پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 213
نویسنده : حامد عابدی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ما نمی گوییم کار کردن برای زن مناسب نیست، اما فعالیت بیرون از منزل برای زن فضیلت نیست به طور مثال زنی که پشت تریلی می نشیند برایش فضیلت ایجاد نمی شود، بلکه همسر داری، مهر و محبت برای او فضیلت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان با اعلام تسلیت و همدردی با زلزله زدگان بوشهر بیان کرد: همه ما در کشور وظیفه داریم که به هموطنان خود در بوشهر کمک کنیم.

وی با بیان اینکه هلال احمر با اعلام شماره حساب 99999 در بانک های ملی، ملت و مسکن آماده جمع آوری کمک های نقدی مردم برای زلزله زدگان بوشهر است، افزود: وقوع این رخدادها در کشور می تواند امتحانی برای همه هموطنان باشد که چگونه می توانند به همدیگر کمک کنند و وظیفه انسانی و شرعی خود را انجام دهند.

خطیب جمعه اصفهان در ادامه به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در هفته پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در طول مدت فعالیت، این بنیاد توانسته خدمات خوبی به مردم و به خصوص قشر آسیب پذیر جامعه ارایه دهد.

وی اضافه کرد: این بنیاد باید مسکن های بزرگ بسازد، چون فقرا به خاطر توکلی که به خدا دارند معمولا صاحب اولاد بیشتری هستند و باید مسکن ها به گونه ای طراحی شود که مدت زیادی در آن زندگی کنند.

امام جمعه اصفهان همچنین به سالگرد پیوند ارتش با مردم در 29 فروردین اشاره کرد و گفت: در این روز به فرمان امام (ره) ارتش در تمام شهرهای ایران رژه رفت و مردم نیز از آن ها استقبال کردند که بسیار در حرکت انقلاب اسلامی تاثیر گذار بود.

وی در پایان به شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و این حضرت را نماد کامل یک زن و الگویی برای تمام انسان ها از جمله زنان و مردان دانست.

طباطبایی نژاد افزود: حضرت زهرا (س) چهار خصوصیت مهر و عطوفت، همسرداری، بچه داری و فرزندپروری را داشت که مهمترین خصوصیت ها برای یک زن است.

وی تصریح کرد: ما نمی گوییم کار کردن برای زن مناسب نیست، اما فعالیت بیرون از منزل برای زن فضیلت نیست به طور مثال زنی که پشت تریلی می نشیند برایش فضیلت ایجاد نمی شود، بلکه همسرداری و مهر و محبت برای او فضیلت است. 


:: برچسب‌ها: نمازجمعه , طباطبایی نژاد ,



مصطفي پورمحمدي: استكبار از عزت و وحدت ما مي‌ترسد
نوشته شده در چهار شنبه 21 فروردين 1392
بازدید : 251
نویسنده : حامد عابدی

 رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: روز ملی فناوری هسته‌ای، نمادی برای تحول علم و فناوري و پويايي صنعت کشور است و به همين دليل استكبار از وحدت و عزت ما در تمامي زمينه‌ها در هراس است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، صبح امروز (سه‌شنبه) به مناسبت روز بزرگداشت فناوری هسته‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز با بیان اینکه آمارهای رشد توسعه علمی کشور بسیار قابل توجه و ارزشمند بوده است، اظهارکرد: در حال حاضر 4 میلیون دانشجو و 6 میلیون فارغ‌التحصیل و دهها هزار استاد دانشگاه و صدها دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد و در چندسال اخیر از رتبه‌های اول رشد علمی در جهان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توسعه علمی کشور را به عنوان اصلی‌ترین هدف و رسالتی بزرگ برگزیده‌اند، افزود: هیچ حوزه‌ای به اندازه دانشگاه و دانشگاهیان و موضوعات تحقیقات و پژوهش‌ها وقت مقام معظم رهبری را نمی‌گیرد و ایشان شخصاً این حوزه را مدیریت می‌کنند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه اگر می‌خواهیم از گزند متجاوزان و سلطه طلبان آسوده باشیم باید مسیر توسعه و رشد علمی را بپیماییم، ادامه داد: خوشبختانه پیمودن این مسیر باعث شده جامعه جوان کشور پرتلاش به پیش رود.

پورمحمدی دانش هسته‌ای را به عنوان نماد بلوغ علمی، فناوری و صنعتی کشور دانست و عنوان کرد: در دانش هسته‌ای باید علوم فراوانی با ساز و کار مناسب با هم پیوند داده شود تا دستاوردهای فناوری هسته‌ای به ثمر برسد.

