلوگیری از صدور آن به کشورهای دیگر را می‌توان حداکثر هدف دشمن از آغاز جنگ با ایران دانست.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: با این اهداف آنها می‌خواستند قسمت‌هایی از ایران را تجزیه کرده و پتانسیل‌های انسانی و اقتصادی کشور را از بین ببرند.

وی با طرح این سوال که آیا آنها توانستند قرارداد 1975 الجزایر را لغو کرده و بر اروندرود تسلط یابند، گفت: در سال 1369 صدام که حاکم وقت عراق بود در نامه‌ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهور وقت ایران تاکید کرد که تمام مفاد قرارداد الجزایر را قبول دارد و به آن متعهد خواهد بود.

رحیم صفوی با اشاره به اینکه صدام چون قصد حمله به کویت را داشت این نامه را نوشت، تصریح کرد: صدام می‌خواست با پذیرفتن این قرارداد، ایران در حمله عراق به کویت به کشور هدف حمله کمک نکند.

به لطف رزمندگان اسلام یک کلمه از قرارداد الجزایر کم نشد

وی تاکید کرد: اما مهمتر از همه این بود که با رشادت‌های مردم و جوانان ایران اسلامی، یک کلمه از قرارداد الجزایر کم نشد و نتوانستند نظام سیاسی کشور را نیز سرنگون کنند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید تاکید کرد که جنگ بسیار پدیده بدی است، افزود: جنگ تحمیلی بسیاری از منابع انسانی و اقتصادی ما را نابود کرد.

وی ادامه داد: جنگ بسیار پدیده وحشتناک و ترسناکی است و رزمندگان و جوانان این سرزمین بسیار شجاع بودند که به قلب جبهه رفتند.

رحیم صفوی با اشاره به حمله سال 2003 آمریکا به عراق و سرنگونی صدام خاطر نشان کرد: صدام چنان ذلیلانه همچون موشی در سوراخ دستگیر شد و به چوبه دار سپرده شد.

وی ادامه داد: صدام در هنگام اعدام ذکر کرد که عراقی‌ها و آمریکایی‌ها من را اعدام نمی‌کنند بلکه این ایرانی‌ها هستند که من را اعدام خواهند کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه آمریکا با حمله به عراق قصد روی کار آوردن یک حکومت لاییک و نزدیک به خود را داشت، عنوان کرد: برای نخستین بار در عراق یک دولت شیعه و پارلمانی با اکثریت شیعه و دینی روی کار آمدند.

وی ادامه داد: نوری مالکی نخست وزیر عراق انسان شجاع و انقلابی است و تنها کسی است که حاضر شد حکم اعدام صدام را با وجود تمام فشارها امضا کند.

وی با ذکر این مطلب که کویتی‌ها در موقع حمله عراق بیش از هفت ساعت مقاومت نکردند و کشورشان را به عراق سپردند، تاکید کرد: اما جوانان رشید این سرزمین با مقاومت هشت ساله اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

رحیم صفوی با اشاره به مقاومت رزمندگان در خرمشهر ادامه داد: عراق با دو گردان و حملات هوایی سنگین قصد داشت خرمشهر را در 48 ساعت تصرف کند اما رزمندگان اسلام بیش از 34 روز با کمترین امکانات مقاومت کردند.

تنها نامی از شوروی در تاریخ مانده است

وی همچنین با بیان اینکه شوروی نیز یکی از کشورهایی بود که با ارسال سلاح به عراق به آن کشور برای جنگ با ایران کمک می‌کرد، افزود: آقای ولایتی وزیر خارجه وقت در نامه‌ای به وزیر خارجه شوروی تاکید کرد که موشک به عراق ارسال نکنید چون عراق از این موشک‌ها برای کشتن مردم ایران استفاده می‌کند.

رحیم صفوی ادامه داد: اما شوروی در پاسخ متذکر شد که ایران به مجاهدین افغان در افغانستان کمک نکند تا نیروهای شوروی کشته شوند تا شوروی نیز به عراق سلاح نرساند.

وی تصریح کرد: اما در آخر هم شوروی در افغانستان شکست خورد و هم به 15 قسمت تقسیم شد و تنها نامی از آن در تاریخ ماند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به حمله اخیر اسراییل به نوار غزه اشاره کرد و گفت: کل نوار غزه 360 کیلومتر مربع است و دو میلیون نفر در آن ساکن هستند و تنها در چند روزه جنگ 600 موشک اسراییلی به غزه اصابت کرده است.

