پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 215
نویسنده : حامد عابدی

 با تشکیل پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز، این پایگاه اقدام به رتبه بندی برخی دانشگاه‌های کشور بر اساس شاخص های پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات(امکانات) و فعالیت‌های اجتماعی- اقتصادی نموده که در آخرین رتبه بندی که مربوط به سال 1390 می‌شود، دانشگاه صنعتی اصفهان با امتیاز 13/35 در میان دانشگاه‌های استان اصفهان رتبه نخست و در کشور رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه صنعتی اصفهان درخصوص این رتبه بندی به خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، گفت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در حال حاضر در ابتدای راه است و در نظر دارد با تغییر شاخص‌ها و بررسی مداوم دانشگاه‌ها به یک جمع بندی محاسباتی برسد.

سید رضا حجازی افزود: امیدواریم این پایگاه با به دست آوردن وجهه بین المللی بتواند به مرجع مناسبی برای رتبه بندی دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری، حداقل در جهان اسلام تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ممکن است این رتبه بندی‌ها که توسط این پایگاه در سال‌های ابتدایی اعلام می‌شود، نشان دهنده جایگاه اصلی دانشگاه‌های کشور نباشد، ادامه داد: البته نگاه ما به عملکرد این پایگاه همیشه مثبت بوده است و تلاش کرده‌ایم همکاری خوبی با آن داشته باشیم.

مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص نوع همکاری این دانشگاه با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، اضافه کرد: در دو سال اخیر تلاش شده است اطلاعات مورد نیاز این پایگاه برای رتبه بندی به صورت کامل و در زمان معین ارایه شود.

وی عنوان کرد: به طور معمول اطلاعات پژوهشی مانند تعداد مقالات در سایت‌های معتبر بین المللی در این سایت‌ها و پایگاه‌های علمی موجود است و نیازی به ارایه از سوی دانشگاه‌ها ندارد.

حجازی افزود: دانشگاه تنها اطلاعاتی که به صورت عمومی در دسترس نیست را برای بررسی به پایگاه‌های رتبه بندی همچون ISC ارایه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رتبه بندی‌های معتبری نظیر شانگهای و QS در جهان وجود دارد، عنوان کرد: این موسسات خصوصی با وجود دقت در فعالیت خود همیشه مورد انتقاد برخی از دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند.

مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: دلیل این انتقادها پررنگ کردن یکی از شاخص‌های رتبه بندی از دیگر شاخص‌ها است، به طور مثال یک موسسه پژوهش و موسسه دیگر آموزش را پررنگ‌تر و جدی‌تر از دیگر عوامل بررسی و مورد نظر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز رتبه بندی دانشگاه‌های کشور را آغاز نموده است، گفت: به نظر می‌رسد این رتبه بندی در سطح ملی است و نگاه بین المللی به آن نخواهد شد.

حجازی افزود: یکی از موارد مورد بررسی در این رتبه بندی فعالیت دانشگاه‌ها در عرصه‌های فرهنگی است که در رتبه بندی‌های بین المللی این مورد جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه رتبه بندی‌ها باید موجب ایجاد رقابت میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی شود، خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان در نظر دارد در سال جاری و در سال‌های آینده با ورود به سیستم‌های رتبه بندی بین المللی نظیر QS به سنجش کیفیت این دانشگاه بپردازد.

مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه در چند سال اخیر در خصوص فعالیت‌های پژوهشی، رشد چشمگیری داشته است، گفت: مهمترین مسایلی که مورد نظر پایگاه‌های رتبه بندی است کیفیت و کاربردی بودن پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه است که این دانشگاه با ایجاد پژوهشکده‌هایی مانند آب و فاضلاب و فولاد توانسته با عقد قرارداد با صنایع به این هدف نزدیکتر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 400 عضو هیئت علمی در دانشگاه مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه سابقه برخی از اعضای هیئت علمی بیش از 30 سال است و نزدیک به بازنشسته شدن هستند تصمیم به پذیرش اعضای هیئت علمی جوان به صورت سالانه داریم.

حجازی با اشاره به افزایش ظرفیت در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: هدف این دانشگاه رسیدن به پذیرش 45 درصد برای تحصیلات تکمیلی و 55 درصد برای دوره‌های کارشناسی است.

وی در خصوص بررسی وجهه بین المللی دانشگاه‌ها در رتبه بندی‌ها گفت: به طور معمول ارتباطات میان دانشگاه‌های کشورهای مختلف و میزان همکاری آنها با یکدیگر موجب بالارفتن وجهه بین المللی آن دانشگاه خواهد شد.

مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه صنعتی اصفهان برای همکاری با دانشگاه‌های معتبر دنیا بالا است، افزود: باید با تسهیل اینگونه رابطه‌ها به خصوص با دانشگاه‌های منطقه، وجهه این دانشگاه را ارتقا دهیم.




بازدید : 244
نویسنده : حامد عابدی

بازی رایانه‌ای نبردهای پایدار فتح المبین (بزرگترین عملیات دفاع مقدس) در اصفهان تولید شد.

مدیر موسسه فرهنگی دیجیتال فلق رایانه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: تولید بازی رایانه‌ای نبردهای پایدار فتح المبین (بزرگترین عملیات دفاع مقدس) از ابتدای سال آغاز شد.

حامد کمال با بیان اینکه یک گروه 10 نفره در تولید این بازی نقش داشته‌اند، افزود: اعضای این گروه از شهرهای اصفهان و تهران، کار تولید و اجرای این بازی را برعهده داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بازی رایانه‌ای فتح المبین از چهار مرحله تشکیل شده است، ادامه داد: مرحله کنار رودخانه، روی پل، جنگ بیابانی و جنگ شهری، چهار مرحله این بازی است.

وی اضافه کرد: این بازی به معرفی شهید حسن باقری طراح عملیات فتح المبین می‌پردازد.

