پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 580
نویسنده : حامد عابدی

 نخستین مجمع خیرین فن آفرین استان اصفهان با هدف حمایت از توسعه فن آفرینی در کشور و استان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شامگاه گذشته (شنبه) در این مراسم با بیان اینکه فن آفرینی چیزی شبیه به کار آفرینی است، اظهار کرد: فرد فن‌آفرین در واقع همان کارآفرین است با این تفاوت که این کارآفرینی باید بر مبنای فعالیت علمی و نوآورانه باشد.

محمود شیخ زین الدین افزود: باید به دنبال این بود که فارغ التحصیلان دانشگاهی نوآور بتوانند علم خود را به ثروت تبدیل و کارآفرینی کنند.

وی با اشاره به خدمات شیخ بهایی در اصفهان عنوان کرد: شاید بتوان شیخ بهایی را یکی از نخستین فن آوران در کشور دانست که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان جشنواره ای در سطح ملی به نام او هر ساله برگزار می شود.

شیخ زین الدین با بیان اینکه این شهرک ساختاری موثر در فرایند توسعه مبتنی بر دانایی بوده و کار آن متکی به بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان است، گفت: با توجه به اینکه دولت تمام زیرساخت های لازم را در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فراهم کرده است، اما به کمک خیرین برای حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان در این بخش نیاز است.

وی ادامه داد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نتیجه همکاری انسان‌هایی خوش‌فکر در دانشگاه، صنعت و استانداری بود تا ارتباط صنعت و دانشگاه ایجاد شده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قادر به تجاری کردن طرح های نوآورانه خود باشند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد فارغ‌التحصیلان این مرکز پنج برابر پارک‌های فناوری بزرگ کشور است، افزود: نیازمند حمایت خیران از این بخش هستیم تا بتواند در ساخت ساختمان‌های در حال احداث و یا تخصیص اعتبار حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان تاثیر گذار باشد.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم با اعلام نامزادها برای انتخاب هفت عضو اصلی هیئت مدیره مجمع خیرین فن آفرین، از حاضران رای گیری شد که نتایج آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ هیئت مدیره مجمع خیرین فن آفرین استان اصفهان از هفت عضو اصلی که به وسیله آرای خیرین و یک عضو حقوقی و یک عضو حقیقی که از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معرفی می‌شوند، تشکیل خواهد شد.


:: برچسب‌ها: خیرین , مجمع , شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان , فن آفرین , شیخ بهایی ,



بازدید : 230
نویسنده : حامد عابدی

 عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی یکی از چالش‌های بزرگ زمانه ما را بازسازی فلسفه اسلامی دانست و بر توسعه بخشیدن به این فلسفه برای علوم انسانی و طبیعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، غلامعلی حدادعادل عصر امروز (یکشنبه) در نخستین همایش بین المللی فلسفه مکتب اصفهان که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، بیان کرد: چالش بزرگ زمانه ما بازسازی فلسفه اسلامی است و بنابراین ناچاریم این فلسفه را بازسازی کنیم و توسعه ببخشیم تا پشتوانه‌ای برای علوم طبیعی و انسانی باشد.

وی افزود: تاریخ فلسفه و نگارش آن و همچنین فلسفه اسلامی، به گونه‌ای که در حال حاضر نزد ما موجود است، تاریخ دیرینه‌ای ندارد و این شیوه تاریخ نگاری تحلیلی جدید از اختراعات تاریخ نگاران غربی بوده که البته بسیار خوب است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همین تاریخ نگاری جدید اصطلاح مکتب اصفهان شکل گرفته است، افزود: این اصطلاح توسط فیلسوفان و مورخان فلسفه اسلامی عنوان شده است که توجه دانشگاه اصفهان به این مطلب امری طبیعی است و البته سزاوارتر از دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان جایی برای پرداختن به این مطلب وجود ندارد و باید میراث ‌دار این مکتب باشد.

حدادعادل با بیان اینکه مکتب اصفهان را باید یکی از دستاوردهای حکومت صفویه در اصفهان و ایران دانست، ادامه داد: متاسفانه هنوز صفویه شناسی در کشور ما به صورت کامل و صحیح وجود ندارد و باید به این امر اهتمام بیشتری شود.

