پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 230
نویسنده : حامد عابدی

 یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بر اساس چهار نظرسنجی علمی که در چهار ماه اخیر انجام شده است، اقبال مردم برای شرکت در انتخابات در حال رشد بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، محمدحسین صفارهرندی عصر دیروز (یکشنبه) در دانشگاه صنعتی اصفهان، در تشریح نتایج این نظرسنجی‌ها اظهار کرد: 58 درصد گفته‌اند قطعا و 37 درصد نیز گفته‌اند احتمالا در انتخابات شرکت می‌کنند، که اگر نیمی از افراد دوم شرکت کنند، 70 درصد مشارکت در انتخابات را شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به اینکه "آیا در انتخابات سال 92 ریاست جمهوری امکان فتنه وجود دارد یا خیر؟"، اظهار کرد: در پاسخ به این پرسش باید میزان تحرکات و علل دشمنی آمریکا را به عنوان مهمترین دشمن جمهوری اسلامی بررسی کرد.

صفار هرندی یکی از این علل را تسلط راهبردی ایران بر عراق پس از اشغال آن توسط آمریکا برشمرد و افزود: بر اساس صحبت برخی تحلیلگران آمریکایی، با وجود هزینه سنگین اشغال عراق توسط آمریکا، ایران توانست امور را به دست گیرد و به قول آنها سردار سلیمانی عراق را می‌گرداند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اختیار گرفتن پهپاد آمریکایی توسط نیروی هوافضای سپاه را از جمله علل دشمنی آمریکا دانست و ادامه داد: این عملیات مهم نشان‌دهنده سرشاخ شدن جمهوری اسلامی با آمریکا به صورت غیرمستقیم است، اگرچه ایران حق دارد هواپیماهای نظامی و جاسوسی را که به صورت غیرقانونی به حریم هوایی آن وارد می‌شوند، شناسایی و منهدم کند.

صفارهرندی در ادامه با اشاره به جنگ هشت روزه اسرائیل در غزه اظهار کرد: آنها می‌خواستند کار غزه را در این جنگ تمام کنند اما اسرائیل اذعان کرد اگر حماس و جهاد اسلامی قدرتی دارند با تکیه بر جمهوری اسلامی پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه "آمریکا با اعمال تحریم‌های شدید و ایجاد آشوب در کشور، خواستار کشاندن ایران بر سر میز مذاکره است"، گفت: آمریکا با اعمال این تحریم‌ها می‌خواهد فاصله میان مردم و نظام را بیشتر و ضرباتی به جمهوری اسلامی وارد کند که به گفته مقامات آن کشور، ایران توانسته تحریم‌ها را دور بزند و کم کم خود را با این شرایط هماهنگ کند. کابوس آنها این است که کشوری که تاکنون نفت خام می‌فروخته، اگر بر اثر این تحریم‌ها بتواند فرآورده نفتی بفروشد دیگر تحریم نفت بی‌اثر خواهد بود.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، حمله به ایران را برای آمریکا بسیار هزینه‌بر دانست و تاکید کرد: به گفته یکی از تحلیلگران آمریکایی در روز نخست حمله به ایران باید منتظر کشته شدن 30 هزار آمریکایی بود که این یک فاجعه است. جنگ عراق و افغانستان، یک جنگ فانتزی برای آمریکا بود ولی احتمال حمله به ایران به دلیل قدرت نظامی و ضریب نفوذش تقریبا زیر پنج درصد است.

صفارهرندی فتنه اندوزی در انتخابات سال 92 را محتمل دانست و تصریح کرد: آمریکا با استفاده از فرصت انتخابات می‌خواهد از طریق عوامل داخلی خود مانند سال 88 فشار را برای تسلیم جمهوری اسلامی بیشتر کند. احتمال فتنه در انتخابات آتی ریاست جمهوری می‌تواند وجود نداشته باشد ولی نظام، فتنه 88 را پشت سر گذاشته است و آن تجربه می‌تواند در پیشگیری از یک فتنه دیگر موثر باشد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور برآورد خوبی از تحرکات دشمنان داخلی و خارجی دارند و با تسلط بر اوضاع، غافلگیر نخواهند شد و همچنین شرایط مخالفان نیز مانند قبل نیست.

صفارهرندی در ادامه در برابر پرسشی درباره بررسی عملکرد دولت‌های پیشین و استفاده از تجربیات این دولت‌ها در انتخابات آتی پاسخ داد: نمی‌توان این عملکرد را به صورت مطلق، بد یا خوب دانست و هرکدام از این دوره‌ها خدمات ارزنده‌ای داشته‌اند. برآیند خدمتگذاری در دولت‌های پس از انقلاب مثبت بوده و یکی از شواهد آن، رشد شش برابری مقالات علمی از سال 83 و همچنین پرتاب موجود زنده به فضاست که دشمن را بسیار خشمگین کرده است به طوری که به گفته بسیاری از مراجع علمی جهان ایران توانایی رسیدن به قدرت چهارم علمی دنیا پس از سال 2025 را دارد.

وی ادامه داد: دولت اصلاحات بر این باور بود که با توسعه سیاسی می‌تواند پیشرفت حاصل کند که متاسفانه این مهم محقق نشد که می‌توان مصداق این امر را شرکت 30 درصدی در انتخابات شوراها دانست که در آن زمان انجام شد. ولی به دلیل مشارکت 40 میلیونی مردم در سال 88 و 65 درصدی در انتخابات مجلس نهم، می‌توان گفت که مردم به برگزاری این انتخابات اعتماد دارند و معتقدند که بازی نمی‌خورند.