کمال عنوان کرد: این بازی در سیستم‌های رایانه‌ای با گرافیک پایین نیز قابل اجرا است و نیازی به نصب امکانات خاص برروی سیستم ندارد.

به گزارش ایسنا، بازی رایانه‌ای نبردهای پایدار فتح المبین (بزرگترین عملیات دفاع مقدس) در نمایشگاه ملی دفاع مقدس در شیراز که در تاریخ هشتم مهرماه برگزار خواهد شد رونمایی می‌شود.




طراحی پمپ خلا در اصفهان
نوشته شده در یک شنبه 19 شهريور 1391
بازدید : 299
نویسنده : حامد عابدی

پمپ خلا توسط یک مخترع اصفهانی طراحی و ساخته شد.

مخترع این دستگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه پمپ خلا در بیش از 90 درصد صنایع کاربرد دارد، اظهار کرد: جاروهای صنعتی، انرژی هسته‌ای، صنعت چوب، تولید لامپ، آجر و سرامیک ار جمله مهمترین بسترهای صنعتی برای کاربرد پمپ خلا است.

محمد حاجی احمدی با بیان اینکه این محصول برای صنعت استراتژیک است، افزود: متاسفانه به دلیل تحریم‌ها این دستگاه به سختی از خارج به دست صنعتگران می‌رسید و سعی شد علاوه بر تولید این وسیله امکانات بهتری به آن اضافه شود و این امکانات به گونه‌ای بود که آن را به عنوان اختراع معرفی نمود.

وی ادامه داد: هزینه نوع خارجی این وسیله با کارآیی کمتر در حدود 3 تا 4 هزار دلار است در صورتیکه قیمت این اختراع در حدود دو میلیون تومان است.

حاجی احمدی با بیان اینکه این پمپ یک میلیمتر جیوه خلا ایجاد می‌کند، اضافه کرد: این پمپ قابل استفاده با برق تکفاز و سه فاز است.

وی عنوان کرد: سرعت تخلیه این پمپ 6/8 دهم متر مکعب بر ساعت است و تا 14 متر مکعب بر ساعت قابل ارتقا می‌باشد.

این مخترع جوان افزود: این دستگاه به شماره 3900417 در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.




بازدید : 254
نویسنده : حامد عابدی

استاندار اصفهان گفت: متاسفانه برخی از مسؤولان در جلسات شورای اداری و در جلسه شوراهای برنامه ریزی استان شرکت نکرده‌اند و تنها مشغول انتقاد هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی عصر روز گذشته (شنبه) در جلسه شورای اداری استان که در محل مصلی برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه‌ها با عنوان شورای اداری استان برگزار می‌شود تا تعامل و گفت‌وگو میان دستگاه‌های اجرایی برقرار شود نه اینکه دستگاه‌ها به جنگ همدیگر بروند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسؤولان در جلسات شورای اداری و در هیچ جلسه شوراهای برنامه ریزی استان شرکت نکرده‌اند و تنها مشغول انتقاد هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به انتقادهایی که از عملکرد استانداری و برخی دستگاه‌های زیر مجموعه آن از سوی برخی نمایندگان مجلس می‌شود، افزود: بهتر است با نقد منصفانه خدمت به مردم را تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: به طور حتم هم محدودیت‌ها و هم ظرفیت‌های استان بسیار بالا است که در تلاش هستیم در این مدت باقیمانده از دولت دهم از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه در چند روز اخیر انتقادهایی درخصوص وضعیت گردشگری و عملکرد استانداری از سوی برخی عنوان شده است، گفت: باید از مردم به خصوص صنف صنایع دستی پرسیده شود که چه تحول شگرفی در این صنعت با برنامه ریزی‌های مدیریت استان پدید آمده است.

وی همچنین در خصوص سفر اخیرش به مالزی اظهار کرد: یک سفر سه روزه که مخارج آن توسط دولت مالزی تامین می‌شد انجام گرفت و طی این سه روز دستاوردهای زیادی از جمله اهدای لوح تقدیر از سوی نخست وزیر مالزی به استاندار اصفهان بود که این افتخاری برای تمام مردم اصفهان است.

استاندار اصفهان با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت دهم تاکید کرد: این دولت با برنامه ریزی‌های شبانه روزی توانست هدفمندی یارانه‌ها را مدیریت و اجرایی کند.

وی ادامه داد: در مدت خدمت کدام دولت فشارهای اقتصادی و سیاسی بر کشور به این صورت زیاد بود و دولت توانست این مسایل را مدیریت کند.

ذاکر اصفهانی به افزایش صادرات غیر نفتی استان به 48 درصد از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: از سال 87 تا ابتدای سال جاری صادرات غیر نفتی استان 120 درصد رشد داشته است.

وی افزود: از سال 88 تا 90 تعداد 2314 فقره جواز تاسیس شرکت و کارخانه در بخش صنعت صادر شده است که 434 فقره درطرح‌های توسعه بخش صنعت بوده است.




بازدید : 266
نویسنده : حامد عابدی

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اصفهان گفت: بیشترین آمار شهرهای استان‌ها در کشور مربوط به استان اصفهان است و توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار از اولویت‌های استانداری اصفهان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد عصر روز گذشته (شنبه)‌ در جلسه شورای اداری استان که در محل مصلی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام از جمله مترو، ورزشگاه نقش جهان، مصلی و قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران در دستور کار معاونت عمرانی استانداری قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه معاونت عمرانی استانداری اصفهان طرح آمایش جمعیت در استان اصفهان را انجام خواهد داد، افزود: کنترل شهرهای بزرگ و تقویت شهرهای کوچک و متوسط جزء سیاست‌های این معاونت به شمار می‌رود.

جمالی نژاد با بیان اینکه توزیع عادلانه خدمات موجب جلوگیری مهاجرت از شهرهای کوچک به بزرگ می‌شود، اضافه کرد: بیشترین آمار شهرهای استان‌ها در کشور مربوط به استان اصفهان است و توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار از اولویت‌های استانداری اصفهان به شمار می‌رود.