وی با اشاره به دوران طولانی سلطنت شاه عباس صفوی گفت: در این دوران دو عامل دین و سیاست موجب اعتبار حکومت صفویه در ایران و جهان شد.

حدادعادل عنوان کرد: در آن زمان حکومت صفویه با اتحاد و یکپارچه کردن کشور به یک وحدت ملی دست یافته بود که پیش از آن با حکومتهای محلی در کشور وجود نداشت.

وی افزود: این حکومت در غرب روبروی هجوم دولت قدرتمند عثمانی که تا پشت دروازه‌های وین پیش رفته بود، در شرق جلوی ازبکان و در خلیج فارس از نفوذ پرتغالی‌ها به خاک کشور جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حکومت صفوی سیاست را با عامل مهم فرهنگی به نام تشیع همراه کرده بود، یادآور شد: دو بال قدرتمند دین و سیاست توانست صفویان را به یکی از قدرتمندترین حکومتهای آن روز جهان از نظر امنیت داخلی، رشد اقتصادی، رشد معماری و قدرت نظامی تبدیل کند.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی بود که مکتب اصفهان شکل گرفت. اگر آن را به یک درخت تشبیه کنیم، خاکی که ریشه این درخت در آن است حکومت صفوی، ریشه آن عقل و ایمان و عرفان، تنه این درخت فیلسوفان بزرگی نظیر میرداماد و میرفندرسکی و شیخ بهایی، هوایی که این درخت در آن رشد و نمو کرده است، فضای معارف شیعه است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس میوه درخت مکتب اصفهان را فیلسوفان پس از میرداماد و میرفندرسکی دانست و بیان کرد: اگرچه با سقوط حکومت صفوی این مکتب از اوج و موج افتاد اما پایان نپذیرفت.

وی ادامه داد: اگر روزی تخت فولاد اصفهان به زبان درآید و از گوهرهایی که در دل خود نهفته سخن بگوید، در می‌یابیم که چقدر فیلسوف و عارف و متکلم در این مکتب پدید آمده‌اند.

حدادعادل افزود: مکتب اصفهان گامی بلند در راه تلفیق و پیوند میان عقل و عرفان و شرع بوده و مانند اشعه همگرایی در کانون مکتب اسلام به همدیگر رسیده است.

وی به تلاش ملاصدرا برای ارایه یک نظام هستی شناسی و یک الگوی معرفتی قابل قبول اشاره کرد و یادآور شد: فلسفه‌ای که هم اکنون در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود، ادامه همان مکتب اصفهان است که از ملاصدرا آغاز و نسل به نسل به حکیمان و عالمان زمان ما همچون علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) رسیده است.

حدادعادل افزود: سیر تفکر فلسفی امروز ما در همان جاده همسو با تفکر ملاصدرا و مکتب اصفهان است و در طول چهار قرن از این جاده اعراض نشده است.

وی با بیان اینکه اهمیت برگزاری این همایش تنها نشان دادن واقعیت تاریخی مکتب اصفهان نیست، تاکید کرد: اگرچه چاپ اثرات ارزشمند حکمای مکتب اصفهان کار بسیار خوبی است، اما باید مقدمه‌ای برای مطالعه و تحقیق عمیق مکتب اصفهان تبدیل شود.

حدادعادل با بیان اینکه باید به روح و جوهر این مکتب توجه شود، گفت: آنچه در این مکتب اهمیت دارد این است که فیلسوفان این مکتب چگونه توانستند منطق را همراه با عرفان و شهود عرفانی و شرع در این مکتب جای دهند.

وی اضافه کرد: کسی که نهج البلاغه را مطالعه کرده باشد می‌تواند شهادت دهد که معارف علوی زمینه‌ای برای تلفیق عقل، دل و شرع است که حکمای ما به دنبال آن بوده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز در جهان متفاوت با عصر صفوی یک حکومت اسلامی به نام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، بیان کرد: رهبری این حکومت در 34 سال گذشته با دو حکیم، فیلسوف و معلم اخلاق بوده است که حضرت امام (ره)، استاد این معارف و مقام معظم رهبری نیز اهل حکمت و از معتقدان به حکمت اسلامی هستند.