صفارهرندی با بیان اینکه "باید عوامل کاهنده در انتخابات را شناسایی کرد"، هم‌زمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را در میزان مشارکت مردم بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: به دلیل اهمیت شوراها در شهرهای کوچک و روستاها و همچنین اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای بزرگ می‌توان پیش‌بینی یک انتخابات پرشور را داشت.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره ادعای دخالت سپاه در سیاست تصریح کرد: از ابتدای تشکیل سپاه قرار نبود این نیرو مانند ارتش‌های ایران و دیگر نقاط جهان باشد و من هم وقتی وارد آن شدم به این دلیل بود که از نظر فکری و عقیدتی ساخته شوم. سپاه 90 درصد فرهنگی و 10 درصد سیاسی است. وقتی در جنگ تحمیلی صحبت از دفاع از سرزمین مطرح شد سپاه وارد شده و دستاوردهای خوبی نیز داشت.

وی در ادامه درباره جریان اصولگرایی و تشکیل آن گفت: از سال 81 جریانی به نام اصولگرایی شکل گرفت که نخستین دستاورد آن نیز پیروزی در انتخابات شورای دوم بود و پس از آن برای مجلس هفتم و ریاست جمهوری نهم خیز برداشت که البته موفق شد. برای انتخابات ریاست جمهوری نهم قرار بود چندین کاندیدا اعلام حضور کنند و در آخر هرکس از سوی مردم اقبال بیشتری داشت به عنوان کاندیدای اصولگرایان معرفی شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور محمود احمدی‌نژاد را در انتخابات ریاست جمهوری نهم به عنوان مستقل از هر جبهه و تشکل سیاسی را رد کرد و گفت: احمدی‌نژاد مولود تفکر اصولگرایی است و با تایید و حمایت این جریان بر سر کار آمد. در دوره اول انتخابات آقای احمدی‌نژاد با رای اصفهان توانست از آقای کروبی پیشی بگیرد و رقیب آقای هاشمی در دور دوم انتخابات شود.

وی در ادامه صحبتهای خود، به انتخابات سال 76 و پیروزی خاتمی در آن انتخابات اشاره و ابراز عقیده کرد: در آن دوره آقای خاتمی برای پیروزی کاندیدا نشده بود و می‌خواست خود را معرفی کند تا در دوره‌های بعدی شانس خود را امتحان کند. مهمترین دلیل پیروزی خاتمی، گفتمان جدیدی به نام تغییر بود که وی با ارایه آن توانست مردمی که از تورم 49 درصدی زمان هاشمی نگران و ناراضی بودند را به نفع خود پای صندوق رای بکشاند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مساله معیشت را از مهمترین مسایلی دانست که برای مردم در انتخابات آینده مهم و حیاتی است و اضافه کرد: البته این مساله همیشه برای مردم مهم و حیاتی بوده است و مردم ایران می‌خواهند مطمئن شوند که کشورشان بر روی نوار پیشرفت حرکت می‌کند.

صفارهرندی در پایان، به جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و ضمن انتقاد از حواشی مربوط به جلسه استیضاح گفت: اگر مجلس به حق گریبان دولت را گرفته است پس مرحبا به آن، اما اگر برای رو کم کنی این کار را کرده باید جلوی اینگونه کارها گرفته شود.




بازدید : 233
نویسنده : حامد عابدی

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت هرچقدر تانك‌هاي ما بهتر و هواپيماهاي ما پيشرفته‌تر و قدرت نظاميمان بالاتر رود، اما ثروت و اقتصاد و فرهنگمان رشد نداشته باشد اين قدرت تداوم نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، محسن رضايي عصر روز گذشته (جمعه) در همايش اقتصاد داخلي، سياست خارجي، آينده در مسجد سيد اصفهان با بيان اينكه اصفهان شهر قهرمانان ملي ايران است، اظهار كرد: اين شهر و استان، زادگاه غيورمرداني همچون خرازي، ميثمي و رداني‌پور است.

وي افزود: اصفهان پايتخت نخستين تمدن اسلامي در تاريخ و شهر همه خوبي‌ها و ارزش‌هاي انساني بوده و در مقاطع مختلف تاريخ نقش بالنده‌اي ايفا كرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نقش مردم اصفهان در دوران مشروطه، ملي شدن صنعت نفت و 22 بهمن بسيار تاثير گذار بود و هيچگاه نمي‌توان اين نقش بزرگ را ناديده گرفت.

وي در اين همايش كه حضور بختياري‌هاي اصفهان در آن بسيار مشهود بود، با اشاره به دعوت علماي اصفهان از عشاير بختياري براي كمك به مشروطه خواهان گفت: سلحشوران بختياري با لبيك به اين دعوت، پادگان‌هاي محمدعلي شاه را تصرف كرده و با سردمداري علماي اصفهان به كمك مشروطه خواهان تهران رفتند.

رضایی در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر كشور در شرايط حساسي به سر مي‌برد، تاكيد كرد: بايد با آگاهي و هوشياري بالا به وضعيت كنوني كشور نگاه شود و دستاوردهاي انقلاب در اين 34 سال را نمي‌توان ناديده گرفت.

وي افزود: در سال 57 كه انقلاب اسلامي و آفتاب ولايت طلوع كرد، قدرت كشور پس از چند صد سال دوباره احيا شد و توانست نفوذ خوبي در جهان به دست آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بيان اينكه قدرت بدون ثروت و فرهنگ ماندني نيست، تصريح كرد: هرچقدر كه تانك‌هاي ما بهتر و هواپيماهاي ما پيشرفته‌تر و قدرت نظاميمان بالاتر رود، اما ثروت و اقتصاد و فرهنگمان رشد نداشته باشد اين قدرت تداوم نخواهد داشت.

وي ادامه داد: به طور مثال در دوره صفوي كشور ما كه از نظر جغرافيايي چند برابر امروز بود، هم از نظر نظامي و هم از نظر اقتصادي و فرهنگي از سرآمدان جهان به شمار مي‌رفت.

رضایی اضافه كرد: در آن روزگار، كشورهاي پهناوري همچون هندوستان به زبان فارسي سخن مي‌گفتند و هركس براي نشان دادن سواد خود اشعاري از حافظ و سعدي را مي‌خوانده است.