بازدید : 220
نویسنده : حامد عابدی

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: مدیران مدارس نباید دغدغه‌ای برای پرداخت قبوض آب، برق و گاز داشته باشند و از شركت‌های خدمات رسان می‌خواهیم تا در این زمینه با مدارس همكاری بیشتری كنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محسن صرامی عصر روز گذشته (شنبه) در جلسه شورای اداری استان که در محل مصلی برگزار شد با بیان اینکه سرانه مدارس برای پرداخت قبوض آب، برق و گاز زیاد نیست و نباید مدیر مدرسه به این دلایل تحت فشار قرار گیرد، اظهار کرد: مدیران مدارس نباید دغدغه چنین مسایلی داشته باشند و از شركت‌های خدمات رسان خواست تا در این زمینه با مدارس همكاری بیشتری كنند.

وی همچنین به تلاش برای تشکیل وزارت گردشگری در مجلس هشتم اشاره کرد و افزود: از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود در یكسال باقیمانده از عمر دولت دهم، برنامه ریزی خوبی درباره گردشگری و جذب گردشگر خارجی انجام دهند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آمادگی خوبی در استان اصفهان برای اجرای طرح بزرگ پزشک خانواده وجود دارد اما سؤوالاتی درباره آن مطرح شده كه باید پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان مجلس درخواست داریم طرح پزشك خانواده در استان اصفهان با تامل و فرصت بیشتری عملیاتی شود.




بازدید : 245
نویسنده : حامد عابدی

 امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم اصفهان از دولت انتظار دارند که با قدرت پروژه بهشت آباد را به سر انجام برساند، چون مسئله آب زاینده رود چیزی نیست که این مردم بتوانند از آن بگذرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر با بیان اینکه امروز خشکی زاینده رود مسئله مهم و حیاتی اصفهان است، اظهار کرد: به صورت مکرر صحبت هایی با وزیر نیرو در خصوص تقسیم عادلانه آب زاینده رود انجام شده است.

وی افزود: درست نیست با وجود جمعیت حدود 500 هزار نفری استان چهار محال و بختیاری و 5 میلیونی اصفهان آب به این صورت تقسیم شود و در چند سال اخیر در تابستان زاینده رود را در حال خشکی ببینیم.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: متاسفانه با صدور مجوزهایی و نیز حتی بدون مجوز در بالادست زاینده رود باغچه ها و حوضچه هایی وجود دارد و هرچه بخواهند آب از زاینده رود استخراج می کنند در صورتیکه باید این روند مدیریت شود.

وی اضافه کرد: مردم اصفهان از دولت انتظار دارند که با قدرت پروژه بهشت آباد را به سر انجام برساند، چون مسئله آب زاینده رود چیزی نیست که این مردم بتوانند از آن بگذرند.

رهبر همچنین به برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی و فشارهای زیادی که دشمنان بر ایران وارد کرده اند برگزاری این اجلاس پیروزی بزرگی برای کشور بود.

وی افزود: برای اینگونه اجلاس ها اگر میلیاردها تومان هم هزینه شود ارزش دارد چون دستاوردهای خوبی برای کشور خواهد داشت.

امام جمعه موقت اصفهان به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در گشایش این اجلاس اشاره کرد و ادامه داد: باید به وجود چنین شخصیت بزرگی در کشور که با بصیرت و آگاهی تمام به سخنرانی پرداختند به خود ببالیم.

وی عنوان کرد: برخی از سران کشورها به شرط دیدار با مقام معظم رهبری در این اجلاس شرکت کرده بودند.

وی افزود: برخی کشورها ایران را به حمله نظامی تهدید می کنند که باید بگوییم این تهدیدها بسیار طنز و مسخره است.

رهبر با بیان اینکه گفته می شود 25 کشور تصمیم به برگزاری مانور نظامی در خلیج فارس دارند، تصریح کرد: این کشورها مانوری را در خلیج فارس با پول کشورهای عربی برگزار می کنند تا ایران را بترسانند در صورتیکه که هیچ دستاوردی برای آنها نخواهد داشت.




بازدید : 221
نویسنده : حامد عابدی

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غرب در حال حاضر با آغاز تحریم های اقتصادی به خانه های مردم حمله کرده است، چون اقتصاد محور اصلی زندگی مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محسن رضایی شامگاه گذشته(چهارشنبه) در جلسه پرسش و پاسخ در امامزاده محمد اصفهان با بیان اینکه دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی فشارهای متعددی برای جلوگیری از استقرار نظام جمهوری اسلامی بر کشور تحمیل کرده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون مردم و مسوولان توانسته‌اند از این بحران‌ها عبور کنند.

 

مهمترین راهکار خروج از فشارهای اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است

وی با اشاره به فشارهای اقتصادی غرب علیه ایران افزود: مهمترین راهکار خروج از این فشارها اقتصاد مقاومتی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: منظور از اقتصاد مقاومتی، مقاومت کردن در برابر مشکلات اقتصادی و انجام راهکارهای لازم برای اینکه مانند جنگ تحمیلی از این بحران به سلامت عبور کنیم است.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب، غرب با تاکتیک‌های متفاوتی با جمهوری اسلامی مقابله کرده است، گفت: از سال 58 تا 61 با انجام و برنامه ریزی ترور، کودتا، انفجارهای متعدد و شورش که بیشتر در استان‌های مرزی کشور نظیر سیستان و بلوچستان و کردستان انجام می‌شد تصمیم داشتند به نظام ضربه بزنند.

رضایی اضافه کرد: هنگامی‌که نظام توانست بر آشوب‌های داخلی غلبه کند، دشمنان راه حمله نظامی با ایران را برای ضربه زدن به نظام پیش گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی تنها حکومتی در تاریخ معاصر است که در جنگ با بیگانگان تمام سرزمین‌های خود را باز پس گرفته است.