وی تفاوت حکومت صفوی را با جمهوری اسلامی وجود عالمان در راس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به فرهنگ اسلامی نیاز به فلسفه اسلامی داریم که نقطه مقابل فرهنگ غربی است.

حدادعادل ادامه داد: فلسفه غربی که در بسیاری از جهان سیطره دارد، دین و وحی در آن جای ندارد و در آن فلسفه جای دین نشسته و فیلسوفان حکم پیامبران را دارند.

وی در پایان افزود: فلسفه غربی در حقیقت انسان را از آسمان بریده است و پایه‌های امانیسم را در جان همه انسان‌ها تقویت کرده است.


:: برچسب‌ها: فلسفه , منطق , دین , حداد , حدادعادل , فلسفه غربی , صفوی , حکومت , فیلسوف , ملاصدرا , شیخ بهایی , میرفنرسکی ,



بازدید : 261
نویسنده : حامد عابدی

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اهمیت جایگاه حوزه های علمیه و مساجد در شهر اسلامی، بر اجرای طرح شهر اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت‌الله مرتضی مقتدایی صبح روز گذشته (پنجشنبه) در دومین همایش ملی شهر اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان بیان کرد: طراحی شهر اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است ولی متاسفانه دیر به فكر آن افتاده ایم.

وی افزود: اما سوالی که مطرح می شود این است که در این شهر اسلامی جایگاه حوزه های علمیه و مساجد کجاست؟

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه متاسفانه 30هزار مسجد در کشور امام جماعت ندارد، اضافه کرد: در شهر و کشور اسلامی مساجد باید همیشه دایر باشد و نماز جماعت در آن برگزار شود.

وی با بیان اینکه شهر اسلامی خواسته رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های برنامه پنجم توسعه است، ادامه داد: همچنین امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب تاكید داشتند تمام اركان نظام، اعم از قوای سه گانه اسلامی شود كه یكی از این اركان، شهرها هستند.

مقتدایی با اشاره به اینکه با ایجاد شهر اسلامی می‌توانیم الگویی مناسب برای جهان ایجاد کنیم، گفت: در طراحی شهر اسلامی باید ترتیبی داده شود كه اول ظهر بازار، ادارات، ‌مدارس و مراكز آموزشی تعطیل شوند و نماز جماعت دایر شود.


:: برچسب‌ها: مسجد , امام جماعت , شهر , اسلامی , شهر اسلامی , حوزه علمیه , خبرگان ,



بازدید : 222
نویسنده : حامد عابدی

 امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخن حضرت امام(ره) که فرمودند تمام مقصد ما مکتب ماست، گفت: اوباما، بزرگترین دشمن ایران اسلامی تاکید کرده است که تا ایران، دینی باشد نمی‌شود با آن طرف شویم و وقتی توان غلبه بر آن وجود دارد که دین از آن رخت بر بسته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در کنگره بزرگداشت شهدای کارگر استان اصفهان هشدار داد: دشمنان می‌خواهند با پر اهمیت جلوه دادن نمادهای ملی نسبت به جلوه‌های دینی، دین را در جامعه کم رنگ کنند، آن‌ها با بزرگ کردن چهارشنبه سوری، نوروز و نظایر این‌ها می‌خواهند به این هدف نایل شوند.

وی ادامه داد: نوروز مورد نظر اوباما، نوروز منهای «یا مقلب القلوب و الابصار» است که این خود جلوه فتنه‌های گذشته و آینده در کشور بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند دشمنان از ایران هسته‌یی نمی‌ترسند، بلکه از ایران اسلامی می‌ترسند، افزود: باید با پررنگ کردن مظاهر دینی در جامعه به خصوص به وسیله خانواده‌های شهدا کشور را قدرتمندتر از پیش کنیم.

خاتمی با بیان این‌که «ملت بزرگ ایران اسلامی تنها در چهار دیواری ایران اسلامی نیستند» تاکید کرد: ملت ایران نه تنها در خاورمیانه، بله در مسایل تمام دنیا تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به راه حل مذاکره سوری-سوری ایران درباره مسایل سوریه گفت: آمریکا و اروپا با فرستادن اسلحه و مجهز کردن تروریست‌ها تلاش کردند که این کشور را نابود کنند اما موفق نشدند و پس از دو سال به این نتیجه رسیدند که این وضعیت تنها با مذاکره قابل حل است که این نشان دهنده موفقیت نظام در سطوح کلان جهانی است.

