پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 318
نویسنده : حامد عابدی

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: این دانشگاه شرایط لازم برای ایجاد رشته‌های تحصیلی مکانیک و برق در مقاطع دکترای تخصصی را دارد و امیدواریم در آیندهای نزدیک در شورای گسترش استان این موضوع به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، مهران مجلسی امروز (شنبه) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس تقسیم بندی دانشگاه‌های آزاد اسلامی در کشور، دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در منطقه چهار قرار می‌گیرند، اظهار کرد: در این منطقه سه واحد جامع و هفت واحد بسیار بزرگ وجود دارد که واحد خمینی شهر جزو واحدهای بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در حال حاضر سومین دانشگاه آزاد اسلامی در استان از نظر تعداد دانشجو پس از واحدهای نجف آباد و خوراسگان است، افزود: بیش از 9 هزار دانشجو در این واحد آموزشی در مقاطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به فعالیت هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر ادامه داد: با توجه به امتیاز یکهزار و 760 در میان دانشگاه‌های آزاد کشورکه برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در نظر گرفته شده است این واحد آموزشی آماده تبدیل شدن به یک واحد جامع است.

وی با بیان اینکه سه دانشکده‌ فنی و مهندسی، عمران و مکانیک و علوم انسانی در این واحد آموزشی قرار دارد، گفت: در تلاش هستیم دانشکده عمران را در چارت دانشگاه به صورت مستقل تشکیل دهیم.

مجلسی اضافه کرد: شرایط لازم برای تشکیل رشته‌های تحصیلی مکانیک و برق در مقاطع دکترای تخصصی در دانشگاه آماده است و امیدواریم در آینده نزدیک این موضوع در شورای گسترش استان به تصویب برسد.

وی به تشکیل هیئت امنای استانی برای انجام امور دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: این هیئت امنا مسوول رسیدگی به امور واحدهای آموزشی استان است و هیئت امنای مرکزی تنها نقش نظارتی را ایفا می‌کند.

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر با بیان اینکه تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور موظف به تدوین برنامه پنجساله برای گسترش و پیشرفت آن واحد آموزشی شده‌اند، عنوان کرد: در برنامه پنجساله آینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، 60 رشته تحصیلی جدید پیش بینی شده است که در حال حاضر رشته‌های ICT و کارشناسی ارشد در گرایش‌های برق، قدرت در شورای گسترش به تصویب رسیده است.

وی به وجود 175 عضو هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت و 350 حق التدریس در این واحد آموزشی اشاره کرد و افزود: اعضای هیئت علمی این دانشگاه با ترکیبی به صورت 80 نفر با مدرک دکترای تخصصی و 75 نفر دانشجوی دکترا تشکیل می‌شود.



 

 




بازدید : 203
نویسنده : حامد عابدی

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: سه طرح موتورسیکلت برقی، پرنده عمود پرواز و توربین بادی در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد که دستگاه توربین بادی در دانشگاه نصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، سعید رسولی امروز (شنبه) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با هدف حمایت از نخبگان جوان و اعضای هیئت علمی، باشگاه پژوهشگران جوان در این دانشگاه تشکیل شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد، برقراری ارتباط سازنده با صنایع کشور و انجام پروژه‌های پژوهشی است.

وی از ثبت 10 اختراع توسط اعضای این باشگاه خبر داد و افزود: برگزاری کارگاه‌های علمی، انجام طرح‌های پژوهشی و ارایه مقالات از جمله فعالیت‌های مهم این باشگاه است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر سرانه کتاب در این دانشگاه را به ازای هر دانشجو، 15 جلد کتاب عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر 122هزار و 600 جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه موجود است که تلاش می‌کنیم این تعداد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه این دانشگاه صاحب آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز به امکانات برای تحقیقات دانشجویان است، اضافه کرد: سال گذشته 600 میلیون تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در نظر گرفته شد که این مبلغ در سال جاری به حدود یک میلیارد تومان می‌رسد.

رسولی با بیان اینکه در حال حاضر 114 طرح پژوهشی خاتمه یافته، در دانشگاه به اجرا در آمده است، گفت: 41 طرح پژوهشی نیز هم اکنون در مرحله اجرا هستند.

وی به طرح‌های مشترک با برخی ادارات و صنایع استان اشاره کرد و گفت: پروژه‌ای با اداره برق استان به مبلغ 210 میلیون تومان انجام شد و چند پروژه نیز با مشارکت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انجام پذیرفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر به چاپ 180 مقاله ISI توسط اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: تا کنون 254 مقاله نیز در کنفرانس‌های معتبر خارجی به صورت سخنرانی و پوستر ارایه شده است.

وی به کسب شش عنوان بین المللی توسط دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: از سه طرح موتورسیکلت برقی، پرنده عمود پرواز و توربین بادی در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

هم‌چنین معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر نیز با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه در دو بخش فوق برنامه و قرآن و عترت است، گفت: بخش فوق برنامه شامل هشت کانون فرهنگی و هنری است که به هنر و کانون‌های آزاد اندیشی می‌پردازد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: تدوین نقشه جامع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر آغاز شده و با هدف مهندسی فرهنگی به زودی به اتمام می‌رسد.
 