 

دشمنان با فشار اقتصادی سعی در ضربه زدن به نظام و انقلاب را دارند

فرمانده سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: حال که دومین راهکار ضربه زدن به جمهوری اسلامی نیز کارگر نیفتاد و توانستیم پیروزمندانه از این بحران عظیم خارج شویم دشمنان با فشار اقتصادی سعی در ضربه زدن به نظام و انقلاب را دارند.

وی در خصوص تحریم‌های وضع شده از سوی برخی کشورهای غربی خاطر نشان کرد: این تحریم‌ها به گونه‌ای است که نفت فروخته می‌شود، اما به دلیل تحریم بانکی نمی‌توان پول آن را دریافت کرد.

رضایی افزود: به طور مثال اگر پولی در یک بانک چینی داشته باشیم، نمی‌توانیم از کارخانه‌ای که در همان چین وجود دارد جنس بخریم، چون بانک به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند و نمی‌خواهد در معاملات با ما مشارکت کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: وقتی از غرب پرسیده می‌شود که مگر ما چه کرده‌ایم که شما به ما فشار اقتصادی وارد می‌کنید؟ می‌گویند ما حدس می‌زنیم شما می‌خواهید بمب اتم بسازید.

 

غرب با وضع تحریم‌ها به خانه‌های مردم حمله کرده است

وی ادامه داد: غرب در حال حاضر با آغاز تحریم‌های اقتصادی به خانه‌های مردم حمله کرده است، چون اقتصاد محور اصلی زندگی مردم است.

رضایی با بیان اینکه باید خود را برای این جنگ ظالمانه و نابرابر آماده کنیم، خاطر نشان کرد: جلوگیری از کارشکنی برخی دشمنان داخلی و پرهیز از اختلافات به خصوص در میان مسوولان و ارایه راهکارهای صحیح اقتصادی از مهمترین راه حل‌ها برای عبور از این بحران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر تحریم‌ها با مشکلاتی که با سو مدیریت ممکن است در داخل کشور به وجود آید پیوند بخورد به نتیجه خواهد رسید.

وی به مسئله ارز به عنوان یکی از مشکلات اخیر اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: دولت در چند سال اخیر با استفاده از ذخایر ارزی کشور قیمت ارز را پایین نگه داشته بود که به اصطلاح نرخ فنری شده است، اما فشارهای زیادی که از سوی غرب به اقتصاد کشور وارد شد مدیریت نرخ ارز از دست دولت خارج شد و به دلیل عدم جابه جایی ارز در داخل و خارج کشور به قول معروف فنر پرید و اگر دولت برنامه ریزی کرده بود می‌توانست جلوی این مشکل را بگیرد.

 

کاهش نرخ سود بانکی در صورت کاهش نرخ تورم امکان پذیر است

رضایی همچنین به برخی صحبت‌ها در خصوص زیاد و یا کم بودن نرخ سود بانکی اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا نرخ سود بانکی برابر با نرخ واقعی پول به اضافه نرخ تورم می‌دانند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه بهره وری واقعی پول به نرخ تورم است اگر نرخ سود بانکی را از نرخ تورم کم کنیم نرخ واقعی سود بانکی به دست می‌آید.

رضایی با بیان اینکه همیشه باید نرخ سود بانکی بالاتر از نرخ تورم باشد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سود بانکی پایین بیاید باید تورم را کاهش دهیم وگرنه کاهش سود بانکی، سودی در رشد اقتصادی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیکاری ریشه بسیاری از مفاسد در کشور است، خاطر نشان کرد: باید با اعمال سیاست‌های درست این مسئله برطرف شود.

 

نباید انتظارات خود را از اجلاس غیر متعهدها بالا ببریم

فرمانده سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس همچنین به برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران اشاره کرد و گفت: باید برای برگزاری این اجلاس به دولت تبریک بگوییم.

وی افزود: می‌توانیم از ریاست سه ساله ایران بر این اجلاس حداکثر استفاده دیپلماتیک را انجام دهیم البته نباید انتظارات خود را از این اجلاس بالا ببریم.

رضایی همچنین به اوضاع سوریه اشاره کرد و گفت: در این مدت اخیر آمریکا دو عملیات بزرگ به دست شورشیان در دمشق و حلب انجام داده است که البته دولت سوریه توانست کنترل اوضاع را به دست گیرد و دمشق و حلب را پاکسازی کند.

 

باید حق هسته‌ای ایران را به یک منطق جهانی تبدیل کنیم

وی در پاسخ به سؤوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا حق هسته‌ای ایران را به رسمیت خواهد شناخت، اظهار کرد: می‌توانیم با اعمال سیاست‌های صحیح این حق را به یک منطق در جهان تبدیل کنیم تا کشوری نتواند با این منطق مبارزه کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به غبارهایی که از سوی کشور عراق به ایران می‌آید گفت: البته این غبارها از سمت صحرایی می‌آید که میان کشورهای عراق، سوریه و اردن مشترک است و دولت راهکارهایی را در مرزهای غربی انجام داده است که در حدود هفت میلیارد دلار هزینه در پی داشته که باید میان کشورهای همسایه و همچنین آمریکا تقسیم شود.

وی همچنین در خصوص احتمال حمله اسراییل به ایران تصریح کرد: اسراییل سالها خواب حمله به ایران را می‌بیند و ایران در صورت این حمله توانایی دادن جواب دندان شکن به آنها را خواهد داشت.




بازدید : 258
نویسنده : حامد عابدی

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: نرخ بيكاري در ديپلمه‌ها تنها دو درصد است در صورتي‌كه اين نرخ در فارغ‌التحصيلان دانشگاهي 10 برابر افزايش مي‌يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه اصفهان، عبدالرضا شيخ الاسلامي امروز (سه شنبه) در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان اصفهان با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب در بيانات اخير خود اشاره زيادي به مساله اقتصاد داشته‌اند، اظهار كرد: ايشان عرصه اقتصاد را به جهاد تشبيه كردند و با توجه به فشارهاي زيادي كه دشمنان به كشور وارد مي‌كنند، اين تعبير بسيار مناسب بوده است.