وي با بيان اينكه متاسفانه پس از دوره صفوي كشور بسيار ضعيف و كوچك شد، گفت: به دليل فقر فرهنگي، علمي و اقتصادي براي نام آوردن از بزرگان علمي تنها به ابوعلي سينا و خواجه نصيرالدين و همه دانشمندان قديم ايران تكيه مي‌شد، چون هيچ انسان شاخصی در دوره پس از صفوي رشد نيافت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در اين دوره به دليل نبود توليدات فرهنگي در كشور، فرهنگ بيگانه جايگزين شده و حتي تفسيرهاي مذهبي نيز وارونه به مردم گفته مي‌شد.

وي با بيان اينكه خوشبختانه انقلاب اسلامي سرآغاز يك خيزش جديد در كشور شد، افزود: در حال حاضر به اين دليل، ايران پشتوانه بسياري از كشورهاي جهان است.

رضایی با طرح اين سووال كه چرا با توجه به اين قدرتي كه جمهوري اسلامي ايران دارد در قيمت‌هاي مرغ و برنج و گوشت و معضل اعتياد و گراني اقلام مصرفي خود مانده است، تصريح كرد: خيمه نظام سه ستون قدرت، اقتصاد و فرهنگ دارد که ستوان اول محقق شده اما دو ستون بعدي هنوز ايجاد نشده است.

وي با اشاره به اينكه اگر پايه‌هاي اقتصادي كشور ساخته شود نفوذ ما در جهان بيشتر خواهد شد، ادامه داد: دليل اصلي تحريم آمريكا عليه ايران اين است كه آنها مطمئن هستند كه با اعمال اين فشار به دليل نبود زيرساخت‌هاي لازم اقتصادي در كشور و نبود تاثيرگذاري آن بر اقتصاد جهان، جمهوري اسلامي ضربه مي‌خورد و تاثير منفي نيز بر اقتصاد جهان نخواهد گذاشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر تحريم‌ها نيز برداشته شود نبايد به اقتصاد پيش از تحريم‌ها بازگرديم و بايد پايه‌هاي يك اقتصاد كارآمد و صحيح را پايه‌ريزي كنيم.

وي با اشاره به مشكلات يك اقتصاد نفتي تاكيد كرد: اقتصاد مبتني بر فروش نفت موجب پيشرفت زيرساخت‌ها نمی‌شود و مي‌توان گفت فروش نفت اعتلاي ثروت نيست، انهدام ثروت است.

رضایی ادامه داد: البته اگر از نفت چند محصول ساخته شود و به قيمت چند برابر نوع خام آن به فروش برسد هم ايجاد اشتغال كرده و هم توليد ثروت مي‌كند.

وي خشكي زاينده رود را حاصل يكي از بي‌برنامگي‌هاي موجود در كشور دانست و گفت: متاسفانه صنايع را به بالادست زاينده رود برده‌اند و با بي‌برنامگي شاه‌راه حيات اصفهان را خشكانده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بيان اينكه نبايد اقتصاد را با فعاليت‌هاي عمراني اشتباه گرفت، افزود: اگر سدي بر روي رودخانه‌اي نتواند توليد ثروت کند و اشتغالي به همراه داشته باشد بايد از نظر اقتصادي تخریب شده و در نقطه ديگري ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور پیش از تحریم‌ها نیز آسیب پذیر بوده است، گفت: متاسفانه علم ما تجاری سازی نمی‌شود و تنها تبدیل به مقاله شده و مورد استفاده کشورهای خارجی قرار می‌گیرد.

رضایی عنوان کرد: در کشور ما وسایل حمل و نقل مدرن وجود دارد اما هوای آلوده، شهرهای ما را احاطه کرده و دچار مشکل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ما در کشور سرمایه کافی داریم اما پول نداریم، تصریح کرد: اگر پولی هم در دست مردم وجود دارد، قدرت خریدشان با توجه به تورم کافی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سهم یارانه برای هر نفر ادامه داد: ارزش هر 45هزار تومان در سال گذشته معادل 15هزار تومان در حال حاضر است که نشان می‌دهد قدرت خرید به یک سوم کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه کمتر از عقل در اداره کشور استفاده شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم خوبی داریم، با خودزنی و خود تحریمی اجازه نداده‌ایم اقتصاد کشور ساخته شود و شیرینی به کام مردم باشد.

رضایی با اشاره به عملکرد دولت‌های پیشین در جمهوری اسلامی تصریح کرد: در همه دولت‌ها زحمت زیادی کشیده شده است و طبق آمارهای موجود پیشرفت‌های فراوانی نسبت به پیش از انقلاب داشته‌ایم اما باید بسیار بیشتر از این انجام شود.

وی با بیان اینکه باید اولویت به اقتصاد و معیشت مردم داده شود، ادامه داد: باید همان آفتاب اسلام که در سال 57 در کشور طلوع کرد در اقتصاد و فرهنگ نیز طلوع کند تا به شکوفایی اقتصادی و فرهنگی برسیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از امنیتی و سیاسی کردن اقتصاد و فرهنگ انتقاد کرد و گفت: نباید خلا نبود اقتصاد و فرهنگ را با سیاسی و امنیتی کردن اوضاع پر کرد.

وی با بیان اینکه بهترین راه حل برای اداره کشور مردمی کردن آن است، افزود: هرجا کار دولتی شده با مشکل روبرو شده‌ایم.

رضایی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: این طرح بسیار خوب بود اما متاسفانه دولت و مجلس در وسط راه نتوانستند آن را اداره کنند و در حال حاضر با مشکل روبرو شده‌اند که بهترین راه بردن یارانه‌ها در تولید و ایجاد اشتغال و ثروت برای مردم است.

وی با اشاره به کشاورزی در کشور گفت: این یکی از مشاغل بسیار مهم در کشور بوده است اما متاسفانه به دلیل کمبود آب در بسیاری از نقاط و نیز قدیمی بودن امکانات و وسایل کشاورزی، بسیار کاهش یافته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مشاغل خانگی را یکی از مهمترین عوامل اشتغال‌زا در برخی کشورهای آسیای جنوب شرقی دانست و عنوان کرد: بسیاری از وسایل الکترونیکی که در حال حاضر مورد استفاده ما در کشور قرار می‌گیرد محصول تولید در خانه است که در این کشورها تولید می‌شود.

