پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 430
نویسنده : حامد عابدی

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان گفت: در سال ۹۱ به دلیل اقدامات پیشگیرانه در سازمان قضایی نیروهای مسلح، با کاهش ۷.۹ درصدی ورودی پرونده‌ها نسبت به سال 90 مواجه بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، ابراهیم مهرانفر صبح روز گذشته (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمار تخلف در میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر اقشار مردم بسیار کم است، اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح به اقتضای وظایف ذاتی خود تلاش می‌کند کوچک‌ترین آلودگی به نیروهای مسلح پاک جمهوری اسلامی نفوذ نکند.

وی با اشاره به اهداف این سازمان که شامل عدالت کیفری، حمایت و پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی جامعه و دفاع از امنیت شهروندان است، افزود: در راستای محقق شدن این اهداف، راهکارهایی چون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات، کشف جرم، تعقیب مجرمین، رسیدگی به تظلمات، شکایات و گزارشات از نیروهای مسلح، رسیدگی، محاکمه، صدور و اجرای حکم و مجازات را دنبال می‌کند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس اصل 173 قانون اساسی، سازمان قضایی نیروهای مسلح تنها مرجع رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح هنگام خدمت است، اضافه کرد: تاکنون سه برنامه پنج ساله از سال 76 تا 91 برای نیروهای مسلح انجام گرفته که شامل آسیب‎شناسی، آسیب‎زدایی و پژوهش با تاکید بر بررسی و ارایه راهکارهای عملیاتی موثر برای پیشگیری از جرایم و تخلفات بوده است.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از جرایم و تخلفات بر روی ۲۰ جرم شایع در نیروهای مسلح کار و بررسی شد و تاکنون حدود ۸۰۰ راهکار احصا و تعدادی از آن ها برای اجرا در مبادی مربوطه بررسی و ابلاغ شده است و همچنین برنامه چهارم پنج‌ساله نیز تدوین شده و از امسال در حال آغاز و ابلاغ است.

مهرانفر با بیان اینکه در سال ۹۱ به دلیل اقدامات پیشگیرانه در سازمان قضایی نیروهای مسلح، با کاهش ۷.۹ درصدی ورودی پرونده‌ها نسبت به سال گذشته آن مواجه بوده‌ایم، گفت: تاکنون 69 هزار و 550 نفر ساعت آموزشی برای پرسنل انجام داده شده است و نیروها در سال جاری برای مشارکت و تحقق‎ حماسه سیاسی فعالیت کردند.

مهرانفر همچنین عنوان کرد: رسیدگی به جرایم خاص نظامی، جرایم در حین خدمت، جرایم عمومی نظامیان که در حین رسیدگی به جرم نظامی کشف شود، جرایم امنیتی نظامیان، جرایم اسرای ایرانی و بیگانه، جرایم کارکنان وزارت اطلاعات که در ارتباط با ماموریت و وظایف و یا مشتمل بر اسرار نظام باشد جزو صلاحیت‎های این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه کاهش اطاله‌ی دادرسی از دیگر دغدغه‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح است، افزود: با اقدامات انجام شده در سال ۹۱، میانگین رسیدگی به پرونده‌های دارای زندانی در دادسرا ۴.۹ روز، رسیدگی در دادگاه ۳.۷ روز و اجرای احکام ۱.۸ روز بوده است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان ادامه داد: همچنین متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های بدون زندانی در دادسرا ۴۵ روز، در دادگاه ۱۹ روز و اجرای احکام ۳۲ روز است.

مهرانفر با بیان اینکه اهانت به مافوق و مادون در نیروهای مسلح جرم غیرقابل گذشت است، اظهار کرد: اهانت در قانون نیروهای مسلح، جرم غیر قابل گذشت است و مجازات زندان دارد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان به اهمیت تکریم ارباب رجوع در این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: در بحث تکریم ارباب رجوع، از آنجایی ‌که متهمان، مراجعان و مخاطبان ما افراد خاصی هستند، لذا موضوع تکریم ارباب رجوع در این سازمان بسیار حایز اهمیت می‌باشد.

وی همچنین به بهره برداری از ساختمان جدید این سازمان حداکثر تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع ساخته شده است.

مهرانفر در پایان به زندان مخصوص نظامیان در اصفهان اشاره کرد و گفت: اگرچه احداث زندان نظامیان تا به حال با ۶۵ درصد پیشرفت مواجه بوده و وعده داده بودیم که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد اما متاسفانه به دلیل کمبود بودجه، بهره برداری آن با مشکل روبرو است.