وي افزود: دشمنان تصميم دارند با تنگ‌تر كردن عرصه بر كشور، مردم ايران از آرمان‌هاي خود دست بكشند كه البته هيچگاه اين امر محقق نخواهد شد.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه امروز ديگر جنگ با دشمن به شكل توپ و تفنگ نيست، ادامه داد: در حال حاضر جنگ اقتصادي و نرم دشمن آغاز شده است و به همين دليل ما با اقتصاد مقاومتي مي‌توانيم به خوبي از كشور دفاع كنيم.

وي با اشاره به اينكه در شرايط امروز، اقتصاد كشور با موجوديت نظام پيوند خورده است، تصريح كرد: بايد با فعاليت گسترده اقتصادي در اين جنگ نابرابر پيروز شويم.

شيخ الاسلامي گفت: به تعبير مقام معظم رهبري كساني كه در امور اشتغال‌زايي فعاليت مي‌كنند بايد مانند اتاق جنگ دوره دفاع مقدس، فعاليت‌هاي شبانه‌روزي داشته باشند.

وي با اشاره به برخي عوامل داخلي كه در اقتصاد كشور اختلال ايجاد مي‌كنند، تصريح كرد: اين افراد و گروه‌ها ستون پنجم دشمن هستند و بايد مواظب اينگونه افراد و گروه‌ها باشيم.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به هفته تعاون اظهار كرد: اقتصادي مقاومتي مي‌شود كه مردمي باشد و يكي از بارزترين فعاليت‌ها براي مردمي شدن اقتصاد كشور، توجه به بخش تعاون است.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه تعاون از كشورهاي شرق و كمونيستي نشات گرفته است، اما بيشترين استفاده را كشورهاي غربي از آن داشته‌اند.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي همچنين به تعاوني‌هايي كه توسط برخي پزشكان كشور ايجاد شده است، اشاره كرد و گفت: پزشكان با ايجاد اين تعاوني‌ها به ساخت بيمارستان و درمانگاه‌ها مشغول هستند و اين به اين دليل است كه از ايجاد آن نتايج مثبت و خوبي ديده‌اند.

وي با بيان اينكه اشتغال‌زايي يك امر فرا بخشي است، تاكيد كرد: شوراي اشتغال و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تنها به عنوان هماهنگ كننده در اين خصوص عمل مي‌كند.

شيخ الاسلامي افزود: اشتغال‌زايي تنها يك فعاليت اقتصادي نيست، بلكه تلاش همه بخش‌ها به خصوص بخش‌هاي فرهنگي كشور را طلب مي‌كند.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي بالا بودن آمار بيكاري در افراد تحصيل كرده را مشكل فرهنگي دانست و تصريح كرد: افراد ديپلمه خواسته‌هاي متناسب با شرايط خود را در جامعه طلب مي‌كنند در صورتي‌كه قشر تحصيل كرده تنها مي‌خواهد پشت ميز بنشيند.

وي اضافه كرد: بايد به جوانان آموخت كه هر شغلي يك مسيري براي رشد و ارتقا دارد و نبايد از ابتدا به دنبال يك كار راحت و با حقوق بالا بود.

شيخ الاسلامي تصريح كرد: ديپلمه‌ها حتي در سوپر ماركت‌ها نيز كار مي‌كنند، اما آيا ليسانسه‌ها حاضر مي‌شوند در سوپر ماركت كار كنند؟

وي تاكيد كرد: مدرك‌گرايي يكي از معضلات كشور شده است، در صورتي‌كه مدرك مهم نيست، بلكه علم را كاربردي كردن و كار يادگرفتن اهميت دارد.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي همچنين به تسهيلات واگذار شده به مردم در خصوص مشاغل خانگي اشاره كرد و گفت: اين تسهيلات بر اساس معيارهاي متفاوت و خاص هر استان تنظيم و به مردم واگذار شده است.

وي ادامه داد: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي هيچ سلطه‌اي بر روي بانك‌هاي كشور ندارد كه بتواند به آن ها بگويد ميزان تسهيلات را اضافه و يا كم كنيد و اين افزايش و كاهش تنها با تفاهم ميان اين وزارتخانه و بانك‌ها محقق مي‌شود.

شيخ الاسلامي همچنين با بيان اينكه در سه سال اخير مديريت اشتغال‌زايي در كشور متحول شده است، اظهار كرد: مديريت استاني اشتغال‌زايي به مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان‌ها به عنوان قائم مقام وزير محول شده است، چراكه يك مديركل در استان محل خدمت خود اطلاعات و اشراف خوبي به كار خواهد داشت.




بازدید : 220
نویسنده : حامد عابدی

مدیر اداره محیط زیست شهرستان نایین گفت: بهسازی آبشخورها، تله‌گذاری برای شکار پرندگان و آموزش جوامع محلی در خصوص حفظ حیات وحش از مهمترین فعالیت‌ها برای جلوگیری از شکارهای بی‌رویه است.

حسین اکبری فیض آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: بر اساس مستنداتی که از سوی محققان جانورشناسی جمع‌آوری شده است، نایین یکی از مهمترین ذخیره گاه‌های گونه‌های کمیاب و در حال انقراض جانوری در کشور است.

وی با بیان اینکه تاکنون 43 گونه پستاندار در نایین شناسایی شده است، افزود: در این شهرستان 42 گونه خزنده، 98 گونه پرنده بومی و دائمی و 175 گونه پرنده مهاجر شناسایی شده است.

مدیر اداره محیط زیست شهرستان نایین ادامه داد: طیف وسیعی از بندپایان و حشرات نیز در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه قوچ، میش، کل و بز بیشترین تعداد را در میان جانواران شهرستان نایین به خود اختصاص داده‌اند، گفت: گونه‌های کمیابی از جمله یوزپلنگ آسیایی، آهوی مینیاتوری (جبیر)، عقاب طلایی و گربه شنی نیز در نایین زندگی می‌کنند.