وی با بیان این‌که «دشمن در تلاش است با توطئه‌هایی از جمله اعمال تحریم‌ها عقبه مردمی نظام اسلامی را تحت فشار قرار داده و روبروی نظام قرار دهد» تصریح کرد: اوباما در 11 تیرماه گفته بود پس از تحریم‌ها ملت و دولت ایران دست خود را به نشانه تسلیم مقابل آمریکا بالا خواهند برد، اما یازدهم چندین ماه گذشت و در روز قدس همان سال و مردم دستان خود را با شعار مرگ بر آمریکا بالا بردند.

این عضو مجلس خبرگان افزود: آن‌ها با اعمال تحریم‌ها می‌خواستند چند نفری در خیابان‌ها دست به تظاهرات بزنند و آن‌ها در رسانه‌های‌شان بگویند چند صد هزار نفری در ایران علیه نظام تظاهرات کرده‌اند و فیلم‌های راهپیمایی‌های میلیونی شما را نشان دهند. این در حالی است که ملت ایران اسلامی با توجه به مشکلات اقتصادی که دشمن برای آن‌ها به وجود آورده هزینه حریت و آزادگی و استادگی خود را می‌دهند و در تظاهرات میلیونی 22 بهمن این مساله را به جهانیان نشان دادند و به امید الهی در انتخابات ریاست جمهوری نیز با شکوه شرکت خواهند کرد.

وی پیام شهدا را ولایتمداری آن‌ها دانست و گفت: با مطالعه وصیتنامه‌های شهدا می‌توان دریافت که آن‌ها به فرزند امام حسین(ع) یعنی حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفته و برای دفاع از دین به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل پیروزی انقلاب، حضور ولی فقیه به عنوان رهبر بود، در مراحل مختلفی از تاریخ حکومت پهلوی‌ها، کمونیست‌ها، ملی‌گراها و گروه‌های مختلف مبارزه کردند، اما این نظام متلاشی نشد و تنها رهبری ولی فقیه بود که توانست کمر نظام شاهنشاهی را بشکند.

این عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که «از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ نهادی به اندازه ولایت فقیه مورد هجمه دشمنان قرار نگرفته است» تاکید کرد: به همین دلیل بود که حضرت امام فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور شما آسیبی نرسد. این زمزمه جدید برخی جریانات در کشور است که می‌خواهند نهاد دین و ولایت فقیه را ضعیف کرده و مدل ترکیه را پیاده کنند که باید به آن‌ها گفت حکومت الهی باید حاکمی خدایی داشته باشد. این می‌تواند زمزمه فتنه آینده باشد. باید به ملت گفته شود در این 34 سال ولایت فقیه بوده کشور شما را از بحران‌ها نجات داده است.

وی بصیرت را پیام دیگر شهدا دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه واژه بصیرت را در مقابل واژه فتنه نام می‌برند و این به دلیل این است که بصیرت تنها راه نجات از فتنه‌هاست.

وی با بیان این‌که «دشمنان برای انتخابات آینده ریاست جمهوری برنامه‌هایی برای ایجاد فتنه دارند» اظهار کرد: سیاه‌نمایی شرایط کشور و بزرگنمایی مشکلات برای مایوس کردن مردم از نظام اسلامی مهمترین برنامه دشمن است. دشمن باید بداند تنها با یک دولت طرف نیست، بلکه با یک ملت طرف است، خوشبختانه چهارچوب اقتصاد کشور درست است و اگر مشکلاتی به وجود آمده به دلیل تحریم‌های شدید دشمنان است.

خاتمی ایجاد دعوا و میان برخی مسوولان را فتنه دشمن دانست و تاکید کرد: پس از سخنام مهم مقام معظم رهبری در باره مسایل اتقاق افتاده در مجلس و شهر قم هرکسی که این سخنان را فصل الخطاب قرار نداده و به مسایل دامن بزند ضدولایت فقیه است.

وی پخش شایعات دروغین در رسانه‌های وابسته به دشمنان را از جلوه‌های فتنه‌گری آن‌ها دانست و ادامه داد: این رسانه‌ها و سایت‌های وابسته فاسق هستند و مردم باید همیشه به اخبار این رسانه‌ها با نگاه بدبینانه نگاه کرده و اخبار آن‌ها را دروغ پندارند مگر در مسایلی که دروغ نبودن آن ثابت شود.