وی به ارایه راه حل برای گذر از بحران اقتصادی پرداخت و تاکید کرد: نباید با مردم گدامنشانه برخورد کرد و اگر مسوولی خود را پاسخگوی مردم و آرایی که گرفته، بداند، بهتر فعالیت خواهد کرد.

رضایی یکی دیگر از راه حل‌های موجود در اداره اقتصاد را منطقه‌ای کردن آن دانست و گفت: باید کشور را به مناطق اقتصادی تبدیل کرده و اداره آن را به مردم واگذار کنیم تا واسطه‌ها برای فعالیت آنها کمتر شود.

وی برنامه‌ریزی در اداره کشور را بسیار حایز اهمیت دانست و بیان کرد: بدون پیش بینی و برنامه ریزی برای آینده کشور نمی‌توان آن را به خوبی اداره کرد، به طور مثال اگر ما تحریم‌ها را پیش بینی کرده بودیم حالا به این راحتی بر روی اقتصاد ما اثر نامطلوب نگذاشته بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حسابرسی و نظم در اداره کشور را بسیار مورد تاکید قرار داده و یادآور شد: حسابرسی در اداره کشور موجب به حداقل رسیدن مفاسد اداری می‌شود که لازمه آن کوچک کردن بدنه دولت است.

وی ادامه داد: باید در دولت هرکسی سرجای خود قرار گیرد و اگر اینگونه نشود مانند الان به دلیل ندانم کاری‌هایی اوضاع روز به روز بدتر می شود.

رضایی ادامه داد: نباید از تحریم‌ها بترسیم چون به زودی تمام می‌شود بلکه باید از بی‌توجهی و بی‌لیاقتی خود بترسیم و با برنامه‌ریزی از بحران عبور کنیم.




بازدید : 235
نویسنده : حامد عابدی

 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی در کشوری از ابتدای کودکستان تا انتهای دانشگاه از برنامه‌های وارداتی اروپا با اضافه کردن چند آیه از قرآن و چند روایت از ائمه استفاده می‌شود، نمی‌توان انتظاری از بسط فرهنگی اسلام در جامعه داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، آیت‌الله محمد صادق حائری شیرازی صبح امروز (سه‌شنبه) در دومین همایش تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توصیف یک کشتی که به دو بخش عرشه و کابین تقسیم می‌شود، بیان کرد: دو نوع مدیریت عرشه‌ای و کابینی در این کشتی انجام می‌شود که عوض شدن سیاست‌های کابین، الزاماً بر روی عرشه اثر نمی‌گذارد.

وی افزود: دین هم همچون کشتی دو جنبه کابینی و عرشه‌ای دارد و نماز و روزه و حج و جهاد و کل فروع دین در عرشه کشتی دین هستند که کابین آن انسان را از نور به ظلمت یا از ظلمت به نور می‌برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حسین فهمیده با کشتی دین از ظلمت به نور و قاتل شهید شوشتری از نور به ظلمت رفت و با وجود اینکه هر دو نماز می‌خواندند، برای اسلام دل می‌سوزاندند و جان خود را در دست گذاشته و تقدیم اسلام کردند.

وی با بیان اینکه حجاب را باید در انسان‌شناسی جستجو کرد، گفت: وقتی اروپا در قالب علوم انسانی آموزش‌های مورد نظر خود را بر جامعه اسلامی ارایه می‌دهد، نباید انتظار حجاب از دانشجویان و دانشگاهیان داشت.
حائری شیرازی ادامه داد: وقتی در کشوری از ابتدای کودکستان تا انتهای دانشگاه از برنامه‌های وارداتی اروپا با اضافه کردن چند آیه از قرآن و چند روایت از ائمه استفاده می‌شود، نمی‌توان انتظاری از بسط فرهنگی اسلام در جامعه داشت.
 
وی تصریح کرد: اسلام، انسان ایثارگر تربیت می‌کند در صورتی که اروپا انسان منفعت‌طلب تربیت کرده، یعنی بشر را در قالب منافعشان می‌بیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق گفته رهبر معظم انقلاب، علوم انسانی در دانشگاه‌ها باید از قرآن نشأت بگیرد، تاکید کرد: دانشجوی تربیت شده با این علوم انسانی، بیش از اینکه به فکر منافع خود باشد به فکر منافع جامعه است.

وی با اشاره به اختلاط محرم و نامحرم و همینطور وجود برخی لباس‌ها به سبک غربی در جامعه، تصریح کرد: استکبار جهانی می‌گوید حالا که لباسم را به جوانان پوشاندم فردا هر آنچه از جوانان می‌خواهم، انجام می‌دهند.

حائری شیرازی با بیان اینکه باید از ترویج فرهنگ غربی در کشور و جامعه جلوگیری کرد، ادامه داد: کسی که دوست دختر و پسر دارد، چگونه می‌تواند به فکر نماز و روزه باشد؟

وی با بیان اینکه نباید از پیشرفت تکنولوژی در جامعه هراس داشت، گفت: انسانی که با فرهنگ صحیح اسلامی تربیت شود از تکنولوژی به خوبی استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی با ترویج علوم غربی در دانشگاه‌ها، می‌خواهند دانشجویان را در برابر خدا خاضع نباشند اما در برابر دانشمندان اروپایی خاشع شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام، افزود: کلام امام چنان در وجود این دانشجویان اثر گذاشت که به تسخیر لانه جاسوسی دست زدند، در صورتی‌که در همان روزگار بسیاری از بزرگان سیاسی کشور، گفتند به خاطر این کار دانشجویان استعفا می‌دهند.