اکبری با اشاره به وجود 15 گونه پرنده از خانواده شاهین‌ها و بازها در این شهرستان عنوان کرد: عقاب شاهی و طلایی، کبک و باقرقره از جمله این پرندگان هستند.

وی افزود: به دلیل شرایط جغرافیایی نایین و قرارگرفتن آن در مرکز کشور همیشه در مسیر مهاجرت پرندگان در اوایل پاییز و اوایل بهار بوده است که می‌توان از لک لک‌ها و غازها نام برد.

مدیر اداره محیط زیست شهرستان نایین با اشاره به گونه‌های کمیاب در نایین و لزوم حفاظت از آن‌ها گفت: تقریبا بیشتر زیستگاه‌های اینگونه جانوران در شهرستان به منطقه شکار ممنوع تبدیل شده است.

وی ادامه داد: به دلیل مشترک بودن زیستگاه‌های جانواران و وسیع بودن این مناطق، کنترل شکار مشکل خواهد بود.

اکبری با بیان اینکه با کمبود محیط‌بان در این شهرستان مواجه هستیم، تصریح کرد: با این وجود حفظ و حراست از مناطق حیات وحش با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: بهسازی آبشخورها، تله‌گذاری برای شکار پرندگان و آموزش جوامع محلی در خصوص حفظ حیات وحش از مهمترین فعالیت‌ها برای جلوگیری از شکارهای بی رویه است.

مدیر اداره محیط زیست شهرستان نایین با اشاره به قوانین موجود برای جلوگیری از شکارهای بی رویه گفت: بر اساس ضوابط و قوانین، در صورت شکار هرکدام از گونه‌های کمیاب و در حال انقراض هم جریمه کیفری و هم مجازات برای ضرر و زیان زیست محیطی به کشور برای شکارچی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه روز به روز سلاح‌های شکاری اضافه می‌شود، عنوان کرد: به دلیل افزایش تجهیزات دسترسی به اماکن حیات وحش، شکار گونه‌های نادر افزایش یافته است.

اکبری از تلفن همراه به عنوان یکی از امکانات تازه مورد استفاده شکارچیان نام برد و تصریح کرد: شکارچیان در مواقع شکار از یک نفر برای خبر دادن و بررسی محیط برای نبود محیط بان استفاده کرده و با تلفن همراه به یکدیگر خبر می‌دهند که کدام محل برای شکار مناسب است.

وی گفت: با ایجاد یک بانک اطلاعاتی، گذرگاه‌ها و فصل‌های زیستی و اطلاعات مهم دیگر این جانوران جمع‌آوری و به روز ‌می‌شود.




چهارمین کنگره بین المللی روان تنی (سایکوسوماتیک)
نوشته شده در چهار شنبه 8 شهريور 1391
بازدید : 303
نویسنده : حامد عابدی

 چهارمین کنگره بین المللی روان تنی (سایکوسوماتیک) مهرماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برگزار خواهد شد.

دبیر علمی این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: بیماری‌های "سایکوسوماتیک" بیماری‌های جسمی است که عوامل روانی در آغاز و تشدید آنها موثرند.

اصغر آقایی افزود: البته منظور این نیست که تنها علل روانی در به وجود آوردن این اختلالات دخالت دارند بلکه عوامل دیگر هم دخالت داشته است اما عوامل روانی به صورت عوامل تسریع کننده یا کاتالیزور عمل می‌کنند.

وی در خصوص اهداف و محورهای این همایش گفت: ارزیابی‌های روان شناختی در اختلالات سایکوسوماتیک، روش‌ها و رویکردهای غربالگری، تشخیص و تبیین اختلالات، مداخلات روان شناختی، مدیریت استرس ، ارزیابی متغیرهای دینی و فرهنگی، کاربرد درمان‌های شناختی کوتاه مدت و مدیریت خشم همگی در اختلالات روان تنی از مهمترین محورهای این همایش است.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی روان تنی ادامه داد: در حاشیه این همایش چندین کارگاه آموزشی با حضور اساتید داخلی و خارجی با موضوع سایکوسوماتیک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حاشیه این همایش به موضوع جدید اعتیاد و اختلالات روان تنی نیز پرداخته می‌شود، افزود: توجه به اینکه اعتیاد چه میزان در روان تنی تاثیر دارد بسیار حایز اهمیت است.

آقایی اظهار کرد: کشورهای خارجی از جمله آلمان، سوییس در این کنگره نقش به سزایی خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، چهارمین کنگره بین المللی روان تنی (سایکوسوماتیک) در تاریخ 26 تا 28 مهرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برگزار خواهد شد.




درچه، شهر برج‌های کبوتر
نوشته شده در دو شنبه 6 شهريور 1391
بازدید : 299
نویسنده : حامد عابدی

 درچه شهری ساحلی است، مملو از باغ‌های سرسبز با درختان سر به فلک کشیده و آب و هوایی دل انگیز در کنار کوه "دنبه" و نزدیک محله "گزین" که زمانی دور، م

حل جنگ شاه اسماعیل اول با الوند بیگ آق‌قویونلو بود. برج‌های قدیمی کبوتردر این شهر نشان از قدمت اين شهر تاريخي دارد.

به گزارش خبرنگار ايسنا- منطقه اصفهان، اگر چه امروز چهره درچه تغییر پیدا کرده و خیابان‌های آسفالت و فلکه‌ها با آب نماهاي رنگين و مجتمع‌های تجاری تازه ساخته شده به جای طبيعت سبز آن خودنمایی می‌کند، اما هنوز هم می‌توان در اطراف این شهر مردمی را دید که در زیر آفتاب به برنج‌کاری و كشت چغندر، پیاز و صیفی‌جات مشغولند.