وی تحریف و تخریب جایگاه ولایت فقیه را یکی از مهمترین برنامه‌های دشمنان برای نابودی کشور دانست و ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری بارها با صلابت تاکید کرده‌اند که مذاکره با آمریکا کار اشتباهی است به دلیل این است که می‌دانند برخی مشکلات با مذاکره حل نمی‌شود و آمریکا می‌خواهد ایران روبروی او زانو بزند و تسلیم شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: حضرت امام آمریکا را مانند سگی دانسته بود که اگر از او فرار کنی به دنبال انسان می‌دود اما اگر بمانی و فرار نکنی آن سگ هم می‌ایستد.

وی داشتن بمب اتم را خلاف شرع دانست و گفت: بر اساس روایتی از پیامبر اسلام جایز نیست بر شهرهای دیگران سم ریخته شود که البته بمب اتم از سم هم بدتر است. البته مشکل آن‌ها انرژی هسته‌یی نیست و اگر از این مساله کوتاه بیاییم حقوق بشر را علم می‌کنند. حقوق بشر از نظر آن‌ها یعنی هر کسی هر غلطی در جامعه خواست بکند و حد زنا و حد شراب و مسایل دینی بر او جاری نشود.

وی با بیان این‌که «تمام مواضع رهبر گرامی همان مواضع حضرت امام است» تاکید کرد: تمام مواضع مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری حاصل کار کلان کارشناسی است که با گذشت زمان حقانیت آن به اثبات رسیده و خواهد رسید.

خاتمی در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به افتخارات استان اصفهان یکی از آن‌ها را تعداد بالای شهدای کارگر دانست و از ایشان به عنوان سرمایه بزرگ و ارزشمند این جهان و آن جهان یاد کرد و با اشاره به تاثیرگذاری جامعه کارگری در انقلاب اسلامی و پس از آن در دفاع مقدس ادامه داد: جامعه کارگری در دوران طاغوت با فعالیت‌های خود کمر رژیم شاه را شکست و پس از انقلاب در جبهه‌های حق علیه باطل بیش از هزاران شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد. جامعه کارگری با تمام تلاش‌های کمونیست‌ها و شعارهای آن‌ها به عنوان حمایت از کارگران، حتی یک روز هم جواب مثبت به آن‌ها نداد و پای علم دین و پرچم دین ایستاد.

وی با اشاره به این‌که «زنده نگهداشتن یاد شهیدان کمتر از خود شهادت نیست» خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم فرهنگ شهادت را پاسداری کنیم که با برگزاری چنین کنگره هایی این فرهنگ بازبینی شده و در جامعه گسترش داده خواهد شد.

وی با بیان این‌که «آرامش و امنیت امروز کشور مدیون شهیدان است» گفت: باید با بازگویی این موارد به نسل جوانی که دفاع مقدس را به خاطر ندارند گفته شود که اگر شهیدان جانفشانی نکرده بودند امنیت و آرامش فعلی در کشور حاکم نشده بود.

این عضو مجلس خبرگان به وضعیت کشورهای همسایه ایران اشاره کرد و افزود: باید دید که آمریکا چه خوابی برای این کشورها و خاورمیانه دیده است، اما با وجود تمام این توطئه‌ها، ایران اسلامی آرام و از امنیت کافی برخوردار است.

وی ادامه داد: بوش تاکید کرده بود که ناآرامی‌ها را به تهران می‌آوریم، اما به کوری چشم تمام دشمنان اسلام تهران و ایران اسلامی از امنیت برخوردار است.

وی با بیان این‌که «کنگره‌هایی که برای بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود دارای پیام‌های بزرگی است» اظهار کرد: پیام نخست شهدا وفاداری آن‌ها به اسلام و مکتب است و باید تاکید کرد که شهدا تنها برای مکتب و دین به جبهه رفته و جان خود را فدا کردند؛ چراکه معقول نیست انسانی جان خود را فدای خاک کند.


:: برچسب‌ها: خاتمی , احمد , تحریمها , اوباما , ن , روز ,