وی تصریح کرد: اما حماس و جهاد اسلامی توانستند حتی هواپیمای اسراییلی را منهدم کنند که این خود شکست بزرگی برای اسراییل است.

وی افزود: اسراییل هیچگاه تصور نمی‌کرد که موشک‌های حماس و جهاد اسلامی تا نزدیک تلاویو برود و این پیروزی بزرگی برای گروه حماس است.

وی افزود: اسراییل در این حمله نیز مانند دو حمله پیش خود در سالهای 2006 و 2008 شکست خورد.




بازدید : 206
نویسنده : حامد عابدی

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه نخواهیم داد سردر جدید دانشگاه صنعتی اصفهان با هزینه میلیاردی ساخته و در حق مردم خمینی شهر اجحاف شود.

محسن صرامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه حدود 90 درصد اراضی دانشگاه صنعتی اصفهان در محدوده شهرستان خمینی شهر واقع شده است، اظهار کرد: متاسفانه مسؤولان دانشگاه صنعتی با ساخت سردر با هزینه میلیاردی اقدام به خمینی شهر گریزی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل ما نام خمینی شهر و اصفهان نیست، تصریح کرد: اما این کار مسؤولان دانشگاه از بین بردن هویت‌ها است و قصد دارند دانشگاه را از محدوده شهرستان خمینی شهر خارج کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: استدلال مسؤولان دانشگاه صنعتی اصفهان از ایجاد درب و همینطور ساخت سردر جدید وجود مشکلات حراستی و امنیتی در ورودی فعلی است در صورتیکه تاکنون هیچ مشکلی در این خصوص گزارش نشده است!

وی ادامه داد: به فرض هم که مشکلاتی در امنیت و حراست وجود دارد چرا ورودی و سردر جدید در محدوده خمینی شهر ساخته نشده است.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدا در نامگذاری این دانشگاه نیز در حق مردم خمینی شهر اجحاف شده است، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد این سردر با هزینه میلیاردی ساخته شود و دوباره در حق خمینی شهر اجحاف شود.

وی ادامه داد: این مسئله به صورت جدی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری خواهد شد.

صرامی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان در حدود 60 میلیارد تومان به شهرداری خمینی شهر برای عوارض بدهکار است، گفت: متاسفانه برای ساخت و سازها در این دانشگاه هیچ مجوزی صادر نشده است و مسؤولان دانشگاه، خود دولتی مستقل تشکیل داده و قوانین خود را اجرا می‌کنند.

گفتنی است، خبرنگار ایسنا برای شنیدن نظرات دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با وجود تماس‌های مکرر با رییس دانشگاه موفق به مصاحبه با همدانی گلشن در این خصوص نشد و مدیر روابط عمومی این دانشگاه به خبرنگار ایسنا اعلام کرد که رییس دانشگاه تمایل به پاسخگویی در این زمینه ندارد.




ساخت دستگاه خود دریافت بطری در اصفهان
نوشته شده در چهار شنبه 1 آذر 1391
بازدید : 1607
نویسنده : حامد عابدی

دستگاه خود دریافت بطری در اصفهان طراحی و ساخته شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کویر خودرو سپاهان و طراح این دستگاه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت محیط زیست و بازیافت بطری‌ها به عنوان یکی از پرتعدادترین زباله‌ها در محیط زیست این دستگاه توسط این شرکت بومی سازی شده است.

مهران صفدار با بیان اینکه این دستگاه تنها توسط برخی شرکت‌های خارجی تولید می‌شود، افزود: شرکت دانش بنیان کویر خودرو سپاهان نخستین شرکت ایرانی است که موفق به ساخت این دستگاه شده است.

وی ادامه داد: این دستگاه تنها قابلیت تحویل بطری‌های پلاستیکی و فلزی را دارد و در داخل خود به تفکیک آن می‌پردازد.

صفدار اضافه کرد: قابلیت ذخیره سازی و کاهش حجم بطری‌ها از مهمترین مزیت‌های این دستگاه است.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این دستگاه برای صاحبان آن کسب درآمد در حدود روزی 20 تا 30 هزار تومان از محل بازیافت این زباله‌ها خواهد داشت.

وی یادآور شد: این دستگاه برای رستوران‌ها، شهرداری‌ها، مدارس ، دانشگاه‌ها و تمام اماکن پر رفت و آمد مفید خواهد بود.

صفدار ادامه داد: می‌توان این دستگاه را به گونه‌ای تنظیم کرد که در مقابل تحویل بطری‌ها کارت اتوبوس تحویل دهنده شارژ شود.