پل‌های فلزی قدیم و جدیدش اگرچه عبور و مرور را آسان‌تر کرده و با نورپردازی‌های رنگارنگشان به مردم با زبان بی زبانی می‌گوید به ما نگاه کنید اما چیزی که نمایان است زنده رود کهن است که همچون قلبی برای درچه می‌تپد.

جاذبه گردشگری از نقاط قوت شهر درچه است

یکی از نقاط قوت شهر درچه، جاذبه گردشگری آن است، زيرا هم به شهر اصفهان بسیار نزدیک است و هم در حاشیه زاینده رود قرار دارد و داراي آب و هوای فوق العاده خوبي است. شهرداری درچه از سال 1345 تاسیس شده و هم‌اكنون دارای درجه هفت است و زیر نظر فرمانداری شهرستان خمینی شهر فعالیت می‌کند.

علیرضا اطهری‌فر، شهردار درچه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان،یکی از استرتژی‌های مهم شورا و شهرداری اين شهر را توجه به بحث گردشگری دانست و گفت: البته توجه به بحث گردشگري تنها به این معنی نیست که آلاچیقی ساخته و یا اینکه مغازه زیبایی تاسیس شود، بلکه ابتدا باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: در صورت آماده سازی زیرساخت‌ها، گردشگر و سرمایه‌گذار خود پا به عرصه می‌گذارد.

اطهری‌فر با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های مهم گردشکری تميزي و رعايت نظافت درون شهر است، گفت: اگر استانداردهای نظافت در شهرها رعايت شود شهر زیباتر و جذابتر شده و موجب جذب گردشگر خواهد شد.

تنها پل قوسي کشور با دهانه 65 متری در درچه

اطهری‌فر به ساخت هتل و تالار خصوصی در شهر درچه پس از گذشت 10 سال از متروکه بودن ساختمان اولیه آن اشاره کرد و گفت: این طرح در ابتدا تالار بود، اما مالک آن با بررسی شرایط و وجود زیرساخت‌های خوب در شهر اقدام به اخذ پروانه هتل هفت طبقه کرده و در حال حاضر تصمیم به اضافه کردن طبقات هتل به چهارده طبقه گرفته که در صورت اتمام آن این هتل پنج ستاره در اصفهان منحصر به فرد خواهد بود.

وی احداث راه و جاده را یکی از معیارهای مهم سازندگی و توسعه شهرها دانست و بیان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های شهرداری، احداث پل جدید و خاص بعثت بود که سعی شد به عنوان یک نماد برای اين شهر مطرح شود و در حال حاضر این پل تنها پل قوسي با دهانه 65 متری در کشور است، كه از نظر طراحی منحصر به فرد است.

شهردار درچه با بيان اينكه هزينه ساخت اين پل هشت میلیارد تومان بوده است، افزود: با توجه به اینکه اين پل طرح برون شهری بود از بودجه‌های استانی در ساخت آن استفاده شد.

اطهري‌فر ادامه داد: 25 درصد از هزينه ساخت پل بعثت از منابع تملک دارایی استانداری اصفهان و 75 درصد باقیمانده آن نيز از طريق بودجه شهرداری تامین شد.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخير بسیاری از ساختمان‌های شهرداری نوسازی شد، خاطر نشان کرد: مردم شهر درچه برای آماده شدن برخی از زیرساخت‌های گردشگری این شهر اقدام به نوسازی خانه‌ها و مغازه‌های خود می‌کنند.

برج‌های ولاشان نیاز به مرمت دارد

وی همچنین با اشاره به برج‌های کبوتر موجود در شهر به عنوان یکی از آثار تاریخی تصریح کرد: برج‌های "ولاشان" بسیار زیبا و با قدمت است و به همين دليل میراث فرهنگی باید براي مرمت و حفظ آنها با شهرداری همکاری کند.

اطهري‌فر با بيان اينكه این برج‌ها در تملک میراث فرهنگی است، افزود: شهرداري در اين چند سال براي مرمت اين برج‌ها به صورت جداگانه و يا با همكاري اداره كل ميراث فرهنگي استان تلاش بسياري كرد، اما متاسفانه پاسخي از اين اداره كل دريافت نكردیم.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده هشت قانون تملک دارایی، اراضی كه در مسیر طرح‌های عمرانی قرار دارند اگر به هر دلیلی با صاحب آنها توافق نشد، اين اراضي با انجام سیر قانونی به شهرداری واگذار می‌شود، گفت: در مورد آثار فرهنگی و باستانی نیز چنین قانونی وجود دارد و سازمان میراث فرهنگی می‌تواند با انجام سیر قانونی اراضی اطراف این برج‌ها را به تملک خود در آورد.

شهردار درچه با بیان اینکه همه اراضی اطراف این برج‌ها فضای سبز خواهد شد، تصریح کرد: با نامه‌نگاری‌های انجام شده با فرمانداری خمینی شهر در حال پیگیری تعیین محدودیت ارتفاع برای ساختمان‌های اطراف این برج‌ها هستیم.

حمل و نقل عمومی یکی از ضعیفترین عملکردهای شهرداری است

وی بحث حمل و نقل عمومی را یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای شهرداری درچه در چهار سال اخیر دانست و تصریح کرد: نبود سرمایه‌گذاری مناسب و ضعف سیستم حمل و نقل عمومی در کشور از دلايل مهم عملكرد ضعيف شهرداري در این زمینه است.

وی نبود اعتبار کافی و سیاست‌گذاری مناسب در بحث حمل و نقل را دلیل مهم مشکلات این حوزه دانست و عنوان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور همکاری خوبی با شهرداری‌ها داشته و مینی‌بوس‌هایي با شرایط مطلوب به مردم واگذار شده است، اما چون جمعیت مسافران در شهرکافی نیست پس از مدتی راننده تمایلی برای ادامه کار ندارد.

نگاه محله محوری از آبادانی شهر جلوگیری می‌کند

اطهری‌فر توسعه و تجهیز فرهنگسراي شهر درچه را یکی از مهمترین فعالیت‌های شهرداری در بخش فرهنگی دانست و افزود: در سال‌هاي اخیر بيش از دو نوبت در سال، کتاب براي کتابخانه فرهنگسرا خریداری شده است و در حال حاضر اين كتابخانه از نظر تعدادکتاب به روز است.