وی با بیان اینکه حساسیت دنیا به دلیل رسیدن کشور ما به قابلیت ممتاز در دانش فناوری هسته‌ای است، اظهار کرد: باید به این نکته توجه کرد که تنها با دانش و پژوهش نمی‌توان به قله پیشرفت رسید و باید این دانش و پژوهش تبدیل به فناوری، صنعت و ثروت گردد تا یک کشور به جایگاه مناسب رسد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای کشور، 30 سال است، گفت: این مطلب نشان دهنده وجود نسلی پویا را دارد که خود را برای ساختن آینده‌ای ممتاز و برجسته برای کشور آماده می‌سازد.

پورمحمدی با بیان اینکه دانشمندان جوان هسته‌ای کشور نه انقلاب اسلامی و نه جنگ تحمیلی را تجربه کرده‌اند، افزود: ولی خوشبختانه این نسل چنین به نظام، کشور و ملتش تعلق داشته است که توانسته روی پای خود بایستد و برای کشور افتخارآفرینی کند.

وی با اشاره به برخی هجمه‌های دشمن در خصوص نبود تعلق جوانان به نظام و انقلاب، گفت: وجود دانشمندان هسته‌ای در کشور گواه وجود علاقه و تعلق در جوانان نسل پس از انقلاب به نظام و انقلاب و کشور است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه امام با پیروزی انقلاب بمب نوری را منفجر کردند، ادامه داد: حاصل انفجار بمب‌های جنگی و هسته‌‌‌ای، تخریب است، در صورتی که حاصل انفجار نور، پیشرفت، خیر و محبت است.

پورمحمدی افزود: دنیا از داشتن کلاهک هسته‌ای در ایران نمی‌ترسد چون آمریکا، روسیه، چین، کره شمالی و حتی اسرائیل کوچک نیز کلاهک هسته‌ای دارند بلکه باید بگوییم دنیا از عزت ما، از انگیزه ما و وحدت و پیام ما می‌ترسد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما موجب ایجاد انگیزه و تحول آفرینی و تغییر در ملت‌های آزادی‌خواه جهان شده است، تصریح کرد: ما به جوان فلسطینی انگیزه و امید دادیم که می‌تواند روبروی دشمن صهیونیست بایستد و یا پیروز شود و یا با عزت نفس به شهادت برسد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگرچه مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، اما باید این سؤال پرسیده شود که اگر ما دوست آمریکا و رفیق اسرائیل بودیم اجازه می‌دادند که صاحب فناوری‌های روز دنیا شویم؟ آیا می‌توانستیم صاحب فناوری‌های نانو، دانش هسته‌ای و امثالهم شویم؟

پورمحمدی در پاسخ به این سؤالات تأکید کرد: البته که آنها در صورت دوستی اجازه نمی‌دادند که به فناوری‌های نو دست پیدا کنیم، چون می‌خواهند در جهان یکه‌تازی کنند و همه کشور‌ها زیر سلطه آنها باشند.

وی گفت: اگر می‌خواهیم کشور به پیشرفت و تعالی برسد و حماسه اقتصادی حقیقی در کشور ایجاد شود، باید علمی که در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تولید می‌شود را به فناوری تبدیل کرده و از این علم در بازار کار و صنعت و تولید محصولات مفید و ثروت استفاده کنیم که خوشبختانه بلوغ کافی در کشور به خصوص در میان جوانان وجود دارد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهمیت چرخه تبدیل علم به ثروت، بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح این چرخه را طراحی و هدایت کرده تا بتوان به خوبی از علم تولید شده در دانشگاه‌ها استفاده کرد و اقتصاد کشور را متحول ساخت.

پورمحمدی شرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را یکی از مصداق‌های مهم حماسه سیاسی عنوان کرد و افزود: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سفری به اروپا اعتراف کرد که به دلیل بلوغ سیاسی مردم ایران ما با دولتی منتخب روبرو هستیم که با صحبت‌های سابق سردمداران آمریکا متفاوت بود و نشان دهنده عقب‌نشینی مواضع آنها است.

وی خاطرنشان‌کرد: درست است که ممکن است قانون انتخابات مشکلاتی داشته باشد که البته مجلس آن را تصویب می‌کند اما چیزی که مهم است خود انتخابات و بلوغ سیاسی و بالندگی مردم در کشور است.


:: برچسب‌ها: پورمحمدی , فناوری , هسته ای , دانش , استکبار , انتخابات ریاست جمهوری ,