وی با بیان اینکه باید حجاب جزو آموزه‌های دانشگاهی قرار گیرد، ادامه داد: لازم است این مبحث مهم اسلامی به صورت علمی و کاربردی و عینی مورد بررسی قرار گیرد.

حائری شیرازی عنوان کرد: برای پیشبرد فرهنگ اسلامی در جامعه نیاز به سینما و سینماگر اسلامی، فوتبال و فوتبالیست اسلامی و بطور کلی مدیران قوی اسلامی داشته و داریم.

وی ادامه داد: یک فوتبالیست قوی مسلمان نه برای پول و تنها برای رضای خدا گل می‌زند و می‌تواند موجب گسترش فرهنگ اسلامی در میان جوانان شود.

 




بازدید : 226
نویسنده : حامد عابدی

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: متاسفانه وزارت علوم در و پیکر ندارد و هر کس هر رشته‌ای که می‌خواهد می‌تواند بخواند در صورتی که آن فرد هیچ تناسبی با آن رشته ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) در دومین همایش تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بیان کرد: چرا در شهر فرهنگی اصفهان چنین همایش‌هایی باید هرچند سال یکبار برگزار شود؟!

وی با بیان اینکه نتایج این همایش باید به صورت کاربردی پیگیری شود، افزود: همایش‌ها و گردهمایی‌هایی که تنها به مقاله نوشتن و سخنرانی بپردازد، نمی‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.
  
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه حجاب مقدمه‌ای برای عفاف است، ادامه داد: نیت اصلی اسلام برای واجب کردن حجاب، رسیدن زن و مرد به پاکدامنی است.

وی اضافه کرد: اسلام عفت و پاکدامنی را ابتدا برای مردان به کار برده و از آنان خواسته که با چشم ناپاک به زنان نامحرم نگاه نکنند تا پاکی و منزهی آنان از دست نرود.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه بار سنگین عفاف بر روی دوش مردان است، تصریح کرد: نگاه به نامحرم همچون تیر زهرآلودی است و مردان باید نگاه‌های خود را از نامحرم دور نگاه دارند.

وی با اشاره به برگزاری مختلط کلاس‌های دانشگاهی، تاکید کرد: این اختلاط مخالف با احکام اسلام و حجاب و عفاف است و باید از آن جلوگیری کرد.

خطیب جمعه اصفهان ادامه داد: متاسفانه وزارت علوم در و پیکر ندارد و هر کس هر رشته‌ای که می‌خواهد می‌تواند بخواند در صورتی که آن فرد هیچ تناسبی با آن رشته ندارد.

وی افزود: به طور مثال درست است که پزشک زن و معلم زن نیاز داریم اما چه نیازی به مهندس معدن زن وجود دارد؟ مگر می‌شود مرد و زن نامحرم در زیر زمین زغال‌سنگ استخراج کنند؟!

طباطبایی نژاد تصریح کرد: در اسلام زن برای دندانپزشکی نمی‌تواند پیش دندانپزشک مرد برود و باید با تربیت دندانپزشکان زن از این مشکل جلوگیری کرد که خدا را شکر این اتفاق در جمهوری اسلامی رخ داده است.

 




بازدید : 233
نویسنده : حامد عابدی

 رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پیشرفت زنان در 34 سال حکومت جمهوری اسلامی نشان داد که حجاب دست و پاگیر نیست و زنان می‌توانند در تمام عرصه‌ها فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز (سه‌شنبه) در دومین همایش تجلیل از طلایه‌دارای عفاف و حجاب که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه باز شدن مسیر تعالی به روی بشریت و در هم شکستن طاغوت‌ها مرهون تلاش‌ شهدا است، افزود: یکی از مهمترین توصیه‌های شهدا به زنان در وصیت‌نامه‌هایشان این بود که چادر زن کوبنده‌تر از خون سرخ شهدا است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه حجاب برای مدیریت جسم و غریزه انسان در اسلام واجب شده است، تصریح کرد: دشمنان اسلام برای تسلط بر جوامع مسلمان، حجاب زنان را مورد حمله قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: مبارزه افرادی همچون رضاخان قلدر و آتاترک کافر نیز با حجاب در مسیر بسط استبداد و استکبار در جامعه بود.

نقدی با بیان اینکه حاکمان زورگو آزادی انسان‌ها را برنمی‌تابند، گفت: این حاکمان جوامع را ابزار لذت‌جویی و بهره‌مندی خودشان قرار داده و با هر پدیده فطری مقابله می‌کنند.

وی اضافه کرد: حاکمان زورگو می‌خواهند انسان‌ها مانند حیوانات سیرک باشند تا بتوانند آن‌ها را با نیازهای غریزی مدیریت کرده و بر آن‌ها مسلط شوند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه زنانی که در مکتب اسلام رشد کنند استکبارستیز و استبداد ستیز خواهند شد، تاکید کرد: چنین زنانی، فرزندانی را تربیت می‌کنند که در برابر ظلم، جور و استبداد ایستاده و با آن مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه حجاب مانع پیشرفت تعالی زن نیست، گفت: 59 سال حضور ننگین پهلوی‌ها در کشور با وجود اینکه حجاب را از سر زنان برداشتند، موجب پیشرفت و تعالی زنان نشد.

نقدی ادامه داد: اما پیشرفت زنان در 34 سال حکومت جمهوری اسلامی نشان داد که حجاب دست و پاگیر نیست و زنان می‌توانند در تمام عرصه‌ها فعالیت کنند.
 
وی با اشاره به درصد بالای طلاق در جوامع غربی یادآور شد: این آمارها نتیجه پیاده شدن سبک‌های غلط زندگی غربی است که در آینده‌ای نزدیک موجب انحلال این جوامع خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تظاهرات زنان یمنی و مصری در بیداری اسلامی، گفت: این زنان مسلمان با حضور در صف مقدم تظاهرات علیه ظلم نشان دادند که حجاب همیشه فرهنگ ظلم ستیزی را در جامعه گسترش داده است.

 




بازدید : 316
نویسنده : حامد عابدی

 بسته آموزشی اجرای پروژه‌های GIS در  نرم افزار ARCGIS برای نخستین بار در کشور به عنوان بستری برای تولید شغل و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و با هدف آموزش گام به گام و متناسب با نیازهای بازار کار تهیه شد.

مولف این بسته آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه GIS یک سیستم مدیریت و تحلیل داده‌های مکانی است، گفت: پرکاربرترین نرم افزار برای اجرای پروژه‌های GIS، ARCGIS است.

حمیدرضا ضیایی افزود: این نرم افزار تمام عملیات از جمله جمع آوری و ذخیره سازی داده‌ها، مدیریت و ساماندهی، تحلیل و آنالیز داده و نمایش اطلاعات مکانی را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: GIS یک بحث جدید است و باید به عنوان بستر مناسب برای تولید شغل و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد.

ضیایی ادامه داد: با توجه به نیاز دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به فراگیری این فناوری و کمبودهایی که در این خصوص احساس می‌شد، وجود داشت، اقدام به تولید بسته آموزشی با عنوان اجرای پروژه‌های GIS در ARCGIS نمودم.

این مولف گفت: این بسته آموزشی برای تمام دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مدیریت شهری، عمران، ترافیک و شهرسازی و تمامی رشته‌هایی که با نقشه کشی مرتبط است، مفید می باشد.

ضیایی یادآور شد: در این بسته آموزشی چندین پروژه متفاوت GIS به صورت مدیا به همراه کتاب آموزشی برای یادگیری بیشتر مخاطب وجود دارد.




بازدید : 237
نویسنده : حامد عابدی

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که امام حق بود و آمد و حکومت شاهنشاهی باطل بود و رفت، آمریکا نیز به زودی می‌رود و ملت مسلمان نماز را در بیت المقدس پشت سر رهبر معظم انقلاب اقامه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک شامگاه گذشته (شنبه) در مراسم "انقلاب اسلامی و مداحان اهل بیت" در مهدیه اصفهان با اشاره به اینکه قدرت حکومت اسلامی با پشتوانه ولایت فقیه محقق شد، بیان کرد: به فرموده حضرت امام (ره) ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.

وی افزود: نظام اسلامی ایران که تا دیروز با محوریت امام خمینی (ره) حرکت می کرد، امروز با محوریت خلف صالح ایشان، مرجع تقلید، دشمن شناس، مخاطب شناس، دین شناس، عالم، فیلسوف و مفسر، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای به حرکت خود ادامه می‌دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان هنری کسینجر، از مقامات ارشد سابق آمریکا در خصوص قدرت اسلام در قرن 21 گفت: این صهیونیست اسراییلی در کتاب خود می‌گوید سال 2000، سال قدرت اسلام با محوریت جمهوری اسلامی است و پشتوانه آن دستیابی به منابع اقتصادی در خلیج فارس و بیداری ملت ها در جهان است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند این قدرت اسلام را در منطقه بشکنند، تاکید کرد: باید دید که در حال حاضر که در سال 2013 قرار داریم آیا قدرت آمریکا شکسته شده است یا قدرت اسلام؟

سالک ادامه داد: به تعبیر یک مرکز تحقیقات آمریکایی، اگر اوباما در دوره ریاست جمهوری خود نتواند ابر قدرتی آمریکا را بازگرداند برای این کشور بسیار خطرناک خواهد شد.

وی ولایت فقیه را عمود خیمه و ستون اصلی نظام اسلامی دانست و گفت: متفکران آمریکایی مانند فوکویاما معتقدند که باید برای جلوگیری از قدرت گرفتن اسلام در خاورمیانه، ولایت فقیه را مورد حمله قرار داد اما باید گفته شود همانطور که در 14 قرن نتوانستید از قدرت اسلام جلوگیری کنید، الان هم نمی‌توانید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت و رهبری ما از آمریکا و اسراییل هیچ ترسی ندارند، خطاب به مردم تصریح کرد: شما و به خصوص جوانان مراقب باشید که ماهواره و اینترنت شما و انقلاب را دچار درون پوسیدگی نکند.

وی ادامه داد: همانطور که امام حق بود و آمد و حکومت شاهنشاهی باطل بود و رفت، آمریکا نیز به زودی می‌رود و ملت مسلمان نماز را در بیت المقدس پشت سر رهبر معظم انقلاب اقامه خواهند کرد.

سالک با اشاره به گرانی و تورم اخیر که در کشور وجود دارد، بیان کرد: عده‌ای دست به خود تحریمی زده‌اند و فکر می‌کنند با ایجاد نارضایتی، مردم روبروی نظام می‌ایستند که البته سخت در اشتباه هستند.

وی ادامه داد: آمریکا نیز در تلاش است با فشار بر کشور، اوضاع اقتصادی را بی ثبات کند تا یا نظام براندازی شود یا پای میز مذاکره بنشیند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوره محمد(ص) یادآور شد در این سوره خداوند متعال بهترین استراتژی را به ما داده است و آن این است که دشمنان اسلام یا تسلیم می‌شوند یا از بین خواهند رفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مداحان اهل بیت با ذکر چند خاطره از چند مداح  در سال‌های پیش گفت: با تعمیق در دین و تفکر در آن، مداحی کنید تا از خرافات و انحراف در دین جلوگیری شود.

سالک ادامه داد: از شرح حال و واقعه سازی در مداحی بپرهیزید و بیشتر اصل مطلب را بگویید و مداحی می‌تواند مخاطبانش را منقلب کند که ابتدا خودش منقلب شده باشد.

وی با بیان اینکه معقول و منطقی مداحی کنید، افزود: در جلسه‌هایی دیده شده که چند ساعت مداحی انجام می‌شود، اما عالم و روحانی تنها چند دقیقه فرصت می‌کند چند مطلب اخلاقی در آن جلسه ذکر کند که این بسیار بد است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همیشه شان روحانیون را حفظ کنید که دشمن می‌خواهد با پایین آوردن شان روحانی و حمله به آن‌ها به اسلام ضربه وارد کند.
 




بازدید : 251
نویسنده : حامد عابدی

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ممکن است مشکلاتی در معیشت مردم و گرانی ها وجود داشته باشد که البته به دست مسوولان برطرف خواهد شد، اما انقلاب و جمهوری اسلامی برای بالابردن عظمت مردم به وجود آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه امروز اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره تلاش ها و مجاهدت مردم شریف ایران بود، عنوان کرد: یکی از مهمترین اتفاقات در دهه فجر سال 57، اعلام همبستگی همافران ارتش با انقلاب اسلامی مردم ایران بود.

وی افزود: این اعلام همبستگی با وجود فشارهای دولت بختیار و احتمال تیرباران این ارتشیان شجاع صورت گرفت و بسیار در قوی تر شدن روحیه مردم موثر بود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه این انقلاب در طول تاریخ بشر بی سابقه بوده است، گفت: مردم ایران در ابتدا به یک انقلاب درونی در وجود خود دست زدند و پس از این انقلاب درونی، انقلاب بیرونی انجام شد و جمهوری اسلامی به وجود آمد.

وی ادامه داد: انقلاب درونی تحت تاثیر سخنرانی های روحانیان و غیر روحانیانی بود که به مردم فهماندند که اسلام به غیر از نماز و روزه و خمس و زکات وظایف مهم دیگری از جمله مبارزه با ظلم و کفر را بر عهده مسلمانان قرار داده است.

طباطبایی نژاد اضافه کرد: این مجاهدت ها و مقاومت های ملت ایران در مبارزه با ظلم و کفر موجب تاثیر گذاری بر روی بسیاری از مردم مسلمان جهان شد و بیداری اسلامی را در کشورهای منطقه شکل داد.

وی با بیان اینکه دشمن از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هیچگاه دست از دشمنی با جمهوری اسلامی بر نداشته است، تاکید کرد: اما این فشارها مردم ایران را برای پیشرفت کشور مصمم تر کرده است.

امام جمعه اصفهان تحقق استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی سال 57 دانست و تصریح کرد: در هیج یک از کشورهای منطقه نمی توان این آزادی و استقلال را مشاهده کرد.

وی افزود: ممکن است مشکلاتی در معیشت مردم و گرانی ها وجود داشته باشد که البته به دست مسوولان برطرف خواهد شد، اما انقلاب و جمهوری اسلامی برای بالابردن عظمت مردم به وجود آمد.

طباطبایی نژاد ادامه داد: در پیش از انقلاب هیچ روستایی گازرسانی نشده بود اما در همین استان کویری اصفهان در حال حاضر هیچ روستای بدون گازرسانی وجود ندارد.

وی یادآور شد: پیشرفت در صنایع دفاعی و هوافضا مانند آنچه در چند روز پیش صورت گرفت و دانشمندان توانستند موجود زنده ای را به فضا بفرستند، دستاورد همین جمهوری اسلامی است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تردید رسانه ها و مسوولان آمریکا از جمله وزیر خارجه این کشور در خصوص فرستادن میمون توسط ایران به فضا تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا گفته که دلم برای این میمون می سوزد، اما باید به آنها گفت که شما مردم مظلوم را مانند مورچه می کشید و حالا دلتان برای میمون می سوزد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فوت دکتر حسن حبیبی اشاره کرد و گفت: ایشان مرد عالم و بزرگی بودند که از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات ارزنده ای به کشور و ملت انجام داده اند.




بازدید : 214
نویسنده : حامد عابدی

 نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس به دلیل ارتباط نزدیکی که با مردم دارند همیشه در جریان مشکلات آنها قرار می گیرند و وظیفه دارند برای رفع آن بکوشند و آن را در جلسات متعدد مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمدعلی اسفنانی صبح روز گذشته (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری استان در سالن اجتماعات زندان مرکزی اصفهان بیان کرد: آمارهایی که نمایندگان در حوزه‌های مختلف از مشکلات ارایه می‌دهند با آمار مسوولان اجرایی متفاوت است و باید این اختلافات با بررسی در کمیسیون‌های تخصصی برطرف شود.

وی با اشاره به سخنان نمایندگان استان در جلسه شورای اداری و طرح برخی مشکلات مردم و کشور در این جلسه تصریح کرد: نمایندگان به دلیل ارتباط نزدیکی که با مردم دارند همیشه در جریان این مشکلات قرار می گیرند و وظیفه دارند برای رفع آن بکوشند و آن را در جلسات متعدد مطرح کنند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش افزود: مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکنون سه دیدار با رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان صداوسیما با حضور استاندار اصفهان و با محوریت مسایل استان برگزار کرده است.

وی در خصوص جلسه نمایندگان استان اصفهان با رییس جمهور گفت: این جلسه با محوریت مسئله آب در استان صورت گرفت.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه که بیش از 5/2 ساعت به طول انجامید با ارایه نقطه نظرهای 18 نماینده استان همراه بود و امیدواریم تاثیرات مثبتی داشته باشد.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان استان با معاون اول رییس جمهور گفت: این جلسه نیز با محوریت مشکلات و مسایل استان و با محوریت کمبود آب برگزار شد و جلسه خوبی بود.

اسفنانی در ادامه با اشاره به دیدار این مجمع با رییس سازمان صداو سیما بیان کرد: از آقای ضرغامی خواسته شد موضوع آب و وضعیت سرمنشأ تا آبریز آن مستند سازی شود که با این موضوع موافقت شد.




بازدید : 225
نویسنده : حامد عابدی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید بگذاریم وضعیت صنایع در استان تبدیل به بحران شود، که اگر این اتفاق رخ دهد کل کشور ضرر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک صبح روز گذشته (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری استان در سالن اجتماعات زندان مرکزی اصفهان با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی در کشور و استان باید بسیار مورد نظر مسوولان قرار گیرد، بیان کرد: مسوولان باید با برنامه ریزی و همدلی، وضعیت فرهنگی استان را ارتقا دهند.

وی وجود این همدلی میان مسوولان را بسیار مهم دانست و افزود: مسوولان امانتی بزرگ بر دوش دارند و باید برای عمل به وظایف خود در جهان آخرت پاسخگو باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بد آزادی بیان در رژیم شاهنشاهی یادآور شد ساواك از روحانیون تعهد می گرفت كه حق تشریح برخی آیات قرآن را برای مردم ندارد، اما امروز نظام اسلامی با تبیین آیات قرآن كریم عرصه بین الملل را در تسخیر خود قرار داده است.

وی در ادامه سخنان خود به وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: قانونگذاری، نظارت بر اجرای آن و ارتباط نزدیک با مردم سه وظیفه نمایندگان مجلس است.

سالک با بیان اینکه نوع ارتباط نمایندگان با مردم بسیار با اهمیت است، تصریح کرد: ارتباط نمایندگان با مردم نباید به صورت پوپولیستی باشد، بلکه باید به صورت واقعی و منطقی برقرار شود.

وی به نیازهای اساسی استان اشاره کرد و ادامه داد: باید نیازهای اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی استان برطرف شود كه این كار با حفظ و تقویت وضع موجود و جلب سرمایه گذاری ها امكان پذیر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت صنایع در استان نامطلوب است، تصریح کرد: متاسفانه تنها 25 تا 30 درصد صنایع در استان فعال است.

وی ادامه داد: نباید بگذاریم این وضعیت تبدیل به بحران شود که اگر این اتفاق رخ دهد کل کشور ضرر خواهد کرد.

سالک تاکید کرد: متاسفانه مردم در وضعیت معیشتی بدی به سر می برند و تحت فشار هستند و در دیدارها به ما می گویند که در تامین معاش خانواده دچار مشکل شده اند و شرمنده آنها می شوند.
 




بازدید : 236
نویسنده : حامد عابدی

 نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود 530 واحد صنعتی در این شهرستان متاسفانه نرخ بیکاری دو رقمی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، علی ایرانپور صبح روز گذشته (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری استان در سالن اجتماعات زندان مرکزی اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه پروژه فاضلاب مبارکه پس از 23 سال اجرایی شد، بیان کرد: این طرح با مشارکت بخش خصوصی با سرعت خوبی در حال اجرا است.

وی به احداث شهرک های صنعتی اول و دوم مبارکه اشاره کرد و گفت: این شهرک ها با مساحتی بالغ بر 94 و 98 هکتار فعال شده و همچنین فعال شدن ناحیه صنعتی ده سرخ می تواند ضامن اشتغال زیادی در شهرستان باشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی وضعیت اشتغال مردم شهرستان را مثبت ندانست و تصریح کرد: با وجود 530 واحد صنعتی در این شهرستان متاسفانه نرخ بیکاری دو رقمی است.

وی با اشاره به وضعیت بد جاده های منتهی به شهرستان مبارکه تصریح کرد: 80 هزار وسیله نقلیه و یك هزار و 500 دستگاه اتوبوس به سمت مباركه رفت و آمد می کنند و شركت ها و واحدهایی كه خودروهای آن ها در این منطقه تردد می كند باید برای احداث این جاده ها مشاركت كنند.

ایرانپور تاسیس پاسگاه در شهر کرکوند را برای تامین امنیت شهرستان بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: متاسفانه با وجود پیگیری های زیاد، هنوز این پاسگاه ایجاد نشده است.




بازدید : 578
نویسنده : حامد عابدی

مسوول امور دام جهاد کشاورزی کاشان گفت: بر مراکز پرورش پرندگان زینتی که مجوز ندارند نمی‌توان نظارت خوبی داشت، اما اگر بیماری خاصی ایجاد شود، اداره دامپزشکی برای بررسی به این مراکز مراجعه می‌کند.

مجید کافی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه کاشان پس از قم دومین پرورش دهنده پرندگان زینتی در کشور است، عنوان کرد: در این شهرستان، بیشتر مرغ عشق و فنچ پرورش داده می شود.

وی افزود: در فراخوانی که توسط جهاد کشاورزی استان برای اعطای مجوز به مراکز پرورش دهنده پرندگان زینتی در سال 1382 انجام شد، 500 واحد در کاشان ثبت نام کردند.

کافی زاده با بیان اینکه بیش از 99 درصد این مراکز در مناطق مسکونی و داخل شهر هستند و طبق قانون نمی¬توان به آن¬ها مجوز رسمی داد، ادامه داد: با توجه به شیوع آنفلوانزای پرندگان در مقطع زمانی سال 81-82، دامپزشکی، اداره بهداشت و اداره محیط زیست با توجه به وجود این مراکز در بافت مسکونی از دادن مجوز خودداری کرد

وی اضافه کرد: هنوز مشکل اعطای مجوز به این مراکز با توجه به اینکه آنها در بافت مسکونی هستند، وجود دارد و در حال حاضر بدون مجوز رسمی در حال فعالیت هستند.

مسوول امور دام جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه متمرکز کردن این 500 واحد در بیرون از بافت مسکونی فضای زیادی را طلب می‌کند، گفت: متاسفانه طرح تجمیع این مراکز به صورت استقرار در مجتمع‌های ساختمانی به دلیل کمبود آب در شهرستان عملی نشد.

وی تصریح کرد: به دلیل نداشتن مجوز نمی‌توان نظارت خوبی بر این واحدها داشت، اما اگر بحث بیماری خاصی در میان باشد اداره دامپزشکی به این مراکز برای بررسی مراجعه خواهد کرد.

کافی زاده ادامه داد: بیشتر این پرندگاه زینتی به خارج از کشور به خصوص کشورهای عربی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراکز اشتغال خوبی در شهرستان ایجاد کرده اند، گفت: طبق آمارهای چند سال گذشته حدود یک هزار نفر در این مراکز مشغول به فعالیت هستند.