وی به ایجاد کافی‌نت در محله ولاشان به عنوان یکی دیگر از اقدامات فرهنگی شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه استقبال مردم از این کافی‌نت بسیار ضعیف بود.

شهردار درچه با بيان اينكه نگاه محله محوری باید از بین برود، اظهار کرد: ساخت فرهنگسرای سه طبقه دینان یکی از ساختمان‌های فرهنگی لازم برای دو محله دینان و ولاشان است .

اطهري‌فر همچنین به لزوم ساخت ورزشگاه سرپوشیده برای محله‌های دینان و ولاشان اشاره کرد و افزود: از اهالی این محله‌ها خواستیم قطعه زمینی برای ساخت ورزشگاه تعیین کنند، اما متاسفانه به خاطر نگاه محله محوري این اتفاق محقق نشده است.

وی با اشاره به ساختمان آتش نشانی با یک‌هزار متر مربع زیربنا افزود: اين ساختمان از نظر ظاهري یکی از بهترین ساختمان‌های آتش نشانی کشور است و طبقه دوم آن برای بحث‌های آموزشی مردم در خصوص امداد و نجات در نظر گرفته شده است.

تدوین طرح جامع بافت فرسوده

وی با بیان اینکه پروژه احداث ساختمان جدید شهرداری درچه یکی از اهداف مهم شهرداری در سال جاری است، گفت: شهرداري حدود یک سال در خصوص مکان یابی ساختمان جدید از نظر دسترسی آسان مردم، پدافند غیر عامل و زیبایی ساختمان بررسي کرده و مکاني در حاشیه رودخانه زاینده رود و نزدیک پل جدید درچه در نظر گرفته شده است.

اطهری‌فر با بیان اینکه تقریبا بیشتر پروژه‌های شهرداری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، عنوان کرد: تمام تلاش خود را در جهت تکمیل پروژه‌های عقب مانده در سال جاری خواهیم کرد.

وی با بيان اينكه خیابان شهدای دینان یکی از طرح‌های نيمه تمام شهرداري است، گفت: متاسفانه مالکان خانه‌ها و زمین‌هاي اطراف این پروژه همکاری خوبی با شهرداری نداشتند.

اطهری‌فر با بیان اینکه متاسفانه درآمدهای پایدار شهرداری بسیار محدود شده است، تصریح کرد: ساخت و ساز یکی از این منابع درآمدی شهرداري است که متاسفانه در چند سال اخیر کاهش یافته و حتي در دو سال اخير نيز درصدي به عوارض ساختمانی اضافه نشده است.

وی ادامه داد: در سال 1386 بودجه شهرداری در حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان بود که سرانه هر شهروند درچه‌ای 40هزار تومان می‌شد، اما این سرانه در حال حاضر 120 هزار تومان است در صورتی‌که آمار وزارت کشور سرانه هر شهروند ایرانی را 90 هزار تومان اعلام کرده است.

شهردار درچه به برنامه دراز مدت این شهرداری اشاره کرد و افزود: توسعه راه‌ها و اصلاح بافت فرسوده از مهمترین برنامه‌های بلند مدت این شهرداری است .

وی یکی از فعالیت‌های مهم شهرداری را تدوین طرح جامع بافت فرسوده عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح با مشخص شدن محدوده بافت فرسوده در شهر تسهیلاتی به شهروندان برای نوسازی آن اختصاص می‌یابد.

گران‌تر شدن هزینه‌های خدمات شهری با الحاق درچه به اصفهان

اطهری‌فر در خصوص طرح الحاق درچه به شهر اصفهان تصریح کرد: اعتقادي به الحاق درچه به شهر اصفهان ندارم چراكه تمام دنیا به سمت مدیریت ستادی و کوچک شده پیش می‌رود، اما متاسفانه در کشور ما شهرهاي كوچك به کلانشهرها اضافه می‌شوند.

وی به گران‌تر شدن هزینه‌های خدمات شهری با الحاق درچه به اصفهان اشاره و بیان کرد: اختلافات فرهنگی از برخی جنبه‌ها تاثیرات نامناسبي براي مردم به همراه خواهد داشت چراكه تمام جمعیت به سمت درچه سرریز می‌شود و اين شهر ساحلي تبدیل به شهر حاشیه‌اي می‌شود و البته الحاق شهر درچه به تنهایی ممکن نیست و باید به همراه خمینی شهر این الحاق صورت پذیرد.

مترو و رینگ چهارم اصفهان بزرگ از درچه عبور مي‌كند

شهردار درچه از قطار شهري و رینگ چهارم ترافیکی اصفهان بزرگ به عنوان دو پروژه ملی که از درچه عبور می‌کند نام برد و اضافه کرد: در حال حاضر هر دو پروژه ملي پیشرفت خوبی در درچه داشته است.

وی ادامه داد: رینگ چهارم ترافیکی اصفهان بزرگ از پشت شهر ابریشم وارد خیابان نیروگاه اصفهان می‌شود و از سه راه خمینی شهر عبور ‌مي‌كند و وارد خمینی شهر می‌شود.

اطهری‌فر افزود: قطار شهري اصفهان به شهر مجلسی نیز از ولاشان عبور کرده و سه شهر فولاشهر، بهارستان و مجلسی را به يكدیگر متصل می‌کند که خوشبختانه تمام بودجه این پروژه تخصیص داده شده و آماده است.

به گزارش ايسنا؛ مساحت شهر ساحلی درچه حدود 900 هکتار است که 300 هکتار آن در محدوده خدماتی شهر و 600 هکتار آن نیز کاربری کشاورزی دارد. اين شهر نزدیک به 50 هزار نفر جمعیت دارد و بیش از 500 شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم به کشور کرده است و شهر شاهد نمونه کشور به شمار می‌رود.