 




بازدید : 243
نویسنده : حامد عابدی

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: موزه بزرگان دين تا پايان ارديبهشت ماه افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان محمد شريف ملک‌زاده عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان در سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با بیان اینکه معاندین نظام تبلیغات بدی را علیه نظام اسلامی و ملت ایران آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: موفقيت نظام اسلامی مديون خون شهدا است و خون شهدا اجازه نخواهد داد معاندین به سوء استفاده دست بزنند.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور در شرایط خاصی قرار دارد، افزود: باید همه کمک کنیم تا مشکلات اقتصادی هرچه زودتر برطرف شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: برخی‌ها با بزرگنمایی و درست کردن گزارش خبری در شبکه‌های معاند قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را دارند، در صورتی که این امر محقق نخواهد شد.

ملک‌زاده با اشاره به تحریم‌ها و مشکلاتی که بر اثر این تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: به لطف خدا و با دعای مردم و مقام معظم رهبری کشور از این شرایط عبور کرده و مشکلات به زودی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: نباید برخی خبرها در شبکه‌های معاندین نظام را جدی بگیریم چون کشور، ولایت فقیه دارد و به واسطه محبوبیت ایشان، کشور در جایگاه بالایی ایستاده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به نزدیکی انتخابات دوره يازدهم ریاست جمهوری و شورای‌هاي اسلامی شهر و روستا گفت: دشمنان در نظر دارند فضای خوب و مطلوب انتخاباتی کشور را تخریب کرده تا مشارکت حداکثری اتفاق نیفتد.

ملک‌زاده با بیان اینکه در تمام دولت‌های پس از انقلاب خدمت‌گزاری و خدمت‌رسانی انجام شده است، تأکید کرد: خوشبختانه این خدمت‌رسانی در دولت‌های نهم و دهم، چشمگیرتر و بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه تمام مكان‌ها و زمان‌ها در دولت‌های نهم و دهم برای خدمت‌رسانی مدنظر قرار گرفته است، اضافه کرد: بودجه كشور به صورتی تنظیم شده است که تمام نقاط کشور را پوشش دهد و امكان خدمت‌رسانی در تمام کشور ميسر شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به مصوبات استانی سفرهای ریاست جمهوری عنوان کرد: در دولت‌های پیش از دولت نهم تصویب یک مصوبه بسیار سخت و دشوار بود، در صورتی که در دولت نهم و دهم در سفرهای استانی این مصوبات بسیار آسان تصویب شده و دولت‌های آینده نیز آن را دنبال خواهند کرد.

ملک‌زاده با بیان اینکه موفقیت اصلی در کشور قرب به ولایت است، تصریح کرد: به امید خدا، مشکلات با دعای مقام معظم رهبری و کمک مردم و مسؤولان رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیاری در جهان اسلام به خاطر داشتن ولایت فقیه و وجود مقام معظم رهبری به جمهوری اسلامی افتخار می‌کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه اصفهان درخصوص مسائل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منحصر به فرد است، گفت: تنوع صنایع دستی در اصفهان به 196 مورد می‌رسد و تنها از سوی یونسکو 106 مهر اصالت به اصفهان داده شده است.

ملک‌زاده با بیان اینکه 6 اثر تاريخي در استان اصفهان به ثبت معنوی و جهانی رسيده است، افزود: یونسکو مراسم قالی‌شویی در مشهد اردهال را نیز به ثبت رسانده است که این نشان‌دهنده تلاش استانداری، دولت و علما در اصفهان است.

وی با بیان اینکه ما همه نوع موزه‌ای در ایران داریم اما جای موزه بزرگان دین در میان این موزه‌ها خالی است، گفت: خوشبختانه تمام کارهای لازم برای تشکیل این موزه انجام شده و تا آخر اردیبهشت ماه موزه بزرگان دین بازگشایی خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های گردشگری کشور و اصفهان استفاده کنیم، گفت: وقتی تمام زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر محقق شود، می‌توانیم به خود و کشورمان در این مورد رتبه جهانی دهیم.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه بیش از 600 مسجد توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت‌های نهم و دهم مرمت شده است، افزود: سهم اصفهان در این مرمت 130 مسجد با هزینه‌ای بالغ بر 8.5 میلیارد تومان بوده است.
 




مصلحی: گردشگری مهم‌ترین عامل توسعه استان اصفهان است
نوشته شده در پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392
بازدید : 435
نویسنده : حامد عابدی

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه گردشگری مهم‌ترین عامل توسعه استان است، به سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در این صنعت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان محسن مصلحی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان در محل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با دارا بودن 20 هزار اثر تاریخی هر ساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را جذب کرده است، اظهار کرد: اصفهان با دارا بودن 196 نوع صنایع دستی، بالاترین رقم را در بخش صادرات کشور دارد.

وی افزود: اصفهان با ثبت 106 مهر اصالت از یونسکو، نخستین جایگاه را در کشور دارا می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی در استان اصفهان بسیار بالا است، ادامه داد: به غیر از مراکز تاریخی که در این شهر وجود دارد، مناطق نمونه گردشگری و هم‌چنین سالن اجلاس سران با یک هتل 5 ستاره و مجموعه بزرگ سیتی سنتر در سال‌های اخیر در حال ساخت است.

مصلحی با بیان اینکه بیش از 85 درصد طرح‌های در حوزه گردشگری در استان اصفهان در حال انجام است، عنوان کرد: 15 درصد باقیمانده در 22 شهرستان دیگر استان در حال انجام است و مهم‌ترین اصل انجام این طرح‌ها استفاده از منابع موجود در سطح منطقه است.

وی با بیان اینکه گردشگری در استان اصفهان مهم‌ترین عامل توسعه این استان است، یادآور شد: می‌توان با استفاده از این ظرفیت استان اصفهان را جزو بهترین شهرها از نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جهان